AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #1 Del Skrevet 16. januar 2018 Hver gang jeg lager deigen selv, smaker pizzaen deigete? Hvorfor??? blir den ikke stekt lenge nok? Jeg følger oppskrift til punkt og prikke.. til info: ovnen min er gassovn og jeg har bare undervarme, men den burde da ikke smake så deigete fordet? Takk for svar Anonymkode: 81ad5...b05 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Freesia97 Skrevet 16. januar 2018 #2 Del Skrevet 16. januar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hver gang jeg lager deigen selv, smaker pizzaen deigete? Hvorfor??? blir den ikke stekt lenge nok? Jeg følger oppskrift til punkt og prikke.. til info: ovnen min er gassovn og jeg har bare undervarme, men den burde da ikke smake så deigete fordet? Takk for svar Anonymkode: 81ad5...b05 Jeg tror det er på grunn av ovnen, deigen blir ikke stekt godt nok. Tror ikke det kan være annen grunn til at den blir deigete/ikke stekt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2018 #3 Del Skrevet 17. januar 2018 Da må du steike den lenger, og eventuelt skru ned litt på varmen så den ikke blir svidd. Om oppskriften er for over/undervarme, eller varmluft m undervarme, blir det jo ikke det samme om du kun bruker undervarme. Da må du tilpasse steiketid/varme siden du bruker en annen instilling enn hva oppskriften sier. Anonymkode: a9b9d...b87 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2018 #4 Del Skrevet 17. januar 2018 Høres ut som om den ikke blir stekt lenge nok. Pizza kan man steke nesten overalt, t.o.m på et bål, bare man er flink å tilpasse seg etter varme elementet. Har du prøvd lengre steketid? Høyere varme? Hvordan blir toppingen? Blir kjøttet gjennomstekt? Anonymkode: df4f3...483 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjertefisk Skrevet 17. januar 2018 #5 Del Skrevet 17. januar 2018 Er det konsistensen som er deigete? Eller er det smaken som er deigete? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2018 #6 Del Skrevet 17. januar 2018 Det kan hende du har for mye gjær i også, da vil du få en «deigete» smak. Anonymkode: 50601...9ea 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2018 #7 Del Skrevet 17. januar 2018 Mindre gjær og stek bunnen 10 minutter før du har på fyllet så kanskje den smaker bedre Anonymkode: 77f9b...81a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2018 #8 Del Skrevet 17. januar 2018 Hadde hjulpet hvis TS gidder å dele oppskrift, steketid og steketemperatur. Anonymkode: e3cc0...56c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttery Skrevet 17. januar 2018 #9 Del Skrevet 17. januar 2018 Jeg slet veldig med alt av bakverk i min ovn. Pizza, rundstykker, boller... Ingenting ble ordentlig stekt. Viste seg at jeg manglet undervarme. Tror det kan være noe lignende for din del - du mangler en type varme slik at pizzaen bare blir stekt under. Over pizzaen er ikke temperaturen høy nok til at den blir stekt tilstrekkelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gullik Skrevet 17. januar 2018 #10 Del Skrevet 17. januar 2018 Hvor mye salt bruker du? Pizzabunnene på restauranter har MYE salt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2018 #11 Del Skrevet 17. januar 2018 Når du skal steke noe i gassovn med bare undervarme er det lurt å varme opp ovnen skikkelig først. Jeg pleier å sette på ovnen på maks i ca 10 min, før jeg setter en stekeplate på nederste rille og maten på en rist så langt opp i ovnen som mulig (husk at brød hever). Viktig å også skru ned temperaturen når du setter inn maten. Dette gjør at alt metallet rundt innsiden blir skikkelig varmt, og dermed stråler varme ned på maten. Det er også viktig at du ikke har masse vått fyll på. Da blir deigen øverst kokt i stedet for å bli stekt, og ikke den beste ovn kan hindre det. Anonymkode: 77b88...1c0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2018 #12 Del Skrevet 17. januar 2018 Prøv pizzastein. Anonymkode: b2f3d...5a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest N-Nøff Skrevet 17. januar 2018 #13 Del Skrevet 17. januar 2018 Mener du at den ikke er gjennomstekt? Da steker du den ikke lenge nok, eller kjevler den ut for tykk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cocosa Skrevet 17. januar 2018 #14 Del Skrevet 17. januar 2018 Prøv å forhåndsstek den litt, i tillegg til de andre rådene her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå