Gå til innhold

Endelig litt nyansering av #metoo


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker said:

 Slik jeg har oppfattet METOO-kampanjen, så er omtrent hele poenget at det SKAL være lav terskel for hva kvinner kan tolke som uønsket oppmerksomhet, og hva de skal kunne si fra om. Det handler ikke om at menn ikke skal kunne gi kvinner komplimenter i det hele tatt. Det handler om at vi menn må gå litt i oss selv og tenke over hva vi sier og hva vi gjør.

Ja, vi må faktisk det, for det er ikke til å stikke under en stol at vi menn hører til en gruppe som i historien aldri har vært nødt til å sparke oppover i systemet for å bli hørt, og som aldri har måttet føle på å bli trakassert for det vi gjør og sier. Ja, så dypt sitter privilegiene, at menn nå har begynt å rope ut hashtaggen #NotAllMen så snart kvinner sier fra om ting menn ser på som filleting. Og det blir så feil. SÅ feil. Opplever en kvinne at det å bli gitt et kompliment er uønsket oppmerksomhet, ja vel, så ER det uønsket oppmerksomhet. Og har vi menn da problemer med å finne ut hvordan vi kan gi kvinner komplimenter uten at de opplever dette som uønsket oppmerksomhet, så er det VÅRT problem, ikke deres!
Det ER f.eks forskjell på å si til en kvinne "så fin genser du har på deg" og "den genseren du har på deg får virkelig fram formene dine!". OG det er faktisk ikke så fryktelig vanskelig å tenke seg fram til riktig måte å gi kompliment på.
De som varsler uønsket oppmerksomhet, må slippe å føle på om det de varsler om er greit, eller ikke. Da er vi tilbake til der vi var før metoo-kampanjen, og det er ihvertfall ikke greit!

 

Anonymkode: 58a1a...6b8

Neida, alle menn gjennom hele menneskets historie har levd som konger og har aldri måtte sloss for noe som helst i hele sitt lit :ironi: Det er slike som det som fører til at folk nå latterliggjør #metoo i stor skala.

Anonymkode: 963e3...075

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er jo ikke nyansering. Det er bare mer av det samme gamle at menn ikke mener det sånn og det må kvinner forstå. Altså victim blaming. Nå har vi hørt på kvinnene et par måneder, så nå må vi tilbake til mennenes oppfatning igjen....  

Anonymkode: 36d83...29f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, pewdiepie skrev:

så fordi at noen menn har klart å hente seg opp igjen etter disse hendelsene så betyr det at menn ikke får karrieren sine ødelagt pga falske anklager eller anklager om seksuelle trakkaserin som man ikke vet er sant ?

er en haug av menn som har mistet både karrieren i amerikanske fotball med millionkontrakter, topstillinger i datafirma og teknologi firma f.eks for falske seksuelle trakkasering saker og falske voldtektsanklager. selv om det kommer fram i lyset 2 år senere at det var falsk anklage så får ikke disse meannfolkene mulighetene eller jobben tilbake

du er virkelig ikke klok i hodet om du skal bruke de få eksemplene der , det var et virkelig dårlig argument, er en haug av menn som får livet ødelagt basert på falske rykter og anklager , disse damene burde hatt straff!

 

http://ncfm.org/2012/05/news/criminal-sentencing/woman-admits-she-falsely-accused-hs-football-star-of-rape-he-receives-five-years-in-prison-she-receives-1-5-million-of-taxpayers-money/

 

denne mannen får ikke muligheten til å spille amerikansk fotball igjen på samme nivå pga falske anklager

Du bruker selv de få eksemplene. Det finnes omtrent like mange, eller færre slike eksempler som dine. Det er selvfølgelig forferdelig at det skjer. Det betyr ikke at det skjer ofte-

Anonymkode: 84f76...97f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Neida, alle menn gjennom hele menneskets historie har levd som konger og har aldri måtte sloss for noe som helst i hele sitt lit :ironi: Det er slike som det som fører til at folk nå latterliggjør #metoo i stor skala.

Anonymkode: 963e3...075

Det er ikke det det handler om. Hvis du ikke vet at kvinner har blitt diskriminert i historien, at vi faktisk har hatt et system med kvinneundertrykkelse og ikke manneundertrykkelse, så får du gå i lære om igjen. Å ha privileigier betyr stort sett å mangle forståelse med de som ikke har hatt det på samme måte. Jeg tror ikke du forstår det? En hvit kvinne har selvfølgelig større privilegier enn en svart kvinne. Det er fort gjort å være blind når man er privilegert, fordi ting faktisk virker enklere, og man tror man har jobbet hardere enn andre, men ofte har man fått mer gratis,

Anonymkode: 84f76...97f

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt av "problemet" er at folk har en så veldig forskjellig oppfattelse av hva som er over streken. Det gjør at denne kampanjen dessverre har blitt vanskelig å forholde seg til. Nå snakker jeg IKKE om de alvorlige overtrampa, bare om de som ligger helt i gråsonen, bare sånn at det er sagt.

Personlig er jeg ganske "rund i kantene" når det kommer til kommentarer og oppmerksomhet. Jeg tror ikke at alle menn som snakker til meg, slår av en (klein) vits eller lignende vil ha sex med meg. Jeg tåler ganske mye "dårlig humor" før jeg syntes det er for mye. I disse tilfellene sier jeg tydelig ifra om at det ikke er morsomt lenger og så går jeg videre med livet mitt. 

Jeg har en venninne som er min rake motsetning. Hun tror alle menn som kikker i hennes retning vil ha sex med henne og blir skikkelig krenket av "alt". Alt blir analysert og tolket i værste mening. For å ta et eksempel, sier en kollega til meg at jeg kledde den nye genseren min, så tolker jeg det som at han syntes genseren min var fin og blir glad. Hun tolker samme setning som at han vil ha sex med henne og roper om seksuell trakasering. 

For å ta et eksempel: Jeg var ute på tur med denne venninnen da vi traff på en kamerat. Han kan være litt drøy i språket, men han vet godt at jeg ikke bryr meg noe om det så han tulla og lo som vanlig. Etterpå så jeg tilbake på det som en hyggelig samtale med en god venn, mens min venninne var helt forferdet. Hun kunne ikke fatte at jeg kunne være en venn med en sånn gris, han var garantert en sånn en som voldtok jenter på fylla og nå satt han hjemme å runket etter bilder av oss. Hun vurderte helt seriøst og anmelde han for seksuell trakasering. Og ja, han kan være litt drøy, men alle andre jeg kjenner bare ler av det. 

En annen gang traff vi en annen kamerat på et utested. Denne kameraten er gift med en annen venninne av meg og er verdens mest trofaste fyr. Han var full, men ikke drita og satt seg ned sammen med oss. Skravla og lo og etter en stund gikk han i baren for å kjøpe drinker til alle sammen. Han var IKKE ufin på noen som helst måte. Han var bare en fyr som var på byen og hadde det hyggelig med gode venner. Etter at første runde med drinker var drukket opp gikk han for å hente nye. Da ville min venninne gå for hun syntes at han oppførte seg så ufint. Alle som kjøpte drinker til en jente gjorde det fordi han ville ligge med henne og det at han skravlet og lo tolket hun også som at han ville ha sex med henne. Prøvde å roe henne ned, men det nyttet ikke så vi endte opp med å gå så hun ikke skulle lage en scene. Vi gikk til et annet utested og ved stengetider ringte denne kameraten meg og spurte om vi kunne dele taxi hjem (han og kona bor bare noen hundre meter fra meg så dette var jo et helt fair spørsmål). Dette blånektet min venninne da hun ikke ville sitte i samme taxi som en "sånn fyr". Hun har snakket om denne "forferdelige" hendelsen i lange tider etterpå.

Jeg vil legge til at begge disse mennene er menn som blir ansett som hyggelige mennesker av folk flest. Poenget mitt er at det som er helt ok oppførsel for meg, er katastrofe for henne. Når jeg syntes det er vanskelig å forholde seg til, så regner jeg ikke med at andre syntes det er noe enklere...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Sirah skrev:

Litt av "problemet" er at folk har en så veldig forskjellig oppfattelse av hva som er over streken. Det gjør at denne kampanjen dessverre har blitt vanskelig å forholde seg til. Nå snakker jeg IKKE om de alvorlige overtrampa, bare om de som ligger helt i gråsonen, bare sånn at det er sagt.

Personlig er jeg ganske "rund i kantene" når det kommer til kommentarer og oppmerksomhet. Jeg tror ikke at alle menn som snakker til meg, slår av en (klein) vits eller lignende vil ha sex med meg. Jeg tåler ganske mye "dårlig humor" før jeg syntes det er for mye. I disse tilfellene sier jeg tydelig ifra om at det ikke er morsomt lenger og så går jeg videre med livet mitt. 

Jeg har en venninne som er min rake motsetning. Hun tror alle menn som kikker i hennes retning vil ha sex med henne og blir skikkelig krenket av "alt". Alt blir analysert og tolket i værste mening. For å ta et eksempel, sier en kollega til meg at jeg kledde den nye genseren min, så tolker jeg det som at han syntes genseren min var fin og blir glad. Hun tolker samme setning som at han vil ha sex med henne og roper om seksuell trakassering. 

For å ta et eksempel: Jeg var ute på tur med denne venninnen da vi traff på en kamerat. Han kan være litt drøy i språket, men han vet godt at jeg ikke bryr meg noe om det så han tulla og lo som vanlig. Etterpå så jeg tilbake på det som en hyggelig samtale med en god venn, mens min venninne var helt forferdet. Hun kunne ikke fatte at jeg kunne være en venn med en sånn gris, han var garantert en sånn en som voldtok jenter på fylla og nå satt han hjemme å runket etter bilder av oss. Hun vurderte helt seriøst og anmelde han for seksuell trakasering. Og ja, han kan være litt drøy, men alle andre jeg kjenner bare ler av det. 

En annen gang traff vi en annen kamerat på et utested. Denne kameraten er gift med en annen venninne av meg og er verdens mest trofaste fyr. Han var full, men ikke drita og satt seg ned sammen med oss. Skravla og lo og etter en stund gikk han i baren for å kjøpe drinker til alle sammen. Han var IKKE ufin på noen som helst måte. Han var bare en fyr som var på byen og hadde det hyggelig med gode venner. Etter at første runde med drinker var drukket opp gikk han for å hente nye. Da ville min venninne gå for hun syntes at han oppførte seg så ufint. Alle som kjøpte drinker til en jente gjorde det fordi han ville ligge med henne og det at han skravlet og lo tolket hun også som at han ville ha sex med henne. Prøvde å roe henne ned, men det nyttet ikke så vi endte opp med å gå så hun ikke skulle lage en scene. Vi gikk til et annet utested og ved stengetider ringte denne kameraten meg og spurte om vi kunne dele taxi hjem (han og kona bor bare noen hundre meter fra meg så dette var jo et helt fair spørsmål). Dette blånektet min venninne da hun ikke ville sitte i samme taxi som en "sånn fyr". Hun har snakket om denne "forferdelige" hendelsen i lange tider etterpå.

Jeg vil legge til at begge disse mennene er menn som blir ansett som hyggelige mennesker av folk flest. Poenget mitt er at det som er helt ok oppførsel for meg, er katastrofe for henne. Når jeg syntes det er vanskelig å forholde seg til, så regner jeg ikke med at andre syntes det er noe enklere...

Det er bra for deg at ikke du tar deg nær av alle seksuelt trakasserende ytringer og gester fra menn. Dette gjør likevel ikke slikt akseptabelt. Mennene som er skyld i slikt, vet jo sjelden hvordan framferden deres oppfattes av den kvinnen/ de kvinnene han har foran seg. Det er følgelig nødvendig med nulltoleranse for alle typer seksuell trakassering og overgrep. Jeg forstår din venninne godt, det er mange som reagerer slik hun gjør. Også disse kvinnene skal ha krav på respekt fra menn.

Anonymkode: d8b72...9ca

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er bra for deg at ikke du tar deg nær av alle seksuelt trakasserende ytringer og gester fra menn. Dette gjør likevel ikke slikt akseptabelt. Mennene som er skyld i slikt, vet jo sjelden hvordan framferden deres oppfattes av den kvinnen/ de kvinnene han har foran seg. Det er følgelig nødvendig med nulltoleranse for alle typer seksuell trakassering og overgrep. Jeg forstår din venninne godt, det er mange som reagerer slik hun gjør. Også disse kvinnene skal ha krav på respekt fra menn.

Anonymkode: d8b72...9ca

Nå må du ikke tro at jeg godtar "alt", for det gjør jeg ikke, men jeg forstår faktisk en spøk. 

Ingen av disse mennene var på noen som helst måte respektløse ovenfor henne. Han sistnevnte hadde en hyggelig kveld på byen og spanderte drinker på kjente. Du er ikke seriøs når du mener at det går under seksuell trakassering og overgrep?

Endret av Sirah
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Sirah skrev:

Nå må du ikke tro at jeg godtar "alt", for det gjør jeg ikke, men jeg forstår faktisk en spøk. 

Ingen av disse mennene var på noen som helst måte respektløse ovenfor henne. Han sistnevnte hadde en hyggelig kveld på byen og spanderte drinker på kjente. Du er ikke seriøs når du mener at det går under seksuell trakassering og overgrep?

Din venninde hevdet vel heller ikke at det gikk under seksuell trakassering og overgrep?
Det er fullt lov å gå fra situasjoner man syntes er ubehagelige uten at det trenger å bety at man overdriver!

Anonymkode: bbace...e52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Din venninde hevdet vel heller ikke at det gikk under seksuell trakassering og overgrep?
Det er fullt lov å gå fra situasjoner man syntes er ubehagelige uten at det trenger å bety at man overdriver!

Anonymkode: bbace...e52

Jo det gjorde hun. Hun var overbevis om at denne fyren kun kjøpte drinker til henne fordi han ville ha sex med henne og hun kunne ikke forstå at dette bare var en hyggelig gest fra hans side. 

Endret av Sirah
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Sirah skrev:

Nå må du ikke tro at jeg godtar "alt", for det gjør jeg ikke, men jeg forstår faktisk en spøk. 

Ingen av disse mennene var på noen som helst måte respektløse ovenfor henne. Han sistnevnte hadde en hyggelig kveld på byen og spanderte drinker på kjente. Du er ikke seriøs når du mener at det går under seksuell trakassering og overgrep?

Dersom det ble opplevd som seksuell trakassering, bør det defineres som sådan. Hun opplevde mennene du fortalte om, som mannsgriser, og da er det sannsynlig at hun hadde rett i dette. Seksuelle overgrep synes jeg likevel ikke blir riktig karakteristikk av det du beskrev.

Anonymkode: d8b72...9ca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er bra for deg at ikke du tar deg nær av alle seksuelt trakasserende ytringer og gester fra menn. Dette gjør likevel ikke slikt akseptabelt. Mennene som er skyld i slikt, vet jo sjelden hvordan framferden deres oppfattes av den kvinnen/ de kvinnene han har foran seg. Det er følgelig nødvendig med nulltoleranse for alle typer seksuell trakassering og overgrep. Jeg forstår din venninne godt, det er mange som reagerer slik hun gjør. Også disse kvinnene skal ha krav på respekt fra menn.

Anonymkode: d8b72...9ca

Men hvordan i alle dager skal menn vite hvem om reagerer på hva da? Skal vi følge denne venninnas retningslinjer kan jo ikke menn og kvinner snakke sammen lenger, siden det som jeg anser som helt vanlig interaksjon mellom to mennesker blir tolket som griseri. 

 Slik vil i hvert fall ikke jeg ha det. Jeg vil at menn skal slutte å oppføre seg truende og nedverdigende, men disse mennene er i fåtall. Vi kan ikke ha det slik at alle menn skal få stempel som overgriper og trakasserende. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dersom det ble opplevd som seksuell trakassering, bør det defineres som sådan. Hun opplevde mennene du fortalte om, som mannsgriser, og da er det sannsynlig at hun hadde rett i dette. Seksuelle overgrep synes jeg likevel ikke blir riktig karakteristikk av det du beskrev.

Anonymkode: d8b72...9ca

Nei, vet du hva, så enkelt er det ikke, og det skal det heller ikke være. 

Skal jeg kastes i arresten fordi jeg set for lenge på en diamantring hos gullsmeden da, eller? Jeg skal jo sikkert stjele den uansett, liksom?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dersom det ble opplevd som seksuell trakassering, bør det defineres som sådan. Hun opplevde mennene du fortalte om, som mannsgriser, og da er det sannsynlig at hun hadde rett i dette. Seksuelle overgrep synes jeg likevel ikke blir riktig karakteristikk av det du beskrev.

Anonymkode: d8b72...9ca

Nei vettu hva, dette er menn som de alle andre ser på som oppegående og hyggelige menn. Det har ingenting med seksuell trakasering å gjøre. Jeg er sjeleglad for at jeg både har humor og ikke tar meg selv så høytydelig at jeg går rundt og tror at alle menn som kikker i min retning vil ha sex med meg 🙄 Skal alt taes i verste mening så får kvinner og menn slutte å prate sammen. Vi får skille av kjønnene slik at ingenting kan misforståes. Da har virkelig likestillingen fungert. 

6 minutter siden, Petra75 skrev:

Men hvordan i alle dager skal menn vite hvem om reagerer på hva da? Skal vi følge denne venninnas retningslinjer kan jo ikke menn og kvinner snakke sammen lenger, siden det som jeg anser som helt vanlig interaksjon mellom to mennesker blir tolket som griseri. 

 Slik vil i hvert fall ikke jeg ha det. Jeg vil at menn skal slutte å oppføre seg truende og nedverdigende, men disse mennene er i fåtall. Vi kan ikke ha det slik at alle menn skal få stempel som overgriper og trakasserende. 

👏

4 minutter siden, Petra75 skrev:

Nei, vet du hva, så enkelt er det ikke, og det skal det heller ikke være. 

Skal jeg kastes i arresten fordi jeg set for lenge på en diamantring hos gullsmeden da, eller? Jeg skal jo sikkert stjele den uansett, liksom?

Ikke sant. Man må iallefall ikke slå av en vits i tilfelle en av de andre personene innenfor hørbar avstand ikke har samme type humor. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

40 minutter siden, Sirah skrev:

Jo det gjorde hun. Hun var overbevis om at denne fyren kun kjøpte drinker til henne fordi han ville ha sex med henne og hun kunne ikke forstå at dette bare var en hyggelig gest fra hans side. 

Ja men hva så? I 99% sånne tilfeller så kjøper menn drinker fordi de vil ha sex med kvinnene, og da må kvinner få lov til å beskytte seg også. I saker hvor kvinner faktisk er utsatt for seksuell trakassering og overgrep så blir kvinner lagt skyld på "du skulle ikke tatt i mot drinker" "hva hadde du på deg da?" "sikker på at du sa nei?" "du må vise tydeligere grenser!" , og når kvinner faktisk velger å ikke ta i mot drinker, gå fra stedet og viser tydeligere grenser så er det feil også?

Jeg er enig i at ikke alle menn bør bli behandlet som at de vil ha sex med deg, det går fint an å kjøpe drinker til noen uten å kreve hun for sex etterpå, men i altfor mange tilfeller så går det faktisk ikke fint ann. Mennene aksepterer det ikke.
Sistgang jeg var ute var det en venn av en venn av meg som ville kjøpe drinker til meg, jeg sa ordrett og tydelig fra at nei det vil jeg ikke, jeg vil ikke at du skal  forvente noe seksuelt fra meg, han sa nei nei overhodet ikke jeg vil prøver bare å være hyggelig jeg, jeg tok i mot drinker, og de neste timene bestod av en klåfingra og respektløs mann som jeg mange ganger måtte be om å fjerne henda sine og minne på at det var ikke derfor jeg satt meg her. Vanligvis så tar jeg ikke i mot drinker, og nå denne gangen hvor jeg skulle prøve å gi det en sjans å ha en vennskapelig samtale med fyren og sa klart fra at det kun var det det var og ikke noe mer, så fikk jeg nok en gang erfare at det ikke ble akseptert og respektert fra hans side. Neste gang kommer jeg også til å være den som går med en gang. Da er jeg heller "hun kjipe" som tar forhåndsregler, enn å bli utsatt for det samme igjen. Jeg støtter og forstår venninden din fullt og helt!

Anonymkode: bbace...e52

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja men hva så? I 99% sånne tilfeller så kjøper menn drinker fordi de vil ha sex med kvinnene, og da må kvinner få lov til å beskytte seg også. I saker hvor kvinner faktisk er utsatt for seksuell trakassering og overgrep så blir kvinner lagt skyld på "du skulle ikke tatt i mot drinker" "hva hadde du på deg da?" "sikker på at du sa nei?" "du må vise tydeligere grenser!" , og når kvinner faktisk velger å ikke ta i mot drinker, gå fra stedet og viser tydeligere grenser så er det feil også?

Jeg er enig i at ikke alle menn bør bli behandlet som at de vil ha sex med deg, det går fint an å kjøpe drinker til noen uten å kreve hun for sex etterpå, men i altfor mange tilfeller så går det faktisk ikke fint ann. Mennene aksepterer det ikke.
Sistgang jeg var ute var det en venn av en venn av meg som ville kjøpe drinker til meg, jeg sa ordrett og tydelig fra at nei det vil jeg ikke, jeg vil ikke at du skal  forvente noe seksuelt fra meg, han sa nei nei overhodet ikke jeg vil prøver bare å være hyggelig jeg, jeg tok i mot drinker, og de neste timene bestod av en klåfingra og respektløs mann som jeg mange ganger måtte be om å fjerne henda sine og minne på at det var ikke derfor jeg satt meg her. Vanligvis så tar jeg ikke i mot drinker, og nå denne gangen hvor jeg skulle prøve å gi det en sjans å ha en vennskapelig samtale med fyren og sa klart fra at det kun var det det var og ikke noe mer, så fikk jeg nok en gang erfare at det ikke ble akseptert og respektert fra hans side. Neste gang kommer jeg også til å være den som går med en gang. Da er jeg heller "hun kjipe" som tar forhåndsregler, enn å bli utsatt for det samme igjen. Jeg støtter og forstår venninden din fullt og helt!

Anonymkode: bbace...e52

Kjedelig at du hadde en kjip opplevelse. Det der er jeg så klart enig med deg i at ikke er ok. Jeg hadde personlig fortalt denne fyren nøyaktig hva jeg mente og fått vaktene til å kaste han ut. 

Alikevel er det himla dårlig gjort og dømme alle menn pga noen få idioter som ikke kan oppføre seg. Det er pokker ikke lett å være mann i dag.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Petra75 skrev:

Uønsket seksuell oppmerksomhet er ikke trakassering. Det er når man fortsetter den seksuelle oppmerksomheten gjentatte ganger etter å ha blitt avvist, man kan snakke om trakassering. At en mann prøver seg for sex er bare naturens måte å holde menneskeheten vedlike - slutter vi å ha sex, og med det prøve seg på sex, vil menneskeheten dø ut.

Eller tror du at du selv er resultatet av Gud og Maria? 

Uønsket seksuell oppmerksomhet er trakassering, menn har plikt til å innse hva som er ønsket og hva som er plagsomt. Dersom det kan tenkes at oppmerksomheten er uønsket, får han heller la være. En mann som snur seg etter en kvinne på gata, driver derfor med seksuell trakassering enten kvinnen liker det eller ei, da mannen umulig kan vite hennes reaksjon på forhånd.

Anonymkode: d8b72...9ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 minutter siden, Petra75 said:

Uønsket seksuell oppmerksomhet er ikke trakassering. Det er når man fortsetter den seksuelle oppmerksomheten gjentatte ganger etter å ha blitt avvist, man kan snakke om trakassering. At en mann prøver seg for sex er bare naturens måte å holde menneskeheten vedlike - slutter vi å ha sex, og med det prøve seg på sex, vil menneskeheten dø ut.

Eller tror du at du selv er resultatet av Gud og Maria? 

Men det er akkurat dette her som er problemet med #metoo da slike som de to AB'ene du argumenterer med mener at absolutt alt går under #metto og da blir det så latterlig at hele kampanjen bare blir latterligjort.

Anonymkode: 963e3...075

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uønsket seksuell oppmerksomhet er trakassering, menn har plikt til å innse hva som er ønsket og hva som er plagsomt. Dersom det kan tenkes at oppmerksomheten er uønsket, får han heller la være. En mann som snur seg etter en kvinne på gata, driver derfor med seksuell trakassering enten kvinnen liker det eller ei, da mannen umulig kan vite hennes reaksjon på forhånd.

Anonymkode: d8b72...9ca

Nei. Bare... nei. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men det er akkurat dette her som er problemet med #metoo da slike som de to AB'ene du argumenterer med mener at absolutt alt går under #metto og da blir det så latterlig at hele kampanjen bare blir latterligjort.

Anonymkode: 963e3...075

Jeg er enig i at slike som AB jeg diskuterer med her ødelegger kampanjen til en viss grad. Det er ikke mulig å ta slike seriøst, og når man da tar disse til inntekt for saken, så ja..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Petra75 skrev:

Jeg er enig i at slike som AB jeg diskuterer med her ødelegger kampanjen til en viss grad. Det er ikke mulig å ta slike seriøst, og når man da tar disse til inntekt for saken, så ja..

Problemet med deg er at du kun godkjenner de grovere overgrepene og trakasseringene som verdige for #MeToo. Poenget med kampanjen er å få fram alle former for trakassering og overgrep for å bevisstgjøre mhp hva som ikke bør tolereres og hva en må begynne å reagere mot. Her kan det ikke settes en alvorlighetsgrense. Absolutt nulltoleranse for seksuell trakassering og seksuelle overgrep er det eneste gangbare. Det neste blir å sørge for at trakassørene og overgriperne blir stilt strafferettslig til ansvar for at de ødelegger kvinners liv slik de holder på.

Anonymkode: d8b72...9ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...