Gå til innhold

Valp på sosial sammenkomst

Fremhevede innlegg

Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Nei,nei,nei! Det der er ikke måten å sosialisere en valp på! Fest med alkohol OG stenge valpen inne på soverommet i et bur!?? 

Anonymkode: eea90...785

Faen du er tafatt ass 😂

Anonymkode: 8d224...c08

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går nok helt fint, men pass på at valpen kan trekke seg tilbake i buret sitt om den ønsker det, gjerne litt vekke fra musikk og folk. Vær obs på at hunder er litt var for alkohol så om du kan holde deg til bare litt vin uten å bli brisen så er det nok best. Pass på at ikke de andre gjestene får herje og styre med valpen om de er brisen.  

Det er vel egentlig bare å holde et øye med valpen og passe på at den ikke blir ukomfortabel. Selvfølgelig må valpen bli vandt med at dere har venner på besøk og tar et glass vin, men rolig tilvenning er fint. 

Vår hund på 1,5 år takler helt fint at vi har et par venner på besøk og drikker litt. Han går rett og slett å legger seg i buret i andre enden av stuen om han vil være for seg selv. 

Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Ikke greit egentlig. Da burde du heller la familie passe hunden. 
En hund merker når eierne har drukket. Min blir redd meg. Ser ikke på henne en gang. Allikevel så er hun skeptisk når jeg har drukket. Det å ha fest med hunden til stedet, aldri i verden. 

Miljøtrening og alkohol er to forskjellige to forskjellige ting. Hunder merker når eier ikke er seg selv. De blir da redde og usikre. De aller fleste blir det. Siden eier lukter og oppfører seg annerledes. Ene hunden min brydde seg ikke stort. Ikke før vi snakket til han og rørte han, først da reagerte han med frykt. Dette var da normal drikking uten høy musikk og slikt. Hun jeg har nå blir redd meg, nekter å ligge i samme seng som meg når jeg har drukket. Hun reagerte på akkurat samme måte etter en operasjon. Jeg var dopet og sykt sterke smerter. Luktet nok medisiner og sykehus også. Hun var livredd meg. 

Anonymkode: 84990...75d

Mine hunder reagerer ikke noe om vi har drukket litt, noe som ikke skjer ofte. De er helt trygge på oss uansett situasjon. Vi kan også ta dem med ut i fremmede situasjoner, og de er helt trygge, selv om de ikke har opplevd det før. F.eks ut i båt. 

Så det er ikke alltid sånn at hunder reagerer på at eier har drukket alkohol, eller om de blir utsatt for at eier er litt utafor. 

Anonymkode: 51df6...21d

• Liker 2
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Mine hunder reagerer ikke noe om vi har drukket litt, noe som ikke skjer ofte. De er helt trygge på oss uansett situasjon. Vi kan også ta dem med ut i fremmede situasjoner, og de er helt trygge, selv om de ikke har opplevd det før. F.eks ut i båt. 

Så det er ikke alltid sånn at hunder reagerer på at eier har drukket alkohol, eller om de blir utsatt for at eier er litt utafor. 

Anonymkode: 51df6...21d

Enig 

Hunden være veldig utrygg og dårlig sosialisert om ikke takler litt  liv og røre.

Det er ikke normalt for en trygg glad hund å bli nervøs og krakilsk fordi eiere drikker , har fest. 

Vi snakker nok ikke junkie-fest hos TS heller....

Anonymkode: 3a417...556

• Liker 3
Skrevet
På 12.1.2018 den 3.05, AnonymBruker skrev:

Bare tenker råd fra dyrlegen, som sa at vi burde ta henne med på senteret, familie, med barn og alt av sosialisering

Anonymkode: 84124...492

Alkohol som første møte rubdt hunden syns jeg er en dårlig ide.

Anonymkode: 05360...571

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...