AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #1 Skrevet 16. januar 2018 Kan ikke dra til svigers pga et dyr jeg er allergisk mot der. Da mener jeg så allergisk at medisin ikke hjelper, og jeg blir syk i ukevis etterpå. Men skal ikke nekte mannen og barna å dra på besøk! Jeg kjenner dog at jeg ikke vil sende dem avgårde "hele tiden", dvs hver måned. Jeg liker ikke å være alene og kommer da til å dra til noen jeg kjenner den helgen, og vil ikke være den innpåslitne som kommer på besøk hele tiden. Jeg sliter med angst på kvelds- nattestid, og liker ikke å være dønn alene i huset. Dessuten går barna i barnehage så jeg vil ha de helgene jeg kan ha med dem. Svigermor kan komme hit, men svigerfar har vel ikke vært her på 5 år eller noe slikt. Han kommer rett og slett ikke hit, så da får de ikke sett farfaren sin. Hvor ofte er det vanlig å besøke besteforeldre? Bor ca 1,5 t unna. Anonymkode: b2b31...c2b
FluffyJuggernaut Skrevet 16. januar 2018 #2 Skrevet 16. januar 2018 Jeg så mine besteforeldre nesten hver uke. Og tror det lengste vi har gått uten å se hverandre er 2-3 måneder, og det var/er sjeldent. Så jeg syns det høres trist ut om de skal gå glipp av kvalitetstid med besteforeldre bare for at du er husredd. Men annenhver måned må jo kunne være greit frem til ungene blir eldre og kanskje ønsker å reise oftere på besøk alene? Og dere kan jo invitere dem på besøk til dere også. Om svigefar velger å være hjemme så er han iallefall invitert ( og noen må vel passe dyrene? Så kanskje det er derfor han er hjemme?). Ellers kan jo besteforeldrene ringe på messenger for og både se å snakke med barnebarna for å holde kontakt, og omvendt. 5
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #3 Skrevet 16. januar 2018 Jeg hadde ikke "sendt" dem i det hele tatt, det hadde nok blitt mannens avgjørelse gitt. Innen rimelighetens grenser selvsagt, men jeg hadde ikke hatt noe problem med en gang i mnd. Tviler på han hadde ønsket å ha ansvaret for barna alene en helg så ofte uansett. Anonymkode: 6d856...344 7
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #4 Skrevet 16. januar 2018 25 minutter siden, FluffyJuggernaut skrev: Jeg så mine besteforeldre nesten hver uke. Og tror det lengste vi har gått uten å se hverandre er 2-3 måneder, og det var/er sjeldent. Så jeg syns det høres trist ut om de skal gå glipp av kvalitetstid med besteforeldre bare for at du er husredd. Men annenhver måned må jo kunne være greit frem til ungene blir eldre og kanskje ønsker å reise oftere på besøk alene? Og dere kan jo invitere dem på besøk til dere også. Om svigefar velger å være hjemme så er han iallefall invitert ( og noen må vel passe dyrene? Så kanskje det er derfor han er hjemme?). Ellers kan jo besteforeldrene ringe på messenger for og både se å snakke med barnebarna for å holde kontakt, og omvendt. Altså, tror du misforstod. Hovedårsaken til at jeg ikke vil sende dem bort ofte er at jeg ønsker å tilbringe tid med den i helgene. Det er vår familietid. Hadde jeg ønsket meg barn på deltid hadde jeg skilt meg fra mannen og delt på dem. De har ikke dyr, de passer et dyr. Årsaken til at svigerfar ikke drar er fordi han ikke har lyst. Han bryr seg ikke om barnebarna sine nevneverdig. Kommer sjeldent i bursdagene deres. Takk for din mening Anonymkode: b2b31...c2b 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #5 Skrevet 16. januar 2018 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde ikke "sendt" dem i det hele tatt, det hadde nok blitt mannens avgjørelse gitt. Innen rimelighetens grenser selvsagt, men jeg hadde ikke hatt noe problem med en gang i mnd. Tviler på han hadde ønsket å ha ansvaret for barna alene en helg så ofte uansett. Anonymkode: 6d856...344 Han har jo ikke det, sekundet han er innenfor døren hos sin mor er det hun som styrer alt. Han pleier, på lørdagen, å dra ut alene imens hun passer barna. Han gjør ingenting annet enn å sitte i sofaen og skravle, og ta et bleieskift i ny og ne. Moren vasker klær, lager mat, underholder barna og så videre. Så han har det veldig lett når han er der Anonymkode: b2b31...c2b
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #6 Skrevet 16. januar 2018 Selv så jeg mine besteforeldre kanskje 3-4 ganger i året. + bursdager. Jeg synes det var passe. Men det er jo forskjell på folk men jeg fikk ikke unger for å sende dem vekk hver 3.helg hele året, så tenker at hver 3. mnd er greit. Svigermor kan komme på besøk, på dagtid i noen timer, en gang innimellom når hun føler for det. Men stort sett sitter hun i sofaen og sladrer om andre familiemedlemmer (sitter ikke på gulvet med barna, er ikke med og går tur osv) så barna får ikke akkurat så veldig mye ut av det annet enn at bestemor "var her". Anonymkode: b2b31...c2b
Ny Bruker Skrevet 16. januar 2018 #7 Skrevet 16. januar 2018 Jeg hadde aldri "sendt" mannen og barna til besteforeldre. Ønsker de å besøke, så kan de gjøre det like godt hver dag, såm en gang per år. Alt avhengig av hvor ofte barna/mannen vil besøke besteforeldre og hvor ofte de blir invitert. Tror det er også avhengig av alderen på barna. 5
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #8 Skrevet 16. januar 2018 2 minutter siden, Ny Bruker skrev: Jeg hadde aldri "sendt" mannen og barna til besteforeldre. Ønsker de å besøke, så kan de gjøre det like godt hver dag, såm en gang per år. Alt avhengig av hvor ofte barna/mannen vil besøke besteforeldre og hvor ofte de blir invitert. Tror det er også avhengig av alderen på barna. Ungene er i barnehagealder. Så ganske små.. mannen føyer seg etter meg i veldig stor grad. Har ikke fått inntrykk av at han har et voldsomt behov for å besøke. Var annerledes da jeg kunne være med og vi tok det som en tur. Anonymkode: b2b31...c2b
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #9 Skrevet 16. januar 2018 Ts, nå har du i løpet av et par innlegg kommet med klare nedsettende kommentarer om både din mann, din svigermor og din svigerfar. Selv om trådens tema er noe annet. Så vi skjønner jo at her ligger det mye mer bak enn "bare" hvor ofte barna skal få treffe besteforeldrene. Anonymkode: 347e9...f5f 19
Ny Bruker Skrevet 16. januar 2018 #10 Skrevet 16. januar 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ungene er i barnehagealder. Så ganske små.. mannen føyer seg etter meg i veldig stor grad. Har ikke fått inntrykk av at han har et voldsomt behov for å besøke. Var annerledes da jeg kunne være med og vi tok det som en tur. Anonymkode: b2b31...c2b Da er det ikke noen grunn til å sende dem dit. Det er jo åpenbart at de selv ikke har det største behovet enda. La det være naturlig.
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #11 Skrevet 16. januar 2018 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts, nå har du i løpet av et par innlegg kommet med klare nedsettende kommentarer om både din mann, din svigermor og din svigerfar. Selv om trådens tema er noe annet. Så vi skjønner jo at her ligger det mye mer bak enn "bare" hvor ofte barna skal få treffe besteforeldrene. Anonymkode: 347e9...f5f Selvsagt ikke. På hvilken måte har jeg kommet med negative kommentarer? Der er jo kun fakta. Er det på noen måte negativt at mannen min slapper av på besøk hos sin mor? Du leser det du vil lese, du, skjønner jeg Anonymkode: b2b31...c2b 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #12 Skrevet 16. januar 2018 16 minutter siden, Ny Bruker skrev: Da er det ikke noen grunn til å sende dem dit. Det er jo åpenbart at de selv ikke har det største behovet enda. La det være naturlig. Det handler jo også litt om kontakt og hva svigermor ønsker. Barnebarna drar gjerne på tur, men jeg har jo alltid pleid å være med. Særlig yngste er ganske avhengig av meg. Men ja.. får ta det som føles greit Var bare litt nysgjerrig på hva andre mener er normal/naturlig omgang. Anonymkode: b2b31...c2b
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #13 Skrevet 16. januar 2018 Vi ser besteforeldre som bor i samme avstand ca hver måned, av og til oftere eller sjeldnere. Har ikke noe fast oppsett, men de er vel like ofte her som vi er der, dvs vi er der ca annenhver mnd. Og noen av gangene er de jo her fordi vi trenger barnevakt. Men kan dagstur være aktuelt for mannen? Vi kjører ofte dit tidlig om morgenen og blir til litt ut på kvelden, kjører hjem ca i leggetid, da sovner ungene i bilen og de bæres rett i seng. Fordelen med dagstur er jo samtidig som at vi får besøkt de så har vi en helgedag hjemme + at vi slipper pakkingen for overnatting. For din del så vil du jo kanskje slippe unna angsten også da de kommer hjem til natta. (Selv elsker jeg å være hjemme alene, så hadde vi hatt svigers nærmere kunne jeg fint sendt mannen ditt engang i blant). Anonymkode: 547cb...f9a 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #14 Skrevet 16. januar 2018 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi ser besteforeldre som bor i samme avstand ca hver måned, av og til oftere eller sjeldnere. Har ikke noe fast oppsett, men de er vel like ofte her som vi er der, dvs vi er der ca annenhver mnd. Og noen av gangene er de jo her fordi vi trenger barnevakt. Men kan dagstur være aktuelt for mannen? Vi kjører ofte dit tidlig om morgenen og blir til litt ut på kvelden, kjører hjem ca i leggetid, da sovner ungene i bilen og de bæres rett i seng. Fordelen med dagstur er jo samtidig som at vi får besøkt de så har vi en helgedag hjemme + at vi slipper pakkingen for overnatting. For din del så vil du jo kanskje slippe unna angsten også da de kommer hjem til natta. (Selv elsker jeg å være hjemme alene, så hadde vi hatt svigers nærmere kunne jeg fint sendt mannen ditt engang i blant). Anonymkode: 547cb...f9a Ja, dagstur kan være aktuelt, men ikke hver gang siden det blir stress. Koster også endel å dra dit. Men det er noe en kan gjøre innimellom, ja Absolutt. Anonymkode: b2b31...c2b
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #15 Skrevet 16. januar 2018 Må de være der hele helgen da? Drar man tidlig på morgenen på lørdagen og kommer tilbake på kvelden så har man sett hverandre i mange timer. Jeg likte heller ikke å være alene hjemme på kveld og natt før, var livredd. Men så begynte mannen min å jobbe natt, så jeg hadde ikke noe valg. Det var noen uker hvor jeg var skikkelig redd og sjekket dører og alarmen hele tiden. Men det gikk over, og nå går det helt fint. Jeg er fortsatt litt redd innimellom, men jeg har helt klart blitt tøffere av å måtte være alene hjemme. Anonymkode: c7632...a0f
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #16 Skrevet 16. januar 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Må de være der hele helgen da? Drar man tidlig på morgenen på lørdagen og kommer tilbake på kvelden så har man sett hverandre i mange timer. Jeg likte heller ikke å være alene hjemme på kveld og natt før, var livredd. Men så begynte mannen min å jobbe natt, så jeg hadde ikke noe valg. Det var noen uker hvor jeg var skikkelig redd og sjekket dører og alarmen hele tiden. Men det gikk over, og nå går det helt fint. Jeg er fortsatt litt redd innimellom, men jeg har helt klart blitt tøffere av å måtte være alene hjemme. Anonymkode: c7632...a0f Ja, dagstur kan være aktuelt, men ikke hver gang siden det blir stress. Koster også endel å dra dit. Men det er noe en kan gjøre innimellom, ja Absolutt. Anonymkode: b2b31...c2b
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #17 Skrevet 16. januar 2018 2 hours ago, AnonymBruker said: Han har jo ikke det, sekundet han er innenfor døren hos sin mor er det hun som styrer alt. Han pleier, på lørdagen, å dra ut alene imens hun passer barna. Han gjør ingenting annet enn å sitte i sofaen og skravle, og ta et bleieskift i ny og ne. Moren vasker klær, lager mat, underholder barna og så videre. Så han har det veldig lett når han er der Anonymkode: b2b31...c2b Oi, ja, det "problemet" ville jo ikke jeg hatt, ettersom mine svigerforeldre ikke løfter en finger hverken for å hjelpe til eller vise noen slags interesse for barnebarna. Så her hadde det begrenset seg veldig selv hvor ofte noen av dem hadde hatt lyst til å dra dit. Barna er derimot en del alene hos mine foreldre, som er engasjerte besteforeldre og bor 10 min unna oss. Det begrenser seg litt der også, siden eldste nå har begynt å bli veldig opptatt med aktiviteter og venner, samt at vi gjerne vil ha litt familietid også, men de overnatter stort sett en natt annenhver helg. Yngste som har bedre tid er der av og til alene også, kanskje en gang i mnd. Begge vil gjerne dra dit oftere, men det er også mye annet de gjerne vil, og man kan ikke rekke alt. Anonymkode: 6d856...344
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #18 Skrevet 16. januar 2018 Jeg har også foreldre som bor halvannen-to timer unna. Prøver å reise ei helg i måneden, ofte kun jeg og barna. Helg er gjerne familietid for oss fire, men når besteforeldrene ikke har mulighet til å møte oss i hverdagen bruker vi mer enn gjerne ei helg der. Eventuelt bare en dagstur om noe annet ikke lar seg gjøre. Både jeg og mannen jobber helger, så vi har ikke alltid hele helger med barna heller. Men å si at man ikke får barn for å sende de vekk hver tredje helg... Hæ? Det er snakk om å være med familie, barnas besteforeldre, foreldrene til den en har valgt å dele livet sitt med. Hva er egentlig problemet? Jeg nyter også godt av de helgene vi er borte, fordi besteforeldrene vil bruke så mye tid som mulig med barnebarna sine (= jeg får gjerne hvilt ut litt, maks deilig!). Samtidig får barna fantastiske minner med besteforeldrene sine og et vanvittig godt forhold til dem. Farmoren til barna bor like i nærheten så hun får sett dem ukentlig, skulle da bare mangle at de som bor lengre unna får sin tid med dem de også. Det er FAMILIE, ikke en innleid barnevakt fordi mor eller far vil på fylla. Anonymkode: 1d5ca...d8f 7
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #19 Skrevet 16. januar 2018 Det er vanlig å se sine besteforeldre både årlig og daglig, så det er ingen pekepinn eller fast regel på. Jeg hadde sendt dem kanskje annenhver måned, hvis det var opp til meg, men jeg virkelig nyter å få en helg alene hjemme, det skjer dessverre bare to ganger i året at min mann gjør det der. Men så passer jeg på å av og til ta med meg barna, eller helst bare ett barn, og dra til mine foreldre i samme ærend. Kan ikke dere gjøre noe slikt? Mannen tar med seg ett barn til sine foreldre, du drar til noen av dine slektninger med det andre barnet? Neste gang bytter dere. Eller du er hjemme og har en rolig helg med kvalitetstid med kun ett barn. Anonymkode: b0348...8db 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #20 Skrevet 16. januar 2018 Oj, her var det mye rart. Svarer sjelden i disse trådene, men ja, nå måtte jeg bare For det første så opplever jeg at du er "sjefen" hjemme Ts, mye fordi du skriver som om du bestemmer hvor og hvordan ting og familiemedlemmer skal være og også fordi du er dominerende i måten du opplever din virkelighet uten å ta inn over deg at det kan være flere sider. Ser for meg din samboers situasjon som må "føye" sitt behov eller ikke behov rundt ett menneske som ikke kan være alene hjemme, som har en "allergi" (jeg regner med den ikke er sjekket ut da du skriver mener), og som tydelig ikke er fornøyd med besteforeldrenes oppmøte hjemme hos seg selv (den ene kommer ikke, den andre er ikke "med" barna) Du beskriver også at den ene besteforelderen tar alt ansvaret for lek og pleie når barna er hos de. (hm) Tenker også at på samme linje som du ikke er fornøyd med at farfar ikke kommer på besøk så er sikkert de misfornøyd med at ikke du kommer på besøk. Din mann er også sikkert pålagt mye besvær på grunn av din manglende evne til å være hjemme alene. Uten at det er din feil. Tror vel kanskje det første jeg ville gjort hadde vært å snakket med min mann om problemet rundt allergi, hjemme alene når de drar, mengde turer osv. Kanskje dere har ganske mye å snakke om? Anonymkode: 548e9...a9a 9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå