AnonymBruker Skrevet 14. januar 2018 #1 Skrevet 14. januar 2018 Skal være vikar for en klasse som er nybegynnere i norsk. De er voksne. Læreren som jeg skal være vikar for har bedt meg blant annet om å lese eventyret om de tre bukkene bruse- med ulik stemmebruk? Hva mener hun med det? Anonymkode: 84c8a...f0c
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2018 #2 Skrevet 14. januar 2018 At du skal lese med forskjellige stemmer til de forskjellige karakterene? Anonymkode: d1948...5ed 1
Gjest C.Tramell Skrevet 14. januar 2018 #3 Skrevet 14. januar 2018 Det sier seg selv etter min mening, men du skal altså gjøre om stemmen så den passer til et troll og en stor, mellomstor og liten bukk.
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2018 #5 Skrevet 14. januar 2018 Takk for svar:) det sier seg selv men synes det er vanskelig å gjøre så mye ut av det da det er voksne jeg skal undervise Anonymkode: 84c8a...f0c
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2018 #6 Skrevet 14. januar 2018 Les som om det er til femåringer du leser. Hvis du klarer å ha masse god innlevelse uten å gjøre fortellingen mindre tydelig, så tror jeg det blir veldig bra for de som lytter. Som lærer må man bare legge til masse selvironi og tørre å være litt i rolle og utenfor komfortsonen. Anonymkode: 119cb...4e6
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2018 #7 Skrevet 14. januar 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar:) det sier seg selv men synes det er vanskelig å gjøre så mye ut av det da det er voksne jeg skal undervise Anonymkode: 84c8a...f0c Da blir det veldig kleint ja. Voksne folk bør ikke behandles som barn, selv ikke folk i norskopplæring (ja, ganske opplagt ?). Anonymkode: 65a6e...f14
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå