AnonymBruker Skrevet 17. januar 2018 #21 Skrevet 17. januar 2018 Stuebord med hylle under, der har vi 4 kurver som skjuler alt rotet og vi vet hvor vi finner ting som ofte er i bruk. Supert system, aldri mer stuebord uten hylle under! Anonymkode: 1b5eb...865
sommermor Skrevet 17. januar 2018 #22 Skrevet 17. januar 2018 På 14.01.2018 den 22.44, AnonymBruker skrev: Har ikke rot, roter ikke. Har en boks med diverse småting og papirer, men det ligger ryddig og oversiktlig oppi der. En plass for alt og alt på sin plass. Ustrukturerte folk + for mange ting (dvs ræl) = rot. Anonymkode: ae7da...905 Det høres fantastisk ut å ha det sånn Men jeg må spørre deg, har du barn eller ungdom i hus ?
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2018 #23 Skrevet 18. januar 2018 Mitt tips er å gå gjennom tingene en gang i blant og tenke «Hadde jeg tatt med meg dette dersom jeg skulle flytte?» Da er det jo mer tiltak enn hvis det bare står der, innerst i et skap. Spesielt kjøkkenutstyr, da det er mye, tungt og vanskelig å flytte med seg. Har få ting, og alt er helt og i orden. Tar ikke vare på fat med små skår, blomsterpotter jeg aldri bruker, den tredje vannmugga, betalte regninger, reklame, statiske klær, gamle hårstrikk/børster, ledninger som er sløve/vanskelige å lade med, gammelt datautstyr, pyntegjenstander som jeg ikke føler pynter opp særlig lengre, nesten utbrente lys, dusjsåper som står igjen nesten tomme etter at man har kjøpt en ny osv osv osv. Da blir det veldig enkelt å innse hva man egentlig trenger å ha. Anonymkode: 43ad6...08b 2
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2018 #24 Skrevet 18. januar 2018 De vanlige oppholdsrommene klarer jeg å holde i orden. Kjøkkenet, stuen, badet, gangen og soverommet jeg bruker er ikke verre enn at jeg kan få det strøkent på en rundt en time om det skulle komme gjester. Det er litt papirer og kvitteringer her og der, en del fjas på gulvet i gangen, litt rot på PC pulten, kanskje en genser eller to i sofaen, litt oppvask i vasken og kanskje litt krydderdåser som står utover. Men! Jeg skal innrømme at jeg er en rotekopp som samler på alt for mye. Det ene ekstra soverommet vurderer jeg å skaffe et fint inngravert skilt til hvor det står "Roterom" med lekre bokstaver. Det andre rommet som egentlig er et gjesterom med sovesofa, er garderoben min. En haug med usorterte klær. Fort gjort å kaste på gulvet når det kommer gjester, og oppi sofaen igjen når de har dratt. Jeg har PC bygging og annen elektronikk som hobby, og klarer ikke å kaste elektronikk. Bor i en leilighet på 82 kvadrat alene med 3 soverom, en bod inne og en bod i kjelleren. Leiligheten føles for liten. Jeg har flyttekasser i kjelleren med ting jeg ikke savner, gamle PCer, skjermer osv. Jeg har en plan med alle tingene, men ingen plan som blir gjennomført. På vaskerommet har jeg en svart sekk med klær jeg sjelden eller aldri bruker, men som jeg føler er for "gode" til å kaste. Bl.a. hjemmestrikkede ullsokker fra besteforeldre og slikt, klær som egentlig er bra men jeg er for tykk til og tenker kanskje vil passe igjen en dag osv. På den positive siden så låner jeg av og til en varebil og kjører bort lass med skrot. Jeg har heldigvis en tørkealtan som aldri har tørket et eneste klesplagg, men som fungerer som et mellomlager for skrot som skal ut :D Anonymkode: 4d063...d72 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2018 #25 Skrevet 19. januar 2018 Vi har 3-4 roteskuffer.... Ellers har vi lite rot. Jeg tar alltid en kjapp ryddesjau før jeg legger meg, og tørrmopper over gulvene. Har kastet alt av ting vi ikke bruker eller trenger. Mindre ting - MYE mindre rot - MYE gladere mor 😀 Anonymkode: 18f30...ce0
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2018 #26 Skrevet 19. januar 2018 Jeg tenker at tråder som dette er som salgsannonser og reportasjer fra interiørblader; Det jukses og pyntes nok litt på sannheten. Jeg hater å komme på besøk til folk der det føles ut som om de bor i en demoleilighet på IKEA. Anonymkode: 8b436...dbe
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2018 #27 Skrevet 19. januar 2018 Da vi tok bilder og hadde visning, stod 2/3 av tingene våre på et minilager. Der var det meste av oppbevaringsmøblene, og selvsagt alt rot. Anonymkode: feb1f...c6d
Pikeliten Skrevet 20. januar 2018 #28 Skrevet 20. januar 2018 On 18.1.2018 at 11:33 PM, AnonymBruker said: De vanlige oppholdsrommene klarer jeg å holde i orden. Kjøkkenet, stuen, badet, gangen og soverommet jeg bruker er ikke verre enn at jeg kan få det strøkent på en rundt en time om det skulle komme gjester. Det er litt papirer og kvitteringer her og der, en del fjas på gulvet i gangen, litt rot på PC pulten, kanskje en genser eller to i sofaen, litt oppvask i vasken og kanskje litt krydderdåser som står utover. Men! Jeg skal innrømme at jeg er en rotekopp som samler på alt for mye. Det ene ekstra soverommet vurderer jeg å skaffe et fint inngravert skilt til hvor det står "Roterom" med lekre bokstaver. Det andre rommet som egentlig er et gjesterom med sovesofa, er garderoben min. En haug med usorterte klær. Fort gjort å kaste på gulvet når det kommer gjester, og oppi sofaen igjen når de har dratt. Jeg har PC bygging og annen elektronikk som hobby, og klarer ikke å kaste elektronikk. Bor i en leilighet på 82 kvadrat alene med 3 soverom, en bod inne og en bod i kjelleren. Leiligheten føles for liten. Jeg har flyttekasser i kjelleren med ting jeg ikke savner, gamle PCer, skjermer osv. Jeg har en plan med alle tingene, men ingen plan som blir gjennomført. På vaskerommet har jeg en svart sekk med klær jeg sjelden eller aldri bruker, men som jeg føler er for "gode" til å kaste. Bl.a. hjemmestrikkede ullsokker fra besteforeldre og slikt, klær som egentlig er bra men jeg er for tykk til og tenker kanskje vil passe igjen en dag osv. På den positive siden så låner jeg av og til en varebil og kjører bort lass med skrot. Jeg har heldigvis en tørkealtan som aldri har tørket et eneste klesplagg, men som fungerer som et mellomlager for skrot som skal ut :D Anonymkode: 4d063...d72 Les Magisk opprydding av Marie Kondo. Da får ny et nytt syn på det med rydding:) Når du sier at du kjører bort et lass med skrot, så kommer jo dette skrotet en gang inn i leiligheten også. Man må være litt streng på hva man kjøper/får og tar med hjem også;)
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2018 #29 Skrevet 20. januar 2018 Mesteparten av rotet står igjen på butikken fordi jeg ikke kjøpte det. Anonymkode: 4529d...20b 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå