Gå til innhold

Hvor mange kcal


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som vet ca hvor mange kcal dette er? 

 

Havregrøt av ca 2 dl havregryn og ca 3 dl skummet melk, 100 gram cottage cheese og en kiwi

Wok med wokmix (aner ikke mengde) og 120g laks med 1pk blue dragon chop suey saus

500ml crabbies og 75g snickers

Anonymkode: 168ba...76d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 dl havregryn: 292 kcal, 3 dl skummetmelk: 99 kcal, 100 gram cottage cheese: 103 kcal, 1 hel kiwi (ca 90g): 56 kcal

Wok med wokmix: ca 100 kcal pr 100 gram, 120 gram laks: 247 kcal, blue dragon chop suey saus: 74 kcal pr pakke

500 ml crabbies: 255 kcal, 75 gram snickers 367 kcal

Værsågod :)

Anonymkode: f5d71...3eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

2 dl havregryn: 292 kcal, 3 dl skummetmelk: 99 kcal, 100 gram cottage cheese: 103 kcal, 1 hel kiwi (ca 90g): 56 kcal

Wok med wokmix: ca 100 kcal pr 100 gram, 120 gram laks: 247 kcal, blue dragon chop suey saus: 74 kcal pr pakke

500 ml crabbies: 255 kcal, 75 gram snickers 367 kcal

Værsågod :)

Anonymkode: f5d71...3eb

Vil du si dette er greit mtp næringsinnhold når jeg slanker meg?

Bytter vanligvis ut crabbiesen og snickersen med annen mat, men siden det er lørdag liker jeg å kose meg litt. 

Anonymkode: 168ba...76d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å gå ned i vekt bør du ligge på 500-1000 kcal i underskudd hver dag. For å regne ut hvor mange kcal du i utgangspunktet trenger, kan du gange vekten din med 33 (fysisk aktivitet er ikke med i beregningen, så dette er cirka.). 75kg x 33 er for eksempel 2475 kcal. En person som veier 75kg bør derfor spise mellom 1975 og 1475 kcal hver dag for å gå ned i vekt. 1000 kcal i minus pr dag vil tilsvare en vektnedgang på ca 1kg i uken, 500 kcal i minus pr dag tilsvarer vektnedgang på ca 0,5 kg. 

Fra mitt ståsted syns jeg du spiser litt lite. Legg inn et ekstra måltid mellom havregryn og wok. Feks knekkebød, brød, frukt eller nøtter.

Jeg vil ikke anbefale deg å spise mindre enn ca 1500 kcal daglig. Det er viktig å få i seg nok mat (men ikke for mye) for å oppnå en jevn og varig vektnedgang. Det er heller ikke nødvendig å legge seg sulten, da spiser du heller litt mer selvom du har spist ´´opp´´ dine daglige kalorier 

:) 

 

Anonymkode: f5d71...3eb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For å gå ned i vekt bør du ligge på 500-1000 kcal i underskudd hver dag. For å regne ut hvor mange kcal du i utgangspunktet trenger, kan du gange vekten din med 33 (fysisk aktivitet er ikke med i beregningen, så dette er cirka.). 75kg x 33 er for eksempel 2475 kcal. En person som veier 75kg bør derfor spise mellom 1975 og 1475 kcal hver dag for å gå ned i vekt. 1000 kcal i minus pr dag vil tilsvare en vektnedgang på ca 1kg i uken, 500 kcal i minus pr dag tilsvarer vektnedgang på ca 0,5 kg. 

Fra mitt ståsted syns jeg du spiser litt lite. Legg inn et ekstra måltid mellom havregryn og wok. Feks knekkebød, brød, frukt eller nøtter.

Jeg vil ikke anbefale deg å spise mindre enn ca 1500 kcal daglig. Det er viktig å få i seg nok mat (men ikke for mye) for å oppnå en jevn og varig vektnedgang. Det er heller ikke nødvendig å legge seg sulten, da spiser du heller litt mer selvom du har spist ´´opp´´ dine daglige kalorier 

:) 

 

Anonymkode: f5d71...3eb

Takk! 

Sånn ellers mtp næring utenom kalorier da, er det greit?

Anonymkode: 168ba...76d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...