Gå til innhold

Ned i vekt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker å gå ned fra 81 til ca 72-73 kilo. Er 1.68 høy. Har den siste uka ligget på 1600 kcal pr dag, og syns det funker bra. 1600 er akkurat nok for meg hvis jeg planlegger og spiser riktig. 

Jeg trener litt også, og forbrenner ca 400 kcal på en svømmeøkt. Er det da sånn at jeg trygt kan spise 400 kcal mer de dagene jeg trener? (selvfølgelig kun hvis jeg er sulten, ikke spise bare for å spise)

Denne uken har jeg totalt gått ca 500 kcal i underskudd. Er det da greit å unne seg litt snacks og et glass vin i kveld uten å sprenge kaloriinntaket? 

Og; noen som har tips til sunne, mettende og kalorifattige brød man kan kjøpe på matbutikken? 

Jeg er helt ny på dette så alle tips og triks tas imot med takk! 

Anonymkode: c7ed8...c39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du virkelig forbrenner 400 kcal ekstra og logger matinntaket ditt riktig, kan du fint spise "tilbake" de kaloriene.

Du mener 500 i underskudd per dag? Du kan selvfølgelig velge å drikke vin og/eller spise snacks, og enten ha et mindre (eller ikke noe, for den saks skyld) underskudd denne uka, eller spare litt mer på kaloriene gjennom uka og beholde underskuddet. Det er opp til deg, men husk at vin og snacks er kaloritett og det er lett nok å spise for mye når man er edru... med litt innabords kan dømmekraften nedsettes... har jeg hørt.

Når du planlegger, planlegger du hele kostholdet ditt under ett, med tanke både på kalorier og metthet - og når du spiser riktig, har du et sunt kosthold - akkurat hvilket brød du skal velge, kommer aller mest an på hva du liker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...