Gå til innhold

Er menn som hater kvinner de samme som hater ulver?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har nettopp begynt på boken "Menn som hater Ulver", og det slo meg om det er noen likhetstrekk mellom kvinnefiendtlige menn og menn som vil utrydde ulven? Selv kjenner jeg kun menn som vil beholde og utvide ulvestammen, og ingen av dem er voldelige, kvinnehatere eller mannsjåvinister. Jeg kjenner igrunn bare empatiske menn som vil det beste for alle og som aldri har sagt noe nedlatende til meg fordi jeg er kvinne, eller noe nedlatende om andre kvinner. (Blir derfor sjokkert over enkelte uttalelser på dette forumet)

Tenker også på Balder og Odin-saken der en politipatrulje blir kalt "tampaxpatruljen" fordi de er nølende til å ulovlig ta livet av to uskyldige Grand Danois-hunder. Om de ikke hadde gjort dette, hører vi på lydloggen, hadde de blitt kalt for tampaxpatruljen deretter, og dette kan ha vært noe som bidro til avgjørelsen deres om å drepe disse hundene. Tydelig at de som var ivrigst på å drepe hundene var også kvinnefiendtlige, og store hunder ligner endel på ulv, så...

Så er ulvejegere også kvinnehatere? Det lurer jeg på. Og det tror jeg faktisk. Kan ikke på noen måte forestille meg at en som vil aktivt udrydde en dyreart er empatisk og ser alle mennesker som likeverdige.

Anonymkode: 916a1...ad2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har nettopp begynt på boken "Menn som hater Ulver", og det slo meg om det er noen likhetstrekk mellom kvinnefiendtlige menn og menn som vil utrydde ulven? Selv kjenner jeg kun menn som vil beholde og utvide ulvestammen, og ingen av dem er voldelige, kvinnehatere eller mannsjåvinister. Jeg kjenner igrunn bare empatiske menn som vil det beste for alle og som aldri har sagt noe nedlatende til meg fordi jeg er kvinne, eller noe nedlatende om andre kvinner. (Blir derfor sjokkert over enkelte uttalelser på dette forumet)

Tenker også på Balder og Odin-saken der en politipatrulje blir kalt "tampaxpatruljen" fordi de er nølende til å ulovlig ta livet av to uskyldige Grand Danois-hunder. Om de ikke hadde gjort dette, hører vi på lydloggen, hadde de blitt kalt for tampaxpatruljen deretter, og dette kan ha vært noe som bidro til avgjørelsen deres om å drepe disse hundene. Tydelig at de som var ivrigst på å drepe hundene var også kvinnefiendtlige, og store hunder ligner endel på ulv, så...

Så er ulvejegere også kvinnehatere? Det lurer jeg på. Og det tror jeg faktisk. Kan ikke på noen måte forestille meg at en som vil aktivt udrydde en dyreart er empatisk og ser alle mennesker som likeverdige.

Anonymkode: 916a1...ad2

Ser ikke relasjonen mellom kvinner og ulver bortsett fra at begge er vakre dyr vi ikke burde utrydde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noen gang møtt kvinnehatende menn i det virkelige liv eller kun på forums? Jeg vedder på at 99 % av folk som sier kvinnehatende ting her troller.

 

Ikke ta noe av hva folk skriver på forum seriøst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ulvemotstander, men hater på ingen måte kvinner.

Ulvestriden handler til syvende og sist om kulturlandskap versus naturlandskap. Personlig tror jeg ulveforkjempere tror at grissgrendte strøk er naturlandskap, men det er ekstremt lite av Norge som ikke er preget av skog- og bonde- næringa og sivilisasjon.

Anonymkode: 300e5...e1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Kan ikke på noen måte forestille meg at en som vil aktivt udrydde en dyreart er empatisk og ser alle mennesker som likeverdige.

Anonymkode: 916a1...ad2

Jeg er enig i at noen som aktivt vil utrydde en dyreat neppe er særlig empatisk. Men jeg har aldri møtt eller en gang hørt om noen som ønsker det. Det finnes derimot en del mennesker som mener at vi ikke trenger å ha ulv i norsk natur og at det greieste er å ha en bitte liten bestand, evt. ingen i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker både kvinner og ulver. Aldri møtt en ulv, kun en gaupe, og det var en sterk opplevelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De mennene som har kvinner hater nok litt av hvert. Men det betyr ikke akkurat ulv. De kan jo digge ulv men hate kvinnfolk. Ingen relasjon mellom kvinner og ulver. 

Anonymkode: 20e6a...62b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, linsejesus said:

Jeg er enig i at noen som aktivt vil utrydde en dyreat neppe er særlig empatisk. Men jeg har aldri møtt eller en gang hørt om noen som ønsker det. Det finnes derimot en del mennesker som mener at vi ikke trenger å ha ulv i norsk natur og at det greieste er å ha en bitte liten bestand, evt. ingen i det hele tatt.

Tenk om alle land hadde tenkt det samme? Dette er jamført med utryddelse i min bok, og dermed også uempatisk. TS

Anonymkode: 916a1...ad2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, AnonymBruker said:

Tenk om alle land hadde tenkt det samme? Dette er jamført med utryddelse i min bok, og dermed også uempatisk. TS

Anonymkode: 916a1...ad2

Det er klart det ikke kunne gått om alle land hadde tenkt det samme, men det er jo en helt hypotetisk situasjon. Jeg tror ikke mange i Norge ville ønsket å skyte ulv hvis arten var truet, akkurat slik ingen ønsker å utrydde arten kongekrabbe selv om vi ikke vil ha den her i landet. Den kan leve andre steder.

Det er kanskje jevngodt med utryddelse i din bok, men da har du en litt spesiell bok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...