Gå til innhold

Lettbrus og vektoppgang.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Flaskene er ikke laget av plast, de er laget av mais. 

En kroppsvekt består av mer enn fett. Den består også av vann. 

Anonymkode: 80803...47c

Du legger heller ikke på deg av vann. 

Kropsvekten kan øke ja, men dette er fordi kroppen holder på vann, noe man kan få hjelp til å bli kvitt (når det er ekstreme mengder). Men man blir ikke feit av vann, å heller ikke av å drikke av flasker, uansett om de er laget av mais eller plast. 

Anonymkode: 00c10...674

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det vil uansett si at lettbrusen i seg selv ikke gjør en feit, men at noen får mer matlyst/sukkerlyst av det. 

Da fprtsetter jeg drikkingen! 

Anonymkode: 4ab0e...b41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Grunnen til at mange går opp i vekt når de drikker lettbrus er fordi det hos mange øker sultfølelsen. For meg har det motsatt effekt, jeg blir mindre sugen på noe om jeg har pepsi max’en min 💙 

Anonymkode: 00c10...674

Samme her 

Anonymkode: 4e808...908

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det vil uansett si at lettbrusen i seg selv ikke gjør en feit, men at noen får mer matlyst/sukkerlyst av det. 

Da fprtsetter jeg drikkingen! 

Anonymkode: 4ab0e...b41

Så lenge man har kontroll på kostholdet så kan du bare drikke :P men pass på tennene 

Anonymkode: 00c10...674

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du legger heller ikke på deg av vann. 

Kropsvekten kan øke ja, men dette er fordi kroppen holder på vann, noe man kan få hjelp til å bli kvitt (når det er ekstreme mengder). Men man blir ikke feit av vann, å heller ikke av å drikke av flasker, uansett om de er laget av mais eller plast. 

Anonymkode: 00c10...674

Du må gjerne fortelle meg hva slags hjelp det er, for den har ikke jeg sett noe til. Hvis du tror det bare er å ta en vanndrivende tar du feil. Og selv om man ikke kan bli det du kaller feit av vann, kan man bli det alle andre (inkludert helsevesenet) kaller feit. Enhver halvliters flaske med væske er en potensiell halvkilo opp i vekt dersom jeg får i meg ting jeg ikke tåler. Og den vekta sitter i måneder og år. 

Og jo, er man allergisk mot mais er man allergisk mot mais også i flaskevann. 

Anonymkode: 80803...47c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er feit fordi jeg elsker mat og søtsaker

Jeg prøver å begrense vektoppgangen min ved å drikke lettbrus fremfor sukkerbrus. Jeg kan drikke mye lettbrus uten å legge på meg, da blir det fort en flaske pepsi max istedenfor smågodt,

Jeg er ikke feit fordi jeg drikker mye lettbrus, jeg drikker mye lettbrus fordi det ikke gjør meg fetere.

 

Dette temaet dukker opp veldig ofte med samme påstander. Du ser at feite folk drikker lettbrus og har trukket konklusjonen at da blir man feit av lettbrus, hva med alle de tynne som drikker lettbrus? Har de blitt tynne fordi de drikker lettbrus?

Anonymkode: 59147...1a8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du må gjerne fortelle meg hva slags hjelp det er, for den har ikke jeg sett noe til. Hvis du tror det bare er å ta en vanndrivende tar du feil. Og selv om man ikke kan bli det du kaller feit av vann, kan man bli det alle andre (inkludert helsevesenet) kaller feit. Enhver halvliters flaske med væske er en potensiell halvkilo opp i vekt dersom jeg får i meg ting jeg ikke tåler. Og den vekta sitter i måneder og år. 

Og jo, er man allergisk mot mais er man allergisk mot mais også i flaskevann. 

Anonymkode: 80803...47c

Bestefar slet med vann i kroppen å fikk vanndrivende. Værre er det faktisk ikke. 

Har jeg sagt noe om at du ikke kan være allergisk? Nei. 

Anonymkode: 00c10...674

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bestefar slet med vann i kroppen å fikk vanndrivende. Værre er det faktisk ikke. 

Har jeg sagt noe om at du ikke kan være allergisk? Nei. 

Anonymkode: 00c10...674

Alle er ikke bestefaren din og hans ødemer er ikke alles ødemer. Og hvorfor skulle ikke min maisallergi da kunne slå ut på nettopp mais? 

Anonymkode: 80803...47c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen av de tykkeste jeg kjenner bøtter ned på med lettbrus. Lesttbrus inneholder muligens ingen kcl men den gjør iallfall noe med kroppen. En god venninne av meg veide 120 kg og drakk 2 flasker coca cola light om dagen. Hun sluttet å drikke light brusen og veier i dag 80 kg, så jeg er overbevist om at det fører til fedme.

Anonymkode: 03681...9a2

Korrelasjon er ikke kausalitet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i behandling for spiseforstyrrelser, og nesten alle er avhengige av pepsi max. Man blir ikke tjukk av det; da hadde ikke anorektikere drukket det.

Anonymkode: 0e45d...76b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle er ikke bestefaren din og hans ødemer er ikke alles ødemer. Og hvorfor skulle ikke min maisallergi da kunne slå ut på nettopp mais? 

Anonymkode: 80803...47c

Jeg har da ikke sagt at du ikke har allergier!! Lær deg å lese 

Anonymkode: 00c10...674

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gått ned nærmere 50 kg og drukket lettbrus hele veien. 

Anonymkode: 44a03...422

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...