anonym456 Skrevet 15. januar 2018 #1 Skrevet 15. januar 2018 Hei! Jeg er en 18 år gammel jente, og er fryktelig redd for kjønnsherpes. I går la jeg merke til at jeg hadde to-tre små blemmer på de indre kjønnsleppene, og har også økt utflod. I fem dager nå har jeg også vært hjemme med feber og hodepine, noe legen min sa sannsynligvis var influensa. I dag merket jeg at jeg har et munnsår på innsiden av leppa. Jeg er ikke seksuelt aktiv, men ble voldtatt 10 måneder siden av min daværende kjæreste som jeg tviler hadde herpes. Det jeg da lurer på, er: Hvor lang tid tar det før en blir smittet, og er det i det hele tatt mulig å få kjønnsherpes uten å ha hatt sex? Takk for svar
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2018 #2 Skrevet 15. januar 2018 Jeg aner ikke noe om herpes men lege er en fin ting altså. Anmeldte du ham? Hvis ikke tar du det opp med legen også. Anonymkode: 00224...8fc
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2018 #4 Skrevet 15. januar 2018 19 minutter siden, anonym456 skrev: Hei! Jeg er en 18 år gammel jente, og er fryktelig redd for kjønnsherpes. I går la jeg merke til at jeg hadde to-tre små blemmer på de indre kjønnsleppene, og har også økt utflod. I fem dager nå har jeg også vært hjemme med feber og hodepine, noe legen min sa sannsynligvis var influensa. I dag merket jeg at jeg har et munnsår på innsiden av leppa. Jeg er ikke seksuelt aktiv, men ble voldtatt 10 måneder siden av min daværende kjæreste som jeg tviler hadde herpes. Det jeg da lurer på, er: Hvor lang tid tar det før en blir smittet, og er det i det hele tatt mulig å få kjønnsherpes uten å ha hatt sex? Takk for svar Du blir jo smittet med en gang du blir eksponert for viruset, men det betyr ikke at det vil bryte ut - kanskje aldri. Men dersom din (grusomme) eks hadde herpes, er det mye mulig at disse blemmene kan være det. Tiden fra du får viruset til det eventuelt bryter ut, kan ta uker, måneder, år. Om man kan få kjønnsherpes uten å ha hatt sex kan jeg ikke svare helt sikkert på(men det finnes helt sikkert andre her inne som vet mer sikkert), men jeg vet at man kan ha kjønnsherpes i munn. Med det vil jeg også tro at man kan smitte seg selv. Rundt 80% av alle smittes av en eller begge herpestyper i løpet av livet, men de færreste får utbrudd/symptomer. Kom deg til lege! Det er utrolig kjipt og lite gøy, men da får du en forklaring og ikke minst behandling. Dette har legen sett tusenvis av ganger før. Lykke til! Anonymkode: 9b7e4...554
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2018 #5 Skrevet 15. januar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du blir jo smittet med en gang du blir eksponert for viruset, men det betyr ikke at det vil bryte ut - kanskje aldri. Men dersom din (grusomme) eks hadde herpes, er det mye mulig at disse blemmene kan være det. Tiden fra du får viruset til det eventuelt bryter ut, kan ta uker, måneder, år. Om man kan få kjønnsherpes uten å ha hatt sex kan jeg ikke svare helt sikkert på(men det finnes helt sikkert andre her inne som vet mer sikkert), men jeg vet at man kan ha kjønnsherpes i munn. Med det vil jeg også tro at man kan smitte seg selv. Rundt 80% av alle smittes av en eller begge herpestyper i løpet av livet, men de færreste får utbrudd/symptomer. Kom deg til lege! Det er utrolig kjipt og lite gøy, men da får du en forklaring og ikke minst behandling. Dette har legen sett tusenvis av ganger før. Lykke til! Anonymkode: 9b7e4...554 Meg igjen. Med det uthevede mener jeg hvis herpesinfisert spytt fra munn "får tilgang" nedentil. Anonymkode: 9b7e4...554
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå