Gå til innhold

ADHD medisin barn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva gjør man hvis barnet på 10 ikke vil forsøke ADHD medisin?

Barnet sliter sosialt, og har forsøkt ritalin. Det hjalp litt på konsentrasjonen, men ingen ting annet, og det er andre symptomer som er de største utfordringene for barnet.

Barnet har ønsket og slutte lenge, fordi det ikke føler seg som seg selv pga. bedre konsentrasjon. Hun sier selv at konsentrasjonen er alt hun merker det på, og hun ville slutte med en gang fordi hun var redd hun skulle begynne å like medisinene.

Nå har vi sett at det ikke hjelper nok, og vi har sluttet på ritalin. Legen mener vi bør forsøke en annen medisin, og det gjør vi foreldre også, da vi ønsker ett bedre sosialt liv for henne.

Men hun vil IKKE selv. Og jeg synes faktisk det er litt vanskelig å tvinge henne til å ta medisiner som ikke er livsnødvendige på noen måte. Vi snakket tidlig om at det er hennes kropp, og at hun skal få være med og bestemme. 

Men betyr det at vi ikke skal prøve? Eller at hun må prøve en viss periode før hun gjør seg opp en mening? Vi synes dette er veldig vanskelig å bestemme seg for, da ingen ting føles helt riktig. 😔

Anonymkode: 88618...3bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror jeg ville kontakter BUP og hørt parnepsykologenes anbefalinger på dette. De kan ha samtaler med datteren deres og dere før de evt. gir en anbefsling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Frostrose skrev:

Jeg tror jeg ville kontakter BUP og hørt parnepsykologenes anbefalinger på dette. De kan ha samtaler med datteren deres og dere før de evt. gir en anbefsling.

Denne! Dere bør nok ikke gi dere i første omgang. 

Anonymkode: d3121...87e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bup vi går til før utprøving..

Anonymkode: 88618...3bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er jo bup vi går til før utprøving..

Anonymkode: 88618...3bb

Men ja, det er jo legen. Kanskje snakke med psykologen igjen ja. 😊

Anonymkode: 88618...3bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke tving henne, hilsen en som ble overkjørt og tvunget i medisin i 4 år, og fikk til slutt slutte ved selvmordforsøk!  (10-14)

Det er en annen nylig tråd på barne og familie underformen, jeg skriver om det.

Anonymkode: 05d30...ce8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, AnonymBruker said:

Ikke tving henne, hilsen en som ble overkjørt og tvunget i medisin i 4 år, og fikk til slutt slutte ved selvmordforsøk!  (10-14)

Det er en annen nylig tråd på barne og familie underformen, jeg skriver om det.

Anonymkode: 05d30...ce8

"der

Anonymkode: 05d30...ce8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...