AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #21 Skrevet 16. januar 2018 Med kun 1,5 time en vei så kan man vel dra på dagstur? Anonymkode: 548e9...a9a 6
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #22 Skrevet 16. januar 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Med kun 1,5 time en vei så kan man vel dra på dagstur? Anonymkode: 548e9...a9a Kan det. Men det er 1,5 t aktiv reise. Iberegnet kø og "unger inn i bilen" blir det fort 2,5-3 timer. Men besøk på dagtid er absolutt en mulighet ja Anonymkode: b2b31...c2b
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #23 Skrevet 16. januar 2018 Vi har en av besteforeldrene som kommer sjelden til oss (dvs barnas farfar og hans kone), vi passer på å invitere dem (på sms, slik at de faktisk må takke nei hvis de ikke vil/kan komme) jevnlig. Mannen min bryr seg ikke så mye, men jeg føler på at barna ikke ser farfaren så ofte, og synes det hjelper å vite at vi i hvert fall har prøvd. Så jeg ville invitert begge foreldrene til din mann hjem til dere i hvertfall fire ganger i året. Så ville jeg prøvd å legge til rette for at dere kan gjøre noe sammen et annet sted enn hjemme hos dem, en felles ferieuke eller noe slik. Låne en hytte sammen? Sydentur? Om sommeren kan dere vel dra på dagstur når det er meldt pent vær, og så holder du deg utendørs? Kjøre til nærmeste bensinstasjon eller noe for å låne do hvis du ikke kan gå inn på gjestetoalettet en gang. Når det ikke er vær til å sitte utendørs kan han dra på dagstur med barna dit en gang i måneden (drar tidlig lørdag morgen, og hjem ved leggetid slik at de sover i bilen) så får du en fin alenelørdag selv, til ærend eller avslapping. Og så kan de jo overnatte hos farmor en gang i blant, men ikke hver gang de drar dit. I og med at du tenker på disse tingene (hvor ofte får besteforeldre og barnebarn sett hverandre) så kanskje det hjelper på samme måte for deg som for meg, at jeg legger til rette. Takker de nei, så vet jeg at jeg har prøvd.. Anonymkode: 33fc3...bf4
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #24 Skrevet 16. januar 2018 Vi bor ca 2 timer fra våre foreldre. Vi er der kanskje to helger i halvåret,pluss påske,jul og sommer i noen dager. Sjeldent de kommer hit. Kun når ungene har bursdag i 3-4 timer. Kanskje de kommer en søndag i året utenom. Vi besøker de for ungenes skyld men må innrømme at det er fryktelig styrete å dra avgårde med tre unger og to bikkjer på helgebesøk. De to yngste er skikkelig rutineryttere så vi bruker lang tid på å få de i riktig rytme igjen etter en helg hos besteforeldre. Anonymkode: 5d5d6...715
Ulrikke Skrevet 16. januar 2018 #25 Skrevet 16. januar 2018 Kan ikke pappa'n ta med seg ETT barn da? Så har du igjen ett barn hjemme som du kan ha fin kvalitetstid med alene den helga? Også bytter de neste gang? 4
xinnia Skrevet 16. januar 2018 #26 Skrevet 16. januar 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Oi, ja, det "problemet" ville jo ikke jeg hatt, ettersom mine svigerforeldre ikke løfter en finger hverken for å hjelpe til eller vise noen slags interesse for barnebarna. Så her hadde det begrenset seg veldig selv hvor ofte noen av dem hadde hatt lyst til å dra dit. Barna er derimot en del alene hos mine foreldre, som er engasjerte besteforeldre og bor 10 min unna oss. Det begrenser seg litt der også, siden eldste nå har begynt å bli veldig opptatt med aktiviteter og venner, samt at vi gjerne vil ha litt familietid også, men de overnatter stort sett en natt annenhver helg. Yngste som har bedre tid er der av og til alene også, kanskje en gang i mnd. Begge vil gjerne dra dit oftere, men det er også mye annet de gjerne vil, og man kan ikke rekke alt. Anonymkode: 6d856...344 Hva med å la barna være en helg hos DINE foreldre og en helg hos Mannens foreldre i mnd? Det vil jo avlaste dine foreldre litt også
Hactar Skrevet 17. januar 2018 #27 Skrevet 17. januar 2018 Jeg tenker at her må kompromiss til. Svigermor vil gjerne se barna mye i helgene, men det vil du også. All den tid svigers velger å passe hund slik at du ikke kan være i huset, har de også tatt et valg om at de kanskje ikke kan få besøk så ofte som de ønsker. Svigermor kan derimot komme oftere til dere slik at dere alle kan være sammen. Om svigerfar ikke vil være med, er jo det hans valg.
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2018 #28 Skrevet 17. januar 2018 Hadde bare nytt å være alene en helg i mnd. Da hadde jeg vært med venninner, ryddet huset skikkelig, handlet ting vi har bruk for og slappet av, og laget kjempegod middag/kvelds til de kom hjem søndagen Travel hverdag som det er, med full jobb. Selv om vi ikke får så mye tid etter jobb, synes jeg det er viktig at ungene er med andre i familien også. Har ingen problemer med at ungene ser besteforeldrene mest mulig. Det er jo nærmeste familie! Man klarer 1 1/2 da uten å se barna. DE LIDER INGEN NØD - det er foreldre som skaper denne avhengigheten - og spesielt når det gjelder svigerfamilien Mine barn har vært hos besteforeldre siden de var ganske liten. De overnatter gjerne bare 1 natt, hvis vi ikke er bortreist, men de elsker det! Hos mine foreldre har de eget soverom, og de bryr seg fint lite om de er hjemme eller der (jeg og mannen ligger der aldri, siden det ikke er så langt unna). De er like glade i besteforeldrene som i oss - og det er jeg sjeleglad for. Svigers har de ikke på overnatting, da svigermor dessverre er død, og svigerfar er langt over 80 år og ikke frisk :/ Tipper mannen har lyst å dra. Da kan han slappe av også, være litt med kompiser el. lignende Vinn vinn for alle. Anonymkode: bff39...932
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2018 #29 Skrevet 17. januar 2018 On 1/16/2018 at 4:24 PM, xinnia said: Hva med å la barna være en helg hos DINE foreldre og en helg hos Mannens foreldre i mnd? Det vil jo avlaste dine foreldre litt også Mine foreldre har barna på overnatting fordi de har lyst til det. De trenger ikke å avlastes, de ville tvert imot gjerne hatt dem oftere. Og som du kanskje ser, så svarte jeg på en hypotetisk situasjon, det er fordi mine svigerforeldre bor for langt unna til at det er aktuelt i vårt tilfelle. De har dessuten aldri hatt noen interesse av å ha barna alene. Anonymkode: 6d856...344
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2018 #30 Skrevet 17. januar 2018 På 16.1.2018 den 16.24, xinnia skrev: Hva med å la barna være en helg hos DINE foreldre og en helg hos Mannens foreldre i mnd? Det vil jo avlaste dine foreldre litt også Hva mener du med å avlaste mine foreldre? De er ikke særlig lastet Anonymkode: b2b31...c2b
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2018 #31 Skrevet 17. januar 2018 På 16.1.2018 den 13.09, Ulrikke skrev: Kan ikke pappa'n ta med seg ETT barn da? Så har du igjen ett barn hjemme som du kan ha fin kvalitetstid med alene den helga? Også bytter de neste gang? Jo, men de liker å være sammen, og det er ikke bare det at begge barna drar, det er det at man skal dele seg hele tiden. Som sagt.. familietid. Anonymkode: b2b31...c2b
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2018 #32 Skrevet 17. januar 2018 10 timer siden, Hactar skrev: Jeg tenker at her må kompromiss til. Svigermor vil gjerne se barna mye i helgene, men det vil du også. All den tid svigers velger å passe hund slik at du ikke kan være i huset, har de også tatt et valg om at de kanskje ikke kan få besøk så ofte som de ønsker. Svigermor kan derimot komme oftere til dere slik at dere alle kan være sammen. Om svigerfar ikke vil være med, er jo det hans valg. Ja, jeg kjenner at jeg er veldig enig i dette. Tok en prat med mannen istad og han er også enig i dette her Anonymkode: b2b31...c2b
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2018 #33 Skrevet 17. januar 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Hadde bare nytt å være alene en helg i mnd. Da hadde jeg vært med venninner, ryddet huset skikkelig, handlet ting vi har bruk for og slappet av, og laget kjempegod middag/kvelds til de kom hjem søndagen Travel hverdag som det er, med full jobb. Selv om vi ikke får så mye tid etter jobb, synes jeg det er viktig at ungene er med andre i familien også. Har ingen problemer med at ungene ser besteforeldrene mest mulig. Det er jo nærmeste familie! Man klarer 1 1/2 da uten å se barna. DE LIDER INGEN NØD - det er foreldre som skaper denne avhengigheten - og spesielt når det gjelder svigerfamilien Mine barn har vært hos besteforeldre siden de var ganske liten. De overnatter gjerne bare 1 natt, hvis vi ikke er bortreist, men de elsker det! Hos mine foreldre har de eget soverom, og de bryr seg fint lite om de er hjemme eller der (jeg og mannen ligger der aldri, siden det ikke er så langt unna). De er like glade i besteforeldrene som i oss - og det er jeg sjeleglad for. Svigers har de ikke på overnatting, da svigermor dessverre er død, og svigerfar er langt over 80 år og ikke frisk :/ Tipper mannen har lyst å dra. Da kan han slappe av også, være litt med kompiser el. lignende Vinn vinn for alle. Anonymkode: bff39...932 Altså... jeg skjønner at du ikke skjønner at barn, voksne og familier fungerer ganske forskjellig. Besteforeldrene (dvs, det ene paret besteforeldre) er ikke akkurat "nærmeste familie", siden de setter en hund over barnebarna. De har ofte tatt med hunden og skremt barna (hunden hater seriøst barn, bjeffer, glefser og skal "ta" barna, og har gjort mitt eldste barn hunderedd - noe svigers VET godt) på hytta f.eks. Så mitt barn ikke tør å gå ut av bilen. Det er en diiiger hund, som dessverre hater barn (og utlendinger - ikke særlig godt sosialisert, vil jeg si...) Så jeg tenker sånn at dersom de faktisk hadde vært interessert i dette her, og det å få besøk ofte, så hadde de funnet en løsning. Anonymkode: b2b31...c2b
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2018 #34 Skrevet 17. januar 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva mener du med å avlaste mine foreldre? De er ikke særlig lastet Anonymkode: b2b31...c2b Haha, ser nå at vedkommende ikke siterte meg! Anonymkode: b2b31...c2b
Maleficenta Skrevet 17. januar 2018 #35 Skrevet 17. januar 2018 På 16.1.2018 den 7.29, AnonymBruker skrev: Kan ikke dra til svigers pga et dyr jeg er allergisk mot der. Da mener jeg så allergisk at medisin ikke hjelper, og jeg blir syk i ukevis etterpå. Men skal ikke nekte mannen og barna å dra på besøk! Jeg kjenner dog at jeg ikke vil sende dem avgårde "hele tiden", dvs hver måned. Jeg liker ikke å være alene og kommer da til å dra til noen jeg kjenner den helgen, og vil ikke være den innpåslitne som kommer på besøk hele tiden. Jeg sliter med angst på kvelds- nattestid, og liker ikke å være dønn alene i huset. Dessuten går barna i barnehage så jeg vil ha de helgene jeg kan ha med dem. Svigermor kan komme hit, men svigerfar har vel ikke vært her på 5 år eller noe slikt. Han kommer rett og slett ikke hit, så da får de ikke sett farfaren sin. Hvor ofte er det vanlig å besøke besteforeldre? Bor ca 1,5 t unna. Anonymkode: b2b31...c2b Send de. Syns du skal lære deg å klare å være alene noen timer. Hva gjorde du den gang du var singel? 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2018 #36 Skrevet 17. januar 2018 3 minutter siden, Maleficenta skrev: Send de. Syns du skal lære deg å klare å være alene noen timer. Hva gjorde du den gang du var singel? Det handler ikke om å lære seg noe som helst, er mye alene, jeg. Var alene på ferie en helg i sommer, også. Men jeg ønsker familietid, SÆRLIG når de er så små som det de er, og før de begynner å henge med venner og skal på håndballkamper hver eneste søndag osv. Anonymkode: b2b31...c2b
Maleficenta Skrevet 17. januar 2018 #37 Skrevet 17. januar 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det handler ikke om å lære seg noe som helst, er mye alene, jeg. Var alene på ferie en helg i sommer, også. Men jeg ønsker familietid, SÆRLIG når de er så små som det de er, og før de begynner å henge med venner og skal på håndballkamper hver eneste søndag osv. Anonymkode: b2b31...c2b Men er de hos besteforeldra hveer eneste helg da sånn at du aldri får familietid? Javel da får svigermora komme til dere da og om svigerfar ikke vil bli med så får hun komme uten han. Har du foreslått det?
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2018 #38 Skrevet 17. januar 2018 Kansje du skulle gå i terapi for angsten så du slipper å styre og ordne slik at familien må være hjemme. Unnvikelsesadferd kalles det. Anonymkode: 79e70...946 5
Maleficenta Skrevet 17. januar 2018 #39 Skrevet 17. januar 2018 Legger til at det er din svigerfars problem at han ikke gidder å komme til dere. Om han ønsker å se barnebarna får han selv gjøre litt innsats
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2018 #40 Skrevet 17. januar 2018 5 minutter siden, Maleficenta skrev: Men er de hos besteforeldra hveer eneste helg da sånn at du aldri får familietid? Javel da får svigermora komme til dere da og om svigerfar ikke vil bli med så får hun komme uten han. Har du foreslått det? Nei, de er ikke det og spørsmålet er hvor ofte andre tenker er ok. Jeg er jo i planleggingsfasen og det vil jo komme seg inn i en slags rytme etter hvert.. Det har vært jeg som har "mast" om at vi skal ta en tur til svigers, så blir spennende å se hvor ofte mannen min selv foreslår å dra dit, for jeg kan telle på én hånd hvor mange ganger han har gjort det. Anonymkode: b2b31...c2b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå