AnonymBruker Skrevet 12. januar 2018 #1 Skrevet 12. januar 2018 jeg har hatt bihulebetennelse i ni dager nå, som bare blir verre. har ikke feber, men er utslått, verker i kinn/rundt øyner, hodepine og fikk skikkelige nakkesmerter i dag. noen gode råd? bruker nesespray og slimløsende(har mye slim). tåler ikke neseskylling. er det for tidlig å få sjekket ang bakterieinfeksjon, bronkitt mm? jeg har dårlig immunforsvar og var for noen år siden plaget med bronkitt og lungebetennelse Anonymkode: 72fb7...16f
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2018 #2 Skrevet 12. januar 2018 Har bare ett tips, aldri aldri ALDRI snufs inn snørra, alltid ha et lommetørkle eller kleenex eller noe. Snyt deg heller ti ganger for dagen, bare ikke dra snørr inn. Det gjør betennelsen mye verre. Anonymkode: a5b39...682
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2018 #3 Skrevet 13. januar 2018 Du kan kjøpe nesespray som skal funke på apoteket og teste. Men hva mener du «tåler ikke neseskylling»? Du får ikke gjort så mye mer enn å vente ut en bihulebetennelse og håpe inderlig at den ikke setter seg uten å skylle. Det skal nemlig kraftigere antibiotika til for å få has på den jevne bihulebetennelse enn på en kraftig lungebetennelse, og i de fleste tilfeller hjelper det ikke det spor. Anonymkode: 974e9...f76 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2018 #4 Skrevet 13. januar 2018 Uff, bihulebetennelse er ikke godt! Jeg har hatt mange av de. Ble tilslutt operert i bihulene, og har ikke vært plaget siden. Jeg har hatt god effekt av Fenu-Max, kapsler kjøpt på helsekost. Neseskylling syntes jeg også var fryktelig ubehagelig, men jeg tvang meg tilslutt å gjøre det. Det hjelper! Det er mye bedre å skylle/spraye med saltvann enn reseptfri nesespray. Som AB over sier - snyt deg ofte! Jeg hadde gått til lege om det ikke var blitt bedre i løpet av to uker. Leger er blitt mere restriktive med å gi antibiotika, og en bihulebetennelse går etterhvert over av seg selv. Fargen på snørret gir deg svaret på om det er en bakterieinfeksjon. Anonymkode: 8a481...81a
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2018 #5 Skrevet 13. januar 2018 Glemte å ønske deg god bedring Anonymkode: 8a481...81a
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2018 #6 Skrevet 13. januar 2018 takk☺️nå er fargen på snørret mørkt, så det blir bare verre. men venter noen dager ennå med lege; er jo helt sikkert virus infeksjon. jeg er hoven i slimhinnen nesen, derfor får jeg store smerter ved forsøk på å skylle med saltvann. kanskje jeg prøver fenu max; takk for alle råd☺️ Anonymkode: 72fb7...16f
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2018 #7 Skrevet 13. januar 2018 Forresten, dettr har fungert for meg. Kjøp en eller to pakker kamille te i sånne poser med tråd i. Kok en gryte med litt vann og hiv alle posene oppi, alle sammen, og så tar du et handkle over hodet og damper deg med den kammilletedampen. Anonymkode: a5b39...682
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2018 #8 Skrevet 13. januar 2018 alle tåler neseskylling, dette er kun sterilt saltvann som skylle igjennom. bihulene er tomrom i kraniet som er med på å gjøre hodet vårt lettere. ved bihulebettennelse er det veske i disse hulrommene som inne kommer ut, derfor må man skylle for å få hentet ut den vesken som ligger der og skaper problemer. skyll jevnt flere ganger om dagen. kan føles ubehagelig, men jo du tåler det, evt så må du ringe legen å få resept på Rinexin. Rinexin motvirker oppsvulmede slimhinner, også i områder som ikke nås ved lokalbehandling med nesedråper, ved å trekke sammen utvidede blodårer i slimhinnene. men ringer du legen vil nok de anbefale deg neseskylling. Anonymkode: 8e206...b5c 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2018 #9 Skrevet 13. januar 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: takk☺️nå er fargen på snørret mørkt, så det blir bare verre. men venter noen dager ennå med lege; er jo helt sikkert virus infeksjon. jeg er hoven i slimhinnen nesen, derfor får jeg store smerter ved forsøk på å skylle med saltvann. kanskje jeg prøver fenu max; takk for alle råd☺️ Anonymkode: 72fb7...16f har skrevet til deg lengre ned. neseskylling kan tas etter du har brukt feks otrivin, da vil det ikke være like smertefull. men nesskylling er ofte eneste utvei ved en slik betennelse. Anonymkode: 8e206...b5c
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2018 #10 Skrevet 13. januar 2018 tusen takk for råd! jeg skal prøve å skylle igjen, hvilken type salt bruker dere? kan jeg evt kjøpe en blanding? uansett kommer jeg til å spørre legen etter rinexin, pga generelt mye plager med bihulene. det er ikke som nasonex(tror det het det)som inneholder kortison? min tidligerer lege ga meg det, men måtte slutte etter noen år pga smerter når jeg sprayet. Anonymkode: 72fb7...16f
T-Rex Skrevet 13. januar 2018 #11 Skrevet 13. januar 2018 Rinexin tabletter funker fjell. Men de har jo diverse bivirkninger, så det er ikke noe å gå på over tid. Kombinerer du disse med neseskyllinger med saltvann, bør du for det meste kunne unngå antibiotika. Det er i alle fall min erfaring. Goldenbush urtete har en slimhinneavsvellende effekt. Men teen bør småkoke en tid, for å få ut virkestoffene (minst 10 min). Det funker ikke å bare "trekke teen" i tre til fem minutter, som man gjør med vanlig, svart te.
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2018 #12 Skrevet 13. januar 2018 Det går også an å diskutere antibiotika øyedråper med legen. Det er vist å ha effekt, og da slipper du tablettene og mageplagene. Har prøvd det selv, og det virket bra http://tidsskriftet.no/2013/10/originalartikkel/kloramfenikol-oyedraper-i-behandling-av-maxillarsinusittliknende-plager Anonymkode: fbe67...615
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2018 #13 Skrevet 13. januar 2018 Tillegg til forrige: HVIS du og legen kommer frem til at det er bakterielt. Vil jo såklart ikke virke på virus. Anonymkode: fbe67...615
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2018 #14 Skrevet 13. januar 2018 9 dager, da er du straks oppe i max antall dager du kan bruke nesespray (10 dager). Hvis det ikke bare er saltvannsspray du bruker da. Rinexin tabletter er et godt tips, bestilll legetime på mandag. Anonymkode: 85346...885
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå