Gjest florenica Skrevet 7. februar 2005 #1 Skrevet 7. februar 2005 Hei! Har de siste gangen jeg har trent fått smerter midt inni kneet. Føles ut som det er noe som står midt inni kneet som en nål eller noe. Har kun smerter når jeg feks hopper og i sær når jeg går på en stepkasse. Kneet er forøvrig ikke noe hovet, og har heller ikke ramlet å slått det. Kan det være noe betennelse som er på gang? Dette er så ergelig!! Har hatt lyst å bare tatt meg et par ibux og dradd på trening men er stygt redd det straffer seg for meg om jeg finner på å gjøre det.
*Lene* Skrevet 7. februar 2005 #2 Skrevet 7. februar 2005 Ville nok sjekket dette ut med legen min før jeg hadde belastet kneet mitt mer. Kan gjøre vondt verre nemlig! Du burde kanskje legge opp treningen annerledes så lenge. Er du usikker på hva som er minst belastende for knærne, spør på treningsenteret ditt!
Gjest florenica Skrevet 7. februar 2005 #3 Skrevet 7. februar 2005 Jeg spurte på treningssenteret men fikk lite hjelp der. De bare meg bare kontakte legen! Alternativ trening har jo vært noe men det er jo bare jeg som er så glad i aerobics/step, alt anna virker/føles kjedelig ut :-( *KLAGE* Men sånn er det jo altså å være idrettsutøver, man får idrettskader
*Lene* Skrevet 7. februar 2005 #4 Skrevet 7. februar 2005 Skjønner deg godt jeg.. Hadde dødd hvis det hadde skjedd meg.. Elsker som deg step timer, og går utelukkende på det. Utrolig dårlig av treningsenteret ditt og ikke hjelpe deg syns jeg?
Gjest florenica Skrevet 7. februar 2005 #5 Skrevet 7. februar 2005 Trur jeg skal ta det rolig med trening idag og så skal jeg ringe treningssenteret utpådagen idag å spørre hva jeg kan prøve å gå på som ikke er så belastende for kneet. Holder på å dø uten å få trent step!! Var så sint og sur i helga at det ikke er ord :-x Er en steptime onsdag jeg MÅ få med meg,ellers blir jeg rar her
Gjest Gjesta Skrevet 7. februar 2005 #6 Skrevet 7. februar 2005 Step er dessverre veldig belastende for knærne, og jeg vet om et par som faktisk har måttet operere for å bli kvitt smertene (hun ene var instruktør, og måtte operere menisken). Når kroppen sender ut slike signaler, gjør du lurt i å lytte på den; plutselig sitter du der og kan ikke gjøre noe som helst. De eneste tingene jeg med sikkerhet vet er mer skånsomme for knærne, er sykling, svømming og muligens også aerobic uten hopp og raske retningsforandringer. Pass også på skoene: hvis de er mer enn ett år gamle, og du trener tre ganger i uken eller mer, bør de kanskje skiftes ut. (og ja, jeg har selv ignorert slike signaler, og holdt på å ende med kronisk beinhinnebetennelse fordi jeg "tok Ibux og gikk på step".) Så please, ta det jeg sier på alvor...
Gjest Litjmæ Skrevet 7. februar 2005 #7 Skrevet 7. februar 2005 Dersom treningsstudioet ikke har legitimerte fysioterapeuter eller leger som kan undersøke kneet ditt, så kan de ikke hjelpe deg. Du bør oppsøke en av delene for å finne ut om det er noe galt. Jeg har selv operert både korsband og menisk i kneet, så jeg anbefaler deg som sagt å sjekke det opp. Skånsom trening er som Lilith sier sykling og svømming (crawl).
Gjest florenica Skrevet 7. februar 2005 #8 Skrevet 7. februar 2005 Har veldig liten tiltro til min lege så jeg tror egentlig en fysiot. hadde vært veldig greit å snakke med. Har forøvrig nye sko som skal dempe godt. Er seriøst deprimert over dette her. Måtte forlate timen,satt for meg sjøl å gråt i bilen :oops: Blir så jævla forbanna, har aldri vært noe som har feila meg på noen måte. Så nå dette. Step er det som er det absolutt morsomste som er for meg av trening...
Gjest Litjmæ Skrevet 7. februar 2005 #9 Skrevet 7. februar 2005 Fysioterapeut eller ortoped, vanlig allmennlege er nok ikke noe poeng nei. Vet alt om hvor kjipt det er... Håper det ordner seg for deg :trøste: Men som sagt, få sjekka det opp, så kan du få ordna opp i det raskere!
Gjest Gjesta Skrevet 7. februar 2005 #10 Skrevet 7. februar 2005 Det finnes ikke en privatpraktiserende idrettslege i nærheten, da? Riktignok må du da betale litt mer, men i det minste har de peiling på hva de driver med...
Gjest florenica Skrevet 7. februar 2005 #11 Skrevet 7. februar 2005 Kanskje jeg skal ringe ortopedisk avd å høre hva de vet av idrettsleger/idrettskader? Føler meg mest teit og sytete men dette her går meg seriøst på nervene. Går bare rundt å erger meg når det ikke gjør vondt(eller blir bare enda mer sinna når det gjør vondt !) Sukk!!
Gjest Litjmæ Skrevet 7. februar 2005 #12 Skrevet 7. februar 2005 Japp, sjekk det opp, så vet du jo om det er noe du kan gjøre med det!
Gjest florenica Skrevet 7. februar 2005 #13 Skrevet 7. februar 2005 Takker for gode råd her Driver å ringer litt rundt nå så får vi se hva dagen bringer... :klem2:
AnonymBruker Skrevet 13. april 2018 #14 Skrevet 13. april 2018 Hei florenoca! Hvordan gikk det videre med deg? Ble du bra? Jeg sliter med akkurat det samme for tiden! På 7.2.2005 den 9.46, Gjest florenica skrev: Takker for gode råd her Driver å ringer litt rundt nå så får vi se hva dagen bringer... :klem2: Hei florenoca! Hvordan gikk det videre med deg? Ble du bra? Jeg sliter med akkurat det samme for tiden! Anonymkode: 68e17...e4f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå