Gå til innhold
AnonymBruker

Erfaringer med Grete Roede-kurs?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! 

Jeg lurer på om noen har erfaring med Grete Roede kurs? Hvordan opplevde du kurset, og hvordan gikk det etterpå?

Jeg går på det nå, og vekten går nedover, men jeg vil virkelig forhindre å gå opp igjen når jeg er ferdig på kurs.

Vil gjerne høre andrea erfaringer :)

Anonymkode: 99aa5...572

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pringle

Jeg har ikke erfaring med GR-kurs, men jeg har slanket meg med metoden deres og gått opp igjen etterpå. Senere har jeg gått ned i 25 kg uten "hjelp", og holdt vekta i tre år. Jeg svarer siden det var lite respons.

For å ikke gå opp igjen etterpå, anbefaler GR "Hold vekten"-kurs. Siden det å gå ned i vekt er kjempeenkelt, og det faktisk koster mindre å spise mindre, og det å holde vekten er det viktigste og vanskeligste man lærer seg når man går ned i vekt, høres dette ut som en fabelaktig forretningsidé - først få folk til å tro på at de ikke klarer å gå ned i vekt "selv" - at de sitter på en "hemmelighet" - og så ta mer penger for å utbedre skaden man har påført kundene. 

Hvis det er det sosiale aspektet som frister, anbefaler jeg heller "Vi som skal ned i vekt før"-trådene her inne. Oppskrifter finner du gratis på nettet. En kjøkkenvekt får du for 100 kroner. Telle kalorier kan du gjøre gratis i feks Myfitnesspal.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
11 minutter siden, Pringle skrev:

Jeg har ikke erfaring med GR-kurs, men jeg har slanket meg med metoden deres og gått opp igjen etterpå. Senere har jeg gått ned i 25 kg uten "hjelp", og holdt vekta i tre år. Jeg svarer siden det var lite respons.

For å ikke gå opp igjen etterpå, anbefaler GR "Hold vekten"-kurs. Siden det å gå ned i vekt er kjempeenkelt, og det faktisk koster mindre å spise mindre, og det å holde vekten er det viktigste og vanskeligste man lærer seg når man går ned i vekt, høres dette ut som en fabelaktig forretningsidé - først få folk til å tro på at de ikke klarer å gå ned i vekt "selv" - at de sitter på en "hemmelighet" - og så ta mer penger for å utbedre skaden man har påført kundene. 

Hvis det er det sosiale aspektet som frister, anbefaler jeg heller "Vi som skal ned i vekt før"-trådene her inne. Oppskrifter finner du gratis på nettet. En kjøkkenvekt får du for 100 kroner. Telle kalorier kan du gjøre gratis i feks Myfitnesspal.

Takk for at du deler! 

Så utrolig bra jobba å holde vekten i 3 år!! Jeg skjønner hva du mener - klart Grete Roede er business. Men for meg fungerer det sosiale og "gruppepresset" som en stor motivasjon. Jeg har kunnskapen til å gå ned i vekt alene, men liker å gjøre det sammen med andre.

Hvordan har du klart å holde vekten? Imponert! 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Pringle

Rent "teknisk" har jeg holdt vekta ved å ikke begynne å spise for mye igjen.

Men praktisk sett, så har jeg jobbet, og jobber fremdeles, utrolig mye med tanker og innstilling. Jeg har måttet utfordre alt jeg har trodd jeg har visst, jeg har eksperimentert og tenkt og lest og diskutert og kjent masse etter. Det har vært bøker og nyhetsbrev, "the hunger scale", "mindful eating", "intuitive eating", sukkeravhengighet (finnes det?), irritasjon og oppgitthet, forskjellige måltidsoppsett og makrofordelinger, mer hjemmelaget mat, det har blitt planlegging av måltider og faste handledager og strenge handlerutiner, jeg har landet på daglig veiing. Jeg vil si jeg har fått et avslappet men mer engasjert forhold til mat - mat er både energi og nytelse. Jeg bruker ikke lenger mat som tidsfordriv eller trøst. Jeg spiser alt jeg vil ha, men ikke alt på en gang og ikke hele tiden. Jeg vet hvor mye som er passe for meg, og aksepterer det. Jeg stresser ikke om jeg av og til spiser litt mer enn planlagt. Jeg forstår at vekta mi svinger fra dag til dag, og daglig veiing fjerner angsten - jeg vet at store, brå endringer er "vannvekt"; vannvekt er begrenset, mens når man legger på seg (fett), går dette sakte, men det stopper nødvendigvis ikke. Jeg vet at jeg bestemmer selv over mitt matinntak.

Jeg har også blitt mer glad i kroppen min - istedenfor å tenke på at den har "for mye" fett og at hjernen min "tvinger meg" til å spise, tenker jeg at jeg kroppen er fantastisk, den ber om hva den trenger og den kan gjøre utrolige ting når den får det, og jeg har akkurat passe kroppsfasong, hverken for mye eller for lite fett, og jeg er sterk nok til alt jeg trenger å gjøre.

Dessuten har jeg sluttet å "trene", nå går jeg turer og ærend, danser og leker. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
1 time siden, Pringle skrev:

Men praktisk sett, så har jeg jobbet, og jobber fremdeles, utrolig mye med tanker og innstilling. Jeg har måttet utfordre alt jeg har trodd jeg har visst, jeg har eksperimentert og tenkt og lest og diskutert og kjent masse etter. Det har vært bøker og nyhetsbrev, "the hunger scale", "mindful eating", "intuitive eating", sukkeravhengighet (finnes det?), irritasjon og oppgitthet, forskjellige måltidsoppsett og makrofordelinger, mer hjemmelaget mat, det har blitt planlegging av måltider og faste handledager og strenge handlerutiner, jeg har landet på daglig veiing. Jeg vil si jeg har fått et avslappet men mer engasjert forhold til mat - mat er både energi og nytelse. Jeg bruker ikke lenger mat som tidsfordriv eller trøst. Jeg spiser alt jeg vil ha, men ikke alt på en gang og ikke hele tiden. Jeg vet hvor mye som er passe for meg, og aksepterer det. Jeg stresser ikke om jeg av og til spiser litt mer enn planlagt. Jeg forstår at vekta mi svinger fra dag til dag, og daglig veiing fjerner angsten - jeg vet at store, brå endringer er "vannvekt"; vannvekt er begrenset, mens når man legger på seg (fett), går dette sakte, men det stopper nødvendigvis ikke. Jeg vet at jeg bestemmer selv over mitt matinntak.

Jeg har også blitt mer glad i kroppen min - istedenfor å tenke på at den har "for mye" fett og at hjernen min "tvinger meg" til å spise, tenker jeg at jeg kroppen er fantastisk, den ber om hva den trenger og den kan gjøre utrolige ting når den får det, og jeg har akkurat passe kroppsfasong, hverken for mye eller for lite fett, og jeg er sterk nok til alt jeg trenger å gjøre.

SÅ mye klokt samlet i ett innlegg. Du sitter med mye kunnskap og formidler det alltid på en god måte, syns jeg. Du bidrar veldig positivt til kosthold-trådene og jeg ville bare si at jeg setter pris på det. Heia Pringle 💛

Anonymkode: 03079...ddd

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Pringle
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

SÅ mye klokt samlet i ett innlegg. Du sitter med mye kunnskap og formidler det alltid på en god måte, syns jeg. Du bidrar veldig positivt til kosthold-trådene og jeg ville bare si at jeg setter pris på det. Heia Pringle 💛

Tusen takk! Jeg ble veldig glad - litt rørt, faktisk - av å lese dette!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Sisti
26 minutter siden, AnonymBruker said:

Enig. @Pringle må være tidenes forumbruker på dette området altså, du er SÅ inspirerende, og forteller så mye klokt. Hadde du gitt ut bok hadde jeg sprunget ut og kjøpt den med en gang! Håper du blir her for alltid! :nigo:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
1 time siden, Pringle skrev:

Så flott! Enig med ab over her :-) Tydelig at du har mye kunnskap! 

Veldig interessant at du ikke "trener" på den måten lenger, men fortsatt holder vekten nede. Flink er du! 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Mamma har vært med på G.R. kurs og gikk ned en del kilo i den perioden. Mye av vekta kom imidlertid tilbake etter at kurset var ferdig. Det er mye bra informasjon der, men er jo stort sett det alle vet da (kalorier inn, kalorier ut). Det som var motiverende ifølge henne var at de har veiedager som viser om du har gått opp eller ned i vekt, og som diskuteres av hele gruppa. God push for å slanke seg det da hvis du vet at du må forklare deg hvis du går opp 5 kg på en uke :P Eller mener hun det var god oppfølging og over det hele et bra kurs, men det er å holde vekta i ettertid som (slik det er med alle dietter) er problemet. Personlig synes jeg det var litt drastisk da hun sto og veide absolutt alt i den tiden hun var med, ikke noe for meg med andre ord :P 

Anonymkode: 1af5d...698

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mamma har vært med på G.R. kurs og gikk ned en del kilo i den perioden. Mye av vekta kom imidlertid tilbake etter at kurset var ferdig. Det er mye bra informasjon der, men er jo stort sett det alle vet da (kalorier inn, kalorier ut). Det som var motiverende ifølge henne var at de har veiedager som viser om du har gått opp eller ned i vekt, og som diskuteres av hele gruppa. God push for å slanke seg det da hvis du vet at du må forklare deg hvis du går opp 5 kg på en uke :P Eller mener hun det var god oppfølging og over det hele et bra kurs, men det er å holde vekta i ettertid som (slik det er med alle dietter) er problemet. Personlig synes jeg det var litt drastisk da hun sto og veide absolutt alt i den tiden hun var med, ikke noe for meg med andre ord :P 

Anonymkode: 1af5d...698

Takk for at du deler :-) Interessant å høre andres erfaringer. Er som du sier, som med all annen slanking så er det jo det å holde vekten som er problemet. Men noen klarer det jo! Lurer rett og slett på hvordan de greier det, når det er så vanskelig. For meg høres et hold vekten-kurs veldig viktig ut. Rett og slett for å lære hva jeg må gjøre og ikke gjøre i tiden etterpå. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Kurset er kjempebra men det er du som må gjøre jobben eller droppe jobben med å putte dritt i munn :)

Følger du opplegget er det null å bekymre seg for ever igjen

Anonymkode: 083a2...ced

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Naboen vår driver å hoster sånne kurs :)

Vi har bodd her i 2,5 år og jeg har faktisk ikke sett en eneste gå noe særlig ned. Ikke hun som har kursene engang, og det er gjerne snakk om damer på minst 90kg + så er ikke så vanskelig å se om det hadde blitt litt endring. 

Og jeg så de ofte altså, jeg er mye ute i hagen så så de gå inn og ut og merket meg det.

Anonymkode: 10caa...2de

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

Artikler fra forsiden

Viktig informasjon

Vi benytter cookies til analyseformål, tilpasning av innhold og annonser og for å videreutvikle våre tjenester. Les mer her