Gå til innhold

Ta opp fag ved Akademiet vs. Metis


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal ta opp fag til høsten, enten i Oslo eller i Bergen. Heller nok mest mot Oslo. Det står uansett mellom Akademiet og Metis. Lurer derfor på om noen vil dele sine erfaringer med disse, eller kjenner til skolene gjennom andre. Si gjerne hvor (Oslo, Bergen eller andre byer). :) 

Takk på forhånd! Må bestemme meg snart, så er litt stressa kan man si. 

Anonymkode: 80e31...8e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gikk på videregående på Akademiet sandnes (ikke for å ta opp fag, men ordinær vgs). Hadde verdens beste rektor, men på grunn av noe snusk med penger (leit, men dette gjorde ham ikke til en mindre engasjert rektor) gikk han av og har nå startet opp Metis i samme by - og da hadde jeg valgt metis om jeg skulle ta opp fag.. ledelsen har jo mye å si for hele miljøet på skolen.

Har altså ikke noe mer konstruktivt å komme med enn at du bør høre på meninger om den nøytaktige skolen og drite i hva som blir sagt om de andre rundt i landet. 

Kjenner forøvrig noen som har vært veldig fornøyd med sonans i Bergen, men fremgår ikke av innlegget ditt at dette er noe du vil vurdere. 

Anonymkode: 06f8c...f28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gikk på videregående på Akademiet sandnes (ikke for å ta opp fag, men ordinær vgs). Hadde verdens beste rektor, men på grunn av noe snusk med penger (leit, men dette gjorde ham ikke til en mindre engasjert rektor) gikk han av og har nå startet opp Metis i samme by - og da hadde jeg valgt metis om jeg skulle ta opp fag.. ledelsen har jo mye å si for hele miljøet på skolen.

Har altså ikke noe mer konstruktivt å komme med enn at du bør høre på meninger om den nøytaktige skolen og drite i hva som blir sagt om de andre rundt i landet. 

Kjenner forøvrig noen som har vært veldig fornøyd med sonans i Bergen, men fremgår ikke av innlegget ditt at dette er noe du vil vurdere. 

Anonymkode: 06f8c...f28

Sonans er nok uaktuelt da de ikke har karaktergaranti. Siden jeg skal ta geofag1 må det være i Oslo eller Bergen da det (slik jeg har forstått det) kun er i disse to byene man får både geofag1 og karaktergaranti.

ts

Anonymkode: 80e31...8e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Sonans er nok uaktuelt da de ikke har karaktergaranti. Siden jeg skal ta geofag1 må det være i Oslo eller Bergen da det (slik jeg har forstått det) kun er i disse to byene man får både geofag1 og karaktergaranti.

ts

Anonymkode: 80e31...8e2

Akademiet har ikke karaktergranti heller, tok opp matte 2p der og fikk stryk på eksamen fordet. Lærene bare slenger en haug med oppgaver og gidder ikke å hjelpe ordentlig. 

Anonymkode: 951ec...409

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Akademiet har ikke karaktergranti heller, tok opp matte 2p der og fikk stryk på eksamen fordet. Lærene bare slenger en haug med oppgaver og gidder ikke å hjelpe ordentlig. 

Anonymkode: 951ec...409

De har karaktergaranti jo, men naturligvis kun for fag man hatt tidligere. https://www.akademiet.no/privatist/karaktergaranti 

Har du din erfaring fra Akademiet i Oslo? Skrev i HI at jeg ønsker å vite hvilken by og skole det snakkes om, da det nok kan variere fra by til by.

ts

Anonymkode: 80e31...8e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...