Gå til innhold

Silikonerfaringer - en sommer har gått...

Fremhevede innlegg

Skrevet

jeg prøver ikke å lure noen jeg waco... dessuten kjenner ikke du meg, så du har liten mulighet til å uttale deg om det. Hvorfor skulle jeg takke ja til et slik tilbud? (egentlig en ganske teit hypotetisk ting uansett) Puppene mine er som dem er, og om jeg hadde hatt større pupper så hadde jeg fortsatt vært den samme personen som jeg er... og å prøve det i ei uke, vel... skal vel aldri si aldri, men jeg tror nok ikke det...

bytte kjønn for en dag kunne derimot vært gøy...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Javel ja... du ville ikke fått større pupper men mannetiss kunne du godt prøvd.... velvel...

Vet du hva jeg tror?

Jeg tror at årsaken er at og få silikon er "nærmere et hypotetisk" spørsmål enn å skifte kjønn. Når "hypotesen" ligger nærmere virkeligheten og mulighetene så er det jo selvsagt at "noen" mennesker da avblåser situasjonen ved å nekte plent.

Egentlig var det et teit spørsmål Waco stilte... jeg burde ant responsen og tatt mine forholdsregler.

Fornektelse kan være en fin illusjon forstår du bompi....

Waco

Skrevet

Du er flink til å vri på ting og trekke raske konklusjoner waco...

La, meg først si... grunnen til at jeg f.eks kunne tenkt meg å prøve å være mann et døgn, er jo mest for nysjerrighetens skyld... hvem lurer ikke på hvordan det er å være mann hvis man er kvinne? eller motsatt? Tror kanskje ikke det er fult så mange som lurer på hvordan det er å ha silikonpupper... i alle fall ikke jeg... derfor ville jeg heller ha skiftet kjønn for en dag, enn å prøvd silikonpupper... er det så vanskelig å akseptere da lille waco-gutten? Må lære seg å respektere at andre har ulike meninger, og at ingen er like, og takk gud for det...

Må ikke alltid "vinne"

Skrevet

Det er du som ikke respekterer at noen velger seg silikonpupper.... det er ikke jeg som er intolerant her...

Gjest Anonymous
Skrevet
Lykke til med struttepuppene når dere blir 60-70 år, da blir dere nok et vakkert syn

Ja, man vil jo selvfølgelig foretrekke å ha det kjipt i 40 år fordi man synes puppene er for små, bare for å kunne glede seg til man blir 60-70 år og har slaskete pupper. Hvis man lever så lenge da. Ærlig talt!

Man vil vel heller være fornøyd med seg selv i "sine beste år", og ende opp med struttepupper som pensjonist, enn å "spare" puppene til man evt. rekker å bli det...

Hanne.

Skrevet

waco, nå trekker du konklusjoner IGJEN. Jeg respekterer jeg... det jeg sier er at JEG aldri ville gjort det, og at jeg ikke kan skjønne hvorfor noen vil gjøre det... og dessuten så er jeg nysjerrig på hvorfor... men det vil ingen svare på... så da antar jeg det er det vanlige "mine var for små"...

Skrevet

At du har små pupper kan også være en årsak til at du "nekter å prøve nye puppemuligheter" vil jeg tro... Det er ofte sånn, bak enhvers kvinners handlinger og årsaker, ligger det ofte noe bak. Og de bakenforliggende årsaker i denne saken er selvsagt at bombi har små pupper.

Tror du virkelig at det går an å bortforklare sine egne intolerante holdninger så lett?

Waco

Snakker om fordomsulle....

Skrevet

unnskyld meg waco, men nå syns jeg du grenser til barnslig her... kan ikke du bare la meg ha min mening? så kan du ha din? du trenger ikke alltid lete etter årsaker, som kanskje ikke engang er der... herregud.. nå skulle jeg ønske det fantes en ignore-ting her...

og for å la det være klart en gang for alle. jeg har ikke noe i mot at dere som velger å få silikonpupper gjør dette. At dere i tillegg er fornøyde med det, er godt for dere. Det jeg forsøkte og si var at jeg ville aldri gjort noe sånt, samtidig som jeg kom med min mening om saken (som jeg selvfølgelig har lov til å ha, det er et fritt land). Samtidig lurte jeg også på om noen kunne komme med et innspill på hvorfor noen velger å skaffe seg silikonpupper...

det er temmelig naivt og tro at silikonpupper vil gi deg den selvtilliten du alltid har lett etter...

Skrevet

bompi, nå forstår jeg deg litt mer, hvorfor kunne du ikke bare sagt det med en gang?

Gjest Valeria
Skrevet

Flott at dere føler dere bedre med litt plastikk innabords! :wink:

De som ikke forstår og kommer med teite kommentarer har tydeligvis ikke hatt følelsen man har ved å ikke ha noe pupper, og de skal dere holde dere for gode til å svare og forsvare dere mot. La dem leve i sin egen småsjalu(?) uvitende og litt dømmende verden ...

Som óg de som vil leve med sine små og godt likte pupper skal få lov til det...

Jeg tror det er litt viktig å skille de som benytter silikon pga sin egen selvfølelse, medisinske årsaker og sånne nødvendige ting og de som tar fem kg silikon i hver for å ligne pamela...

Så er det bare å holde ryggen rak da jenter....

Skrevet

Valeria, det er ikke lov til å si slikt som du sier nå. Det er ikke sånn med kvinner, kvinner har nemlig ikke evnen til å tenke selv virker det som. Og silikon er ihvertfall ikke en privatsak. Dersom ei smart jente tar på seg silikon så må hun i det minste begrunne og argumentere med hvorfor.

Hvorfor vil ikke damer diskutere sin egen væremåte?

Waco

Skrevet

Waco, om noen kvinner velger å legge inn silicon, så er det en privatsak. De trenger ikke forsvare valget for alle og enhver. Hvorfor skulle de det?

Gjest Anonymous
Skrevet

Klart du skal få svar fra en som har gjort det Bompi!

Jeg har aldri vært brystfager, men har vært såre fornøyd med min størrelse A cup! Så fikk jeg barn! Tre stykker på rappen attpåtil!De tre barna fikk alle pupp og etter endt amming av tredjemann hadde jeg praktisk talt INGENTING igjen. Det lille jeg hadde var på størrelse med et par bringebær.. Jeg var med andre ord sågodtsom fullstendig flat!

Enten du liker å innrømme det eller ei så er bryst en viktig del av vår kvinnelighet, nært knyttet til vår identitet som kvinne.

Jeg opplevde å gå fra lite, men O.K. til absolutt ingenting og følte meg faktisk totalt ribbet for hele min kvinnelighet.

Det valgte jeg, for min egen del, å gjøre noe med! Ikke fordi jeg er ressurssvak på noen som helst måte, (eller mangler personlighet som du skriver) men fordi jeg ønsker å føle meg vel!

Jeg har aldri drømt om store pupper, men jeg ønsket inderlig å ha nok pupp til å kunne fylle en BH ! Det har jeg nå selv om jeg nok i mangees øyne fremdeles har relativt små pupper. :)

Jeg våger å påstå at de færreste ville drømme om at mine pupper ikke er ekte. Vi ønsker ikke alle å se ut som Pamela eller Jordan.

Noen av oss vil faktisk bare ha litt pupp!

Er det så fryktelig vanskelig å forstå??

Fortsatt god helg, med eller uten silikon, ønskes fra Mia!

Skrevet

Jeg må le litt, Mia :ler: vi har visst gjort det igjen!

Vår lille uskyldige utveksling av erfaringer fører til en svært så hissig (og til tider underholdende) debatt. Har sett andre har prøvd å starte debatter rundt dette temaet i sommer, men som i vår siste runde her inne, så er det visst noe som gjør at folk engasjerer seg ekstra sterkt...

Dere som er imot silikon krever respekt for dere syn og meninger ("det er et fritt land" osv.), men da må vi "silikonberter" be om det samme. Måten dere skriver på viser tydelig at det ikke bare er snakk om forskjell i meninger, men en typisk jente-er-jente-verst-holdning. Det er slett ikke en myte. Jenter prøver å psyke hverandre ut og holder liv i Jante-loven - dessverre.

Isj, at jeg gidder denne runden en gang til, egentlig! Mia og jeg har UTALLIGE ganger forklart hvorfor vi gjorde dette, vi er fornøyde med livet slik vi har det nå og mer burde det ikke være å si om den saken. Har ikke opplevd en eneste negativ reaksjon og jeg vet at personligheten min er det som gjør meg interessant for andre mennesker - ikke puppene mine. Slik var det også før operasjonen; forskjellen er at jeg nå føler meg mer vel med meg selv, mer kvinnelig.

Lyeta

Ps Takk til Pinocchio og Waco (og andre med evnen til å ha et åpent sinn slik at de kan sette seg inn i andres situasjon). :)

Skrevet

Takk for svar Mia! Det var nettopp et slikt svar jeg også håpte på å få. Ikke fordi jeg skal angripe deg enda mer, men fordi jeg skal si at jeg forstår deg...

Her må jeg krype til korset, vise min ydmykhet (som jeg faktisk har). I dette tilfellet så har jeg nok på mange måter latt meg selv styre av de tilfellene man oftest hører om når det gjelder silikon. Og de tilfellene er unge jenter som føler de har for små pupper og tror at endring av disse vil gjøre dem til bedre mennesker, til å bli bedre likt osv. Det er tydelig i ditt tilfelle Mia, at det dreier seg mer om at du skal føle deg som en kvinne igjen. Min uttalelse om "manglende personlighet" gjelder da i alle fall ikke deg, så det er sagt (men det har du forhåpentligvis såpass hjerne at du har skjønt selv :lol: ) Det gjelder mer mange av de som faktisk ikke har så små pupper, men heller tror at de har det, og tror at man skal se ut som pamela eller jordan for å bli likt hos gutta (faktisk utrolig mange som tror noe sånt)...

Min raske reaksjon når jeg ikke fikk svar med en gang, var også litt mye... det innrømmer jeg... også ble jeg litt fyrt opp av waco også :) som vanlig... :) Må vel få det inn i hodet at ikke alle sitter å følger med på KG hele døgnet, spesielt ikke i helgene :)

Kjempeflott at du har positive opplevelser av silikon Mia, og håper at det har hjulpet på ditt "problem"! :P Så skal jeg love dere at jeg skal spare meg for sånne uttalelser i fremtiden... var litt for rask her gitt...

Gjest Duchess
Skrevet

Fint at du er fornøyd med de nye puppene dine, om du var helt flat syns jeg ikke det er noe galt i det. Da har det vært et såpass stort problem for deg at det har gått utover selvfølelsen, og det blir ikke et inngrep bare fordi du har lyst på større pupper

Gjest OsloJente
Skrevet

Jeg har bare et spørsmål til alle som er så veeeldig imot silikon. Hvorfor gidder dere å engasjere dere så veldig når det gjelder dette temaet??? Jeg er selv fornøyd med puppene mine, men har en bekjent som nå skal ta silikon. Hun er en voksen dame som aldri har vært fornøyd med puppene sine, og gjør ikke dette for å få oppmerksomhet fra gutter o.l. som mange tror. Hvis jeg selv hadde hatt små pupper og pengene, hadde jeg helt sikkert tatt silikon selv. Til dere som allerede har tatt det og er fornøyde - good for you!!! Innbilder meg at de som engasjerer seg voldsomt imot silikon enten er skikkelig "rødstrømper", jenter med dårlig selvtillit, eller noen som har et kjedelig liv!

Skrevet

Da kan man jo spørre seg hvorfor du gidder å engasjere deg i at vi engasjerer oss da? :)

Gjest Lisa-Beth, ikke innlogget
Skrevet

Jeg unner alle som har komplekser for små bryster å ha anledning til å gjøre noe med det. :lol:

Kunne ikke tenkt meg og lagt meg under kniven selv (har passe store :oops: 75B), men pupper er en del av ens kvinnelighet, det dreier seg ikke bare om å bli en Pamelakloning.

Til dere jenter som tror at gutta bare vil ha "ekte" vare; det stemmer ikke!

De fleste menn liker å glane, ser de noe lekkert glaner de, uavhengig av silikon eller ikke. Det er oss jenter som er kritiske til hverandre.

Det at jeg støtter brystforstørring/forminsking, betyr ikke at jeg er ukritisk positiv til plastisk kirurgi generelt, - det er en helt annen diskusjon...

Lisa-Beth

:briller:

Skrevet

Vet du hva Gjest? Slike kommentarer synes jeg du bare kan spare deg. Det finnes mange grunner til hvorfor noen vil velge å operere brystene, og hva som er grunnene her vet du ingenting om. Og om en gutt virkelig liker en jente, tror jeg ikke akkurat at han bryr seg så veldig mye om det er silikon der eller ikke, for det er faktisk ikke det som er viktig i et forhold.

Helt enig meg deg leoanna...

Silikon kan man diskutere til man blir rød i fjeset, det er en ting alle har meninger om.. Uansett så mener jeg det er viktig å tenke på hvorfor man vil gjøre det. Og gjøre det for en gutt syns jeg er uaktuelt, for hvis en gutt ikke klarer å bli glad i en jente med små pupper er det han som har et problem.......... :briller:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...