AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #21 Skrevet 16. januar 2018 Sier enten "Hei?" eller "Hallo?" Anonymkode: 5f1e5...103
Daria Skrevet 16. januar 2018 #22 Skrevet 16. januar 2018 Litt avhengig av hvem som ringer (noen har jeg egne hilsningsritualer med...), men stort sett bare hallo. Da jeg var barn og vi bare hadde fasttelefon da jeg alltid *etternavn*, værsågod, men nå ser jeg jo hvem som ringer og vet at det er meg de skal ha tak i uansett. 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #23 Skrevet 16. januar 2018 Hallo i luken, hva skjer denne uken? Har du vasket duken og fjernet den digre ruken? Slanket den store buken? Åpnet den siste luken? Anonymkode: ac45a...00d
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #24 Skrevet 16. januar 2018 Ukjent nummer:" Hei, det er xxx" Om jeg vet hvem som ringer og kjenner personen sier jeg "hallo" eller "hei yyy" (navnet til personen). Ser mange skriver at de sier "hei?/hallo?", når gjør dere dette? Om det er venner som ringer høres det litt rart ut å si hei på en spørrende måte, sånn hvorfor i all verden ringer du meg liksom. Og om man sier hei på en spørrende måte til en ukjent føler keg det er litt uhøflig, jeg er hvert fall lært opp til at man skal presentere seg selv, så presenterer den andre seg, man sier hei tilbake, så forteller den andre personen hvorfor den ringte. Anonymkode: 5a495...da7 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #28 Skrevet 16. januar 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ukjent nummer:" Hei, det er xxx" Om jeg vet hvem som ringer og kjenner personen sier jeg "hallo" eller "hei yyy" (navnet til personen). Ser mange skriver at de sier "hei?/hallo?", når gjør dere dette? Om det er venner som ringer høres det litt rart ut å si hei på en spørrende måte, sånn hvorfor i all verden ringer du meg liksom. Og om man sier hei på en spørrende måte til en ukjent føler keg det er litt uhøflig, jeg er hvert fall lært opp til at man skal presentere seg selv, så presenterer den andre seg, man sier hei tilbake, så forteller den andre personen hvorfor den ringte. Anonymkode: 5a495...da7 Hvis noen ukjente ringer meg, så forventer jeg at de representerer seg først. Samtalen min kan gå som dette Meg: hallo? Person jeg ikke kjenner, men som likevel ringer meg: hei, det et Kari nordmann som ringer, er det Unni jeg snakker med? Meg litt blidere: Ja, det er det! Eller... Meg: hallo? Person jeg ikke kjenner: hei, jeg ringer fra Fjordkraft og har et fantastisk tilbud til deg om du vil komme tilbake til oss. Er det Unni jeg snakker med? Meg: Ja, hvem er du. Anonymkode: 1f76f...0e9
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2018 #29 Skrevet 17. januar 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis noen ukjente ringer meg, så forventer jeg at de representerer seg først. Samtalen min kan gå som dette Meg: hallo? Person jeg ikke kjenner, men som likevel ringer meg: hei, det et Kari nordmann som ringer, er det Unni jeg snakker med? Meg litt blidere: Ja, det er det! Eller... Meg: hallo? Person jeg ikke kjenner: hei, jeg ringer fra Fjordkraft og har et fantastisk tilbud til deg om du vil komme tilbake til oss. Er det Unni jeg snakker med? Meg: Ja, hvem er du. Anonymkode: 1f76f...0e9 Joda, ser jo den, men er ikke sånn at det er så farlig at personen vet fornavnet mitt når jeg tar telefonen flr personen har introdusert seg da. Jeg syes hvert fall det er viktig å være høflig mot andre, så kan man heller takke nei etterpå om man ikke ønsker å snakke/ta i mot tilbud etc. Anonymkode: 5a495...da7
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2018 #30 Skrevet 17. januar 2018 "Hallo?" eller "Hei, det er <navn>". Det å bli møtt med et "ja?" er rett og slett ikke noe hyggelig i det hele tatt. Anonymkode: a043d...9b6
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2018 #32 Skrevet 17. januar 2018 Det spørs hvem som ringer. Hvis det er et ukjent nummer sier jeg «hei, du snakker med «Marit»», eller sier jeg bare hei. Anonymkode: a6c0b...011
DonaldDuck Skrevet 17. januar 2018 #33 Skrevet 17. januar 2018 10 hours ago, AnonymBruker said: «Hei, det er LiseLotte.» Eller bare «Hallo» Med mindre jeg vet hvem som ringer. Da sier jeg «Hei Kjetil» Anonymkode: d0c3c...a90 Men hva om det er Nils som ringer da? Må jo skape litt forvirring når du sier "Hei Kjetil" til han? 1
Kragebein Skrevet 17. januar 2018 #34 Skrevet 17. januar 2018 "Hei, det er *navn*" Jeg jobber i kundeservice og må jevnlig ringe opp kunder, jeg hater å komme til folk som ikke introduserer seg med navn slik at jeg må spørre om jeg har kommet rett. I min erfaring svarer de aller, aller fleste med navn når de tar telefonen.
emilie123 Skrevet 17. januar 2018 #36 Skrevet 17. januar 2018 Hvis et ukjent nummer ringer så sier jeg, hei, det er Emilie og når en venn/familie ringer så sier jeg, hei, og så navnet til den som ringer.
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2018 #37 Skrevet 17. januar 2018 Hallo, 'navn'? når det er ukjent nr/offentlig instans/arbeidsgiver etc. Når bestevenninna mi eller familie ringer, går det i 'måååårn' oftest. Når f.eks bup eller lege ringer synes jeg det er ryddig at jeg presenterer meg først, de bryter jo taushetsplikten hvis de presenterer seg og spør etter meg dersom de kommer feil Jeg har hatt en del kontakt med offentlige instanser pga diagnosebarn, så det er gått vane i å presentere meg ved ukjent nr også. Anonymkode: adae4...75c
Horten Market Skrevet 17. januar 2018 #38 Skrevet 17. januar 2018 Før mobilen ble allemannseie hadde alle felles telefon i husstanden, da sa vi "Olsen, værsågod?", eller bare "Olsen?" Nå er nummeret personlig, så jeg antar i alle fall at den som ringer meg vet hvem de ringer til, så jeg sier bare "ja?", eller "hallo?". Noen lever i den gamle tid enda og sier navnet sitt til og med når de ringer til venner og kjente. Altså, jeg ser navnet ditt på skjermen.
Minlillesky Skrevet 17. januar 2018 #39 Skrevet 17. januar 2018 Når mamma eller pappa ringer varierer det mellom; Hei, hallo, Heisann, Ja? Er jeg i godt humør og sier Ja? Så er det med munter stemme. Sier ja, så de kan komme til poenget med engang. Når ukjente ringer, blir det som regel; Meg; Ja? (Verken munter eller sur) Ukjent; Hei/hallo/heisann, det er blabla som ringer. Meg; Ja, hei./heisann (kommer ann på den ukjente som ringer. Er det skole/sfo som ringer så blir det som regel hei! Heisann! Bup/pedagog; Jeg; ja?/hallo Bup/ppt; Hei, er det blablabla jeg snakker med? Jeg; ja Bup/pedagog; ja, hei! Det er blablabla fra bup/pedagog som ringer. Jeg; Ja, heisann. Så babler de i veg.. Liker ikke prate i tlf. Foretrekker å være rask på telefonen. Kom til saken og bli ferdig.
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2018 #40 Skrevet 17. januar 2018 Nummer jeg ikke kjenner igjen: "Hallo, det er _____" Venner/bekjente som jeg kjenner nummeret til: "heihei!" Anonymkode: 3ac16...6c3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå