Gjest gjest1 Skrevet 7. februar 2005 #1 Skrevet 7. februar 2005 har en deltidsjobb som jeg ikke lengre trives med og vurderer å si opp. Jeg har ikke fast arbeidstid, kommer bare ved behov! Det jeg lurer på er hvor lang oppsigelsetiden er for 1-mnds kontrakter? Er det en mnd eller 2 uker som er vanlig? Kontrakten min sier ingenting om oppsigelsetid! I tillegg har jeg ikke fått ny kontrakt for februar....betyr det at den gamle kontrakten gjelder ennå? Eller kan jeg slutte på dagen?? Har tross alt ikke fast arbeidstid, bare jobbing ved behov.
Gjest Anonymous Skrevet 7. februar 2005 #2 Skrevet 7. februar 2005 Dersom du ikke har faste vakter, men blir tilkalt ved behov, så har du vel også muligheten til å si nei dersom det ikke passer. Dersom den forrige kontrakten var tidsbestemt (altså ut januar), så er den gått ut på dato. Du kan rett og slett velge å ikke fornye den. Men det redeligste er å ringe å gi beskjed om at du ikke har lyst til å ta flere vakter. Da vet de hvor de har deg. En muntlig avtale er like bindende som en en skriftlig. Dersom du ikke har sagt ja til å jobbe i februar, og heller ikke har kontrakt, så kan du nok gå på dagen (men du får som regel bedre attest dersom du jobber de vaktene de har satt opp og gir beskjed om at du vil slutte slik at de kan skaffe en ny)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå