Gå til innhold

Voksne menn med refleksvest


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 13.1.2018 den 2.03, AnonymBruker skrev:

Altså.

Jeg tenker at en voksen mann bør klare seg med en refleks. Spesielt om han går på fortauet, hvor bilene i utgangspunktet ikke skal kjøre uansett. Men jeg ser stadig flere voksne mennesker med refleksfokkingsvest på opplyste fortau. Noen av dem har til og med en liten blinkende rød lampe på brystet. Fint med trafikksikkerhet, men jeg er ikke sikker på om jeg ville blitt sett død med noe sånt på meg.

Anonymkode: e069c...a77

En refleksvest er mye bedre enn den teite lille greia som dingler og detter av før en uke har gått. Det burde ha vært påbudt med vest i mørketiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 13.1.2018 den 14.43, AnonymBruker skrev:

Slår et slag for refleks på hund også når de går på utsiden av eier og på hester, ikke bare på hovene. .

Anonymkode: b91e4...94d

De beinrefleksene hestene har er stort sett alltid den jeg legger først merke til på dyret når jeg kjører, deretter den på brystet.

I mine hestedager så jeg nok ut som et juletre når jeg var ute på tur men heller det enn dau.

 

Når det gjelder refleksvest på mannfolk... Gubben fikk vest til jul fordi hans gamle begynte å bli utslitt (noe lignende denne med glidelås). Å se han dra på seg den på morgenen uten at jeg trenger å nevne det en gang gir meg en inderlig glede og trygghet.

Og det ser bra ut :sjarmor:

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, BiancaH96 said:

En refleksvest er mye bedre enn den teite lille greia som dingler og detter av før en uke har gått. Det burde ha vært påbudt med vest i mørketiden. 

Og enda bedre enn refleksvest hadde vært å gå på en lukket bane med hodelykt, nødbluss, hjelm og megafon til å rope hvor man til enhver tid befinner seg. Men ikke uten å melde fra til politi og pårørende først.

Men seriøst, får dere ikke øye på reflekser som er mindre enn to kvadratmeter?

Anonymkode: e069c...a77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare noe hjelpeløst og hysterisk over det. Ta på en refleks for bilistenes del, gå på fortauet, se deg for før du krysser veien, det er ikke verre. Du er ikke et barn.

Anonymkode: e069c...a77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnslig holdning du har ts. Tipper du aldri jogger, sykler eller går tur.

Men når det er sagt syns jeg at etpar dinglerefleks eller et refleksbånd på fot eller arm viser like godt. Refleksvester kan se ut som de står i ro når noen går, så jeg har noen ganger tatt det for å være et skilt eller noe annet vei-greier på avstand :P 

Anonymkode: 117d1...40f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/13/2018 at 12:30 PM, Axl Rose said:

Jeg går aldri med refleks, men så er jeg ikke redd for å bli påkjørt. Skjer det så skjer det tenker jeg. Menjeg anbefaler alle andre å gå med det så jeg kan se de. Var noen som løp over veien når jeg kom kjørende en kveld og jeg så ikke personen før jeg var helt nærme og hn var kommet over på andre siden heldigvis. Refleksvest er de beste. 

Du tenker ikke på bilisten som kan kjøre på deg da, når du selv ikke vil kjøre på noen?

Anonymkode: 117d1...40f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fillerista
På 13.1.2018 den 6.45, Horten Market skrev:

I trafikken måles ikke lys i lumen, men lux, som er lumen per kvm. Loven forteller at biler skal ha max 480 lux. Hvor mye lux slike lamper har vet jeg ikke, men 2000-5000 lumen er ikke uvanlig. Blender vel så mye som fjernlys på bil, i alle fall.

Lol. Nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 13/01/2018 at 2:11 AM, AnonymBruker said:

Vet ikke hvordan det er med andre

Vet ikke hvordan det er med andre, men jeg ville ikke stolt på at alle andre trafikanter var dyktige sjåfører, oppmerksomme i trafikken og edrue til enhver tid. Spesielt ikke i mørket. Det er ikke nødvendigvis tøft å gå med refleksvest, men jeg tipper det ikke er særlig tøft å være død heller. Dessuten så skader det ikke å gå foran med et godt eksempel for å få barn og ungdom til å forstå alvoret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Axl Rose
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du tenker ikke på bilisten som kan kjøre på deg da, når du selv ikke vil kjøre på noen?

Anonymkode: 117d1...40f

Jo, men gir litt faen når det gjelder meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og enda bedre enn refleksvest hadde vært å gå på en lukket bane med hodelykt, nødbluss, hjelm og megafon til å rope hvor man til enhver tid befinner seg. Men ikke uten å melde fra til politi og pårørende først.

Men seriøst, får dere ikke øye på reflekser som er mindre enn to kvadratmeter?

Anonymkode: e069c...a77

Idioter som bare bestemmer seg for å plutselig skråne over veien uten å se om det kommer bil burde hatt det, ja. :P

Med litt flaks, så. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Refleksvest har jeg på meg hver gang jeg er ute å går i mørket.  Sykkelhjelm er jeg for forfengelig til å bruke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...