Gå til innhold

Jeg begynner å bli lei menn i kommentarfeltet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det ingenting de ikke vil si under fult navn?  Da Kevin Spacey ble sparket ut av filmen All the Money in the World, måtte de filme noe omigjen og skuespillerne sa seg enig i å jobbe for mindre penger. Michelle Williams fikk 80 dollar om dagen, og dette fikk Mark Wallberg også... i tillegg til at han fikk 1,5 millioner dollar.

Artikkel: Michelle William fikk betalt 0,07% av hennes mannlige kollega.

Kommentarfelt: Det er hennes feil fordi hun ikke kan forhandle seg frem til bedre. :scorpis:

ER DET MULIG?????? Slutt å skyld på kvinner fordi de får betalt mindre enn menn. Jeg hadde ikke forventet at hun ville få LIK betaling, men 0,07%??? Til og med ikke en mann kan gi skylden på henne for det! Det blir for dumt. Har de så mye imot kvinner at de ikke en gang kan støtte en kvinne når de får beviset rett i fleisen? Dette er hvorfor ingen tar slik  mannesutring og antifemister seriøst fordi de ALDRI er på en kvinnes side. 

"Voldtekt? Kvinner voldtar også! Det var hennes feil fordi hun hadde på seg feile klær og var ute sent på kvelden. For lite betalt? Ja, hun spurte vel ikke om mer. HENNES FEIL."  Jeg orker ikke mer... :murvegg:  Jeg gir opp å skjønne dette her...

Anonymkode: eb2a8...1be

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg som mann støtter hverken forskjellsbehandling som forskjellig betaling for samme jobb eller at kvinner har skylden for voldtekt, så dette må man jo rette til de mennene som mener det. 

Anonymkode: 6d66c...971

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, C.Tramell skrev:

Menn skal nå absolutt gjøre alt til krig eller konkurranse. Saken er ofte mindre viktig. 

Å, det ser ut som om mange høyrevridde kvinner som stemmer på disse partiene ikke har noe mot en sterkere konkurransementalitet. Som man reder så ligger man. 

Anonymkode: 6d66c...971

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg som mann støtter hverken forskjellsbehandling som forskjellig betaling for samme jobb eller at kvinner har skylden for voldtekt, så dette må man jo rette til de mennene som mener det. 

Anonymkode: 6d66c...971

Ja, jeg er jo helt klar over at ikke alle er sånn. Jeg kjenner mange menn som ikke tenker slik, men jeg føler at det er i kommentarfeltet på nettaviser man finner slike menn. Det gjør det litt deprimerende å lese da.
Man ser veldig sjeldent kvinner kommentere slike ting. Min egen grunn til å ikke gjøre det er fordi jeg rett og slett blir skremt bort av menn i kommentarfeltet, fordi de er rett og slett slemme mot de som de ikke er enig med. Man ser heller ikke mye kommentarer fra menn som støtter kvinner, kanskje av samme grunn. :vetikke: 
Av og til føler jeg meg som en feiging fordi jeg vet at jeg burde stå opp for meg selv og andre kvinner, og synlig gjøre min mening. 

Anonymkode: eb2a8...1be

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har tenkt på dette mange ganger selv. Argumentasjonsrekkene til mange menn er hinsides all fornuft i den grad at de virker komplett blottet for alt som engang kommer i nærheten av logikk og medmenneskelighet. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er det ingenting de ikke vil si under fult navn?  Da Kevin Spacey ble sparket ut av filmen All the Money in the World, måtte de filme noe omigjen og skuespillerne sa seg enig i å jobbe for mindre penger. Michelle Williams fikk 80 dollar om dagen, og dette fikk Mark Wallberg også... i tillegg til at han fikk 1,5 millioner dollar.

Artikkel: Michelle William fikk betalt 0,07% av hennes mannlige kollega.

Kommentarfelt: Det er hennes feil fordi hun ikke kan forhandle seg frem til bedre. :scorpis:

ER DET MULIG?????? Slutt å skyld på kvinner fordi de får betalt mindre enn menn. Jeg hadde ikke forventet at hun ville få LIK betaling, men 0,07%??? Til og med ikke en mann kan gi skylden på henne for det! Det blir for dumt. Har de så mye imot kvinner at de ikke en gang kan støtte en kvinne når de får beviset rett i fleisen? Dette er hvorfor ingen tar slik  mannesutring og antifemister seriøst fordi de ALDRI er på en kvinnes side. 

"Voldtekt? Kvinner voldtar også! Det var hennes feil fordi hun hadde på seg feile klær og var ute sent på kvelden. For lite betalt? Ja, hun spurte vel ikke om mer. HENNES FEIL."  Jeg orker ikke mer... :murvegg:  Jeg gir opp å skjønne dette her...

Anonymkode: eb2a8...1be

Hun kunne da sagt nei. Hun har jo ikke akkurat er kjent navn, slik Wallberg har.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Kommentarfelt: Det er hennes feil fordi hun ikke kan forhandle seg frem til bedre. :scorpis:"

Her er jeg helt enig. Hun godtok selv denne betalingen.

Anonymkode: 44c60...30a

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Hun godtok selv denne betalingen.

Hvis hun vil ha jobb så må hun jo det. Hadde hun forsøkt å kreve 50% av lønnen til Mark Wahlberg så hadde hun blitt ledd ut av kontoret, så hadde de gitt jobben til en annen kvinnelig skuespiller som hadde godtatt å gjøre jobben for 0,07% av lønnen til sin mannlige motpart.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Miklo Velka skrev:

Hvis hun vil ha jobb så må hun jo det. Hadde hun forsøkt å kreve 50% av lønnen til Mark Wahlberg så hadde hun blitt ledd ut av kontoret, så hadde de gitt jobben til en annen kvinnelig skuespiller som hadde godtatt å gjøre jobben for 0,07% av lønnen til sin mannlige motpart.

Selvsagt. Slik fungerer det også når du eller jeg forlanger mer for en jobb enn det jobben du eller jeg gjør er verdt. Det skulle da bare mangle.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener begge sider har sine svin på skogen. Jeg har også lagt merke til kommentarer fra menn, ofte gjengangere, som rakker ned på kvinner uansett hvis tråden handler om noe negativt ved menn/en mann. Men jeg har jo lagt merke til det samme andre veien også. Om en mann beklager seg over et eller annet ved en kvinne/kvinner, så tar det ikke lang tid før han får så øra flagrer. Det et et diskusjonsforum, så man må jo regne med forskjellige meninger, men ja, det er litt mye «tull» her inne.

Folk blir gjerne litt mer rappkjefta på et forum, og det gjelder alle. Jeg prøver i størst mulig grad å helt overse kommentarer eller brukere som kun sprer dritt eller prøver å provosere. Innlegg nummer 3 her er et typisk eksempel. «Menn er et samfunnsproblem». Det er det lov å mene, men så lenge det ikke er utdypet noe mer enn det, vil jeg normalt overse kommentaren og tenke at det er et forsøk på provokasjon nettopp for å hause opp disse gretne mennene. Jo flere sånne som blir ignorert, jo mindre gidder de å fortsette (kan man jo hvertfall håpe på)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er det ingenting de ikke vil si under fult navn? 

Anonymkode: eb2a8...1be

Skrevet av en anonym, syns det var litt morsomt :)

"Jeg hadde ikke forventet at hun ville få LIK betaling, men 0,07%??? Til og med ikke en mann kan gi skylden på henne for det! "

Jeg hadde forventet lik betaling, om de bidro like mye, var like kjente etc. I Norge.  Men Hollywood er ikke likestilt lønnsmessig ennå. Sier ennå, for jeg tror det endrer seg. Når det gjelder skyld, så er det hennes egen feil, det er agentens feil, det er hele Hollywood sin feil, det er sikkert noen andres feil også. MEN det er ikke alle menn i Norge sin feil. Når man får situasjonene fram, slik som dette, så vil det kanskje løse seg over tid, men det må løses i USA av amerikanske kvinner og menn.

For øvrig så tror jeg de fleste menn støtter lik lønn for likt arbeid. Jeg tror de fleste menn er enige i deg at situasjonen over høres gal ut (og jeg tror de fleste menn ikke har peil på hvem den dama er, jeg har i hvert fall ikke) Det er hva jeg tror, det jeg vet er at de fleste menn ikke er Hollywood stjerner, de er ikke partiledere og de er ikke mange millionærer. Alle jeg kjenner jobber og sliter, har ikke noe spesielt høyere lønn enn kvinner i samme yrke (dagligvare, handel) og pengene går til familiens felles konto.  

Angående voldtekt, det er et vondt tema, som veldig mange kjenner til både personlig, og nært. Som mann, vil man ofte forsøke å få oversikt over situasjonen og forsøke å løse, se hvorfor det skjedde, hvordan kan man unngå det. At det virker ufølsomt, får så være. Skylda vil alltid ligge på gjerningsmannen. Men menns tilnærming kan tolkes veldig galt, og som kvinne kan man føle skyld, derfor man må ha hjelp når vonde ting skjer, snakke med noen profesjonelle. For øvrig hadde jeg hatt en 16 år gammel datter, og hun kledde seg slik 16 åringer kler seg. Drikki seg drita full på en fest, blitt festvoldtatt, så hadde jeg vært sinna på henne. Jeg hadde vært  sinna, fordi jeg er glad i henne, og fordi jeg hadde ønsket at hun aldri skulle ha opplevd dette. Og fordi det kunne ha vært unngått, hun kunne ha vært sammen med venninner, hun kunne ha vært hentet av meg, hun kunne ha drikket mindre etc etc. Men skyld, det ligger i gjerningsmannen. Men hva hjelper det for kvinner som blir voldtatt?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

28 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Hun kunne da sagt nei. Hun har jo ikke akkurat er kjent navn, slik Wallberg har.

Michelle Williams er en veldig berømt skuespiller. Hun har barn sammen med avdøde Heath Ledger som hun var forlovet med. Hun har hatt mange berømte roller, som for eksempel Marilyn Monroe. 

Anonymkode: eb2a8...1be

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Michelle Williams er en veldig berømt skuespiller. Hun har barn sammen med avdøde Heath Ledger som hun var forlovet med. Hun har hatt mange berømte roller, som for eksempel Marilyn Monroe. 

Anonymkode: eb2a8...1be

Og fortsatt har hun ikke et særlig kjent navn, i motsetning til andre kvinnelige skuespillere. Da er heller ikke markedsverdien like høy som andre skuespillere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Michelle Williams er en veldig berømt skuespiller. Hun har barn sammen med avdøde Heath Ledger som hun var forlovet med. Hun har hatt mange berømte roller, som for eksempel Marilyn Monroe. 

Anonymkode: eb2a8...1be

Nettopp. Hun er ikke noe som ble hentet fra gata.

Anonymkode: 44c60...30a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva med de andre mannlige skuespillerne, statistene og hjelperne? ALLE sa seg villige til å jobbe for minstelønn for å ferdigstille filmen (etter hva jeg har lest), bortsett fra en person. Selve hovedpersonen. Nå hadde filmstudioet alt på plass med unntak av den ene brikken som nå var uunnværlig. Dsv at han kunne egentlig ta en prisen han selv ønsket fordi selskapet måtte ha han. At denne ukjente kvinnen ikke kunne forhandle og sa seg fornøyd med luselønn er da vitterlig ikke hans problem?

Anonymkode: faa82...889

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GiftMann38
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Michelle Williams er en veldig berømt skuespiller. Hun har barn sammen med avdøde Heath Ledger som hun var forlovet med. Hun har hatt mange berømte roller, som for eksempel Marilyn Monroe. 

Anonymkode: eb2a8...1be

Så du bør heller spørre hvorfor hun valgte å ta rollen for denne lønna da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Husholdning1 said:

Selvsagt. Slik fungerer det også når du eller jeg forlanger mer for en jobb enn det jobben du eller jeg gjør er verdt. Det skulle da bare mangle.

Så hvordan forsvarer det den store forskjellen i lønnen til de to?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Miklo Velka skrev:

 Så hvordan forsvarer det den store forskjellen i lønnen til de to?

Dersom kvinnen mente at hun fikk alt for lite betalt. Hvorfor krevde hun ikke enda mer penger da, slik den mannlige skuespilleren gjorde? :P

Anonymkode: 8680c...3da

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...