Gå til innhold

Problemer hjemme


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg sliter hjemme hvor jeg bor med faren min og kjæresten hannes, og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre med det, spesielt fordi jeg fylte 18 i 2017 og ikke har særlig rett på mye lenger.

Jeg og søsteren min ble flyttet til dem av barnevernet når jeg var 13 år, og det er jo noen år siden. Jeg vil gjerne komme i kontakt med barnevernet igjen, men jeg vet ikke om jeg kan fordi jeg har fylt 18. Det er veldig frustrerende fordi det er helt for jævlig hjemme, og jeg er redd for å bli kasta ut og ikke føle noen annen utvei enn selvmord.

Vet dere om det er mulig å få kontakt med dem igjen selv om jeg er fylt 18? Har hørt at det finnes ettervern, men jeg har jo ikke hatt kontakt med dem siden jeg var 13-14, så jeg vet ikke om det gjelder lenger. Har vært ille siden vi flytta dit, men jeg har ikke turt å gå til barnevernet før nå fordi jeg ble traumatisert av første gang (blitt diagnotisert med angst, depresjon og ptsd pga det og et par andre ting). Er fortsatt redd, men vet ikke hva annet jeg kan gjøre.

Anonymkode: 14655...b5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det koster deg jo ingen ting å ta kontakt og høre, om de ikke kan hjelpe deg vet de helt sikkert hvem du skal kontakte. Lykke til :)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Arata skrev:

Det koster deg jo ingen ting å ta kontakt og høre, om de ikke kan hjelpe deg vet de helt sikkert hvem du skal kontakte. Lykke til :)

 

Takk for svar, er ikke helt sikker på hvordan jeg kontakter dem da hehe, var ikke jeg som gjorde det første gang

Anonymkode: 14655...b5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går du fremdeles på vgs? Da kan du kanskje ta deg en tur til helsesøsteren ved skolen din, eller gå på helsestasjon for ungdom der du bor. De har taushetsplikt og du kan snakke med dem om det du sliter med og de kan nok hjelpe deg med hvor du bør henvende deg for å få hjelp. 

http://barnevernsbarna.no/forsiden/for-barnevernsbarn/ettervern/ Her står det litt om ettervern. Søk på google barnevern + der du bor for å få kontaktinformasjon til dem.

Anonymkode: f42e2...154

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor  flytted barnevernet deg fra da du var 13? Har du mor? Er hun i live? Kanskje, du kan prøve å reetablere kontakt med henne på nytt? Barnevernet gjør feil ganske ofte.

Jeg ville ikke anbefalle deg å ta kontakt med barnevern, for det kan påvirke dit eget familieliv i framtida.

 

Anonymkode: b2edb...b86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor  flytted barnevernet deg fra da du var 13? Har du mor? Er hun i live? Kanskje, du kan prøve å reetablere kontakt med henne på nytt? Barnevernet gjør feil ganske ofte.

Jeg ville ikke anbefalle deg å ta kontakt med barnevern, for det kan påvirke dit eget familieliv i framtida.

 

Anonymkode: b2edb...b86

Her var det mye surr! For der første er det vel en grunn til at BV flyttet TS fra mor til far.  Hva grunnen er har vi ikke noe med. TA spør heller ikke om råd ang. dette.

Kontakt med BV vil IKKE påvirke eget familieliv seinere! Man blir ikke kontakter av BV når man får egne barn med begrunnelse at man selv har vært BV-barn! Slitt å skremme ungdommen, og prøv å hjelpe!

TS: Ring BV. Det står telefonnummer på deres sider. Du kan stille spørsmål og fortelle om din situasjon uten å fortelle hvem du er. Deretter kan BV vurdere om de kan hjelpe deg, evt. om det er noen andre du kan kontakte.

Anonymkode: c1f98...8a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ettervern er for barn som faktisk er under barnevernets omsorg på det tidspunktet de blir 18. Dette er dde faktisk ganske strenger på, har selv prøvd å hjelpe en hjemløs 18 åring, men ingen kjære mor der.

Ville tatt kontakt med sosialkontoret/NAV.

Anonymkode: 5190a...d50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Her var det mye surr! For der første er det vel en grunn til at BV flyttet TS fra mor til far.  Hva grunnen er har vi ikke noe med. TA spør heller ikke om råd ang. dette.

Kontakt med BV vil IKKE påvirke eget familieliv seinere! Man blir ikke kontakter av BV når man får egne barn med begrunnelse at man selv har vært BV-barn! Slitt å skremme ungdommen, og prøv å hjelpe!

Anonymkode: c1f98...8a7

Det kan være helt uten grunn. Det er mange korrumperte ansatte i barnevernet, som det står i avisene i dag.

Og ja, å være et BV-barn er en av definerte risikofaktorer i Kvello-modellen.

TS, ikke ring dem!

Anonymkode: b2edb...b86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...