AnonymBruker Skrevet 12. januar 2018 #1 Skrevet 12. januar 2018 Hei! I påvente av legetime vil jeg høre om noen her har lignende erfaringer. Har besvimt en del ganger i løpet av livet, der jeg noen av gangene har fått høre at jeg har spent meg og ristet kraftig -dette gjelder ikke alle gangene. Flere av gangene har jeg følt meg i svært dårlig form etterpå. I dag satt jeg i bilen med min mor (hun kjørte), og jeg kjente meg dårlig. Skjønte fort at jeg skulle besvime, og rakk å si ifra om dette før jeg mistet bevisstheten. Tror jeg var borte i et par minutter. Før jeg besvimte prøvde jeg å legge hodet mellom bena, så jeg satt altså framoverbøyd da jeg besvimte. Min mor kunne fortelle at jeg så hadde stivnet til og kastet meg tilbake i setet før jeg hadde begynt å riste kraftig. Jeg pustet også med en svært rar lyd. Hun syntes dette var skremmende, og at det så ut som et epileptisk anfall. Jeg brukte utrolig lang tid på å komme til meg selv, og i flere timer etterpå har jeg kastet opp og vært kvalm. Høres dette ut som et epileptisk anfall, eller kan man også bli slik ved en helt vanlig besvimelse? Skal som sagt bestille legetime etter helga, men i mellomtiden hadde det vært fint å høre erfaringer fra andre. Anonymkode: 2e4a4...03d
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2018 #2 Skrevet 13. januar 2018 Har vært borti en del epilepsi igjennom arbeid, ett par kompiser og har folk i familien som har epilepsi. Så jeg kjenner til dette litt. Ganske vanskelig å si selvsagt. Men det høres ut som epilepsi ved risting og at dette har gjentatt seg mange ganger. Hvordan kjente du deg dårlig i forkant? Hvis det er litt sånn ubeskrivelig ubehag og urolighet, så kan det minne om noe relatert til epilepsi. Er ikke for narkotika, men til medisinsk bruk kan det være ett alternativ. En kompis og en i familien får såkalt medisinsk cannabis og det skal vist fungere bedre en kommersiell medisin. Den ene det er snakk om her, sier det holder med en blås pr 14 dag. Sier dette kun fordi noe av de medisinene man får mot epilepsi kan føre til forverret epilepsi hvis man ikke går konstant på medisinen. Anonymkode: babbf...050
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2018 #3 Skrevet 13. januar 2018 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har vært borti en del epilepsi igjennom arbeid, ett par kompiser og har folk i familien som har epilepsi. Så jeg kjenner til dette litt. Ganske vanskelig å si selvsagt. Men det høres ut som epilepsi ved risting og at dette har gjentatt seg mange ganger. Hvordan kjente du deg dårlig i forkant? Hvis det er litt sånn ubeskrivelig ubehag og urolighet, så kan det minne om noe relatert til epilepsi. Er ikke for narkotika, men til medisinsk bruk kan det være ett alternativ. En kompis og en i familien får såkalt medisinsk cannabis og det skal vist fungere bedre en kommersiell medisin. Den ene det er snakk om her, sier det holder med en blås pr 14 dag. Sier dette kun fordi noe av de medisinene man får mot epilepsi kan føre til forverret epilepsi hvis man ikke går konstant på medisinen. Anonymkode: babbf...050 Litt vanskelig å forklare hvordan jeg kjente meg dårlig i forkant, men litt som ved blodtrykksfall kanskje? Kjennes ut som blodet forlater ansiktet, prikking for øynene, klamme hender og litt kvalme. Ingen av disse anfallene har kommet uten at jeg skjønner at jeg skal besvime, og jeg rekker å legge meg ned dersom det er nødvendig. Det er derfor jeg blir så usikker på om dette kan være epilepsi-relatert, fordi forløpet fram til selve besvimelsen minner veldig om vanlig reflekssynkope. Derimot har jeg aldri hørt om noen andre som får slike store kramper under en vanlig besvimelse. Anonymkode: 2e4a4...03d
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2018 #4 Skrevet 13. januar 2018 Reflekssynkoper kan bli ganske voldsomme, og tiden etter anfallet passer jo godt med reflekssynkope ut fra det som står her iallefall https://www.aafp.org/afp/2005/1015/p1492.html Du må jo uansett høre med legen din Anonymkode: 66784...1ab
minister-mio Skrevet 13. januar 2018 #5 Skrevet 13. januar 2018 ingen her kan vite det. Du burde vært utredet for lenge siden.
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2018 #6 Skrevet 13. januar 2018 Epilepsi kan arte seg svært forskjellig fra person til person, og noen kan ha enkeltanfall, uten at det nødvendigvis betyr at de har epilepsi. Min far hadde 2 enkeltstående anfall, men har ikke diagnose og har ikke hatt dem siden(over 10 år siden). Så gå til legen og be om å bli utredet:) Anonymkode: a42de...e83
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå