Gjest Bellatrix Skrevet 8. februar 2005 #21 Skrevet 8. februar 2005 Kanskje ikke helt avsporing, men heller et sidespor.. Det jeg mente er: IKKE drikk så mye at man slokner, eller ta så mye narkotika at man slokner. Det er nemlig MYE lettere for en med lav moral, men høy ereksjon å komme til da, når de nesten ikke har klær på seg i utgangspunktet. Selvfølgelig bør man ikke drikke så mye eller dope seg så mye. Men det er uansett ikke greit at noen har sex med personen når vedkommende ikke har mulighet til å samtykke/ si nei.
Gjest Mannen Skrevet 9. februar 2005 #22 Skrevet 9. februar 2005 Om du virrer rundt i byen klokka halv fire natt til søndag, drita full og roper fornærmelser til ukjente du møter. Du "fortjener" fortsatt ikke å bli slått ned - men sannsynligheten er ganske stor for at nettopp dette skjer. Det er lov å bruke sunn fornuft, uansett om du er jente eller gutt.
Hu i Svingen Skrevet 9. februar 2005 #23 Skrevet 9. februar 2005 Om du virrer rundt i byen klokka halv fire natt til søndag, drita full og roper fornærmelser til ukjente du møter. Fornærmelser? Nå er du vel helt på villspor her...
Gjest Mannen Skrevet 9. februar 2005 #24 Skrevet 9. februar 2005 Fornærmelser? Nå er du vel helt på villspor her... Ville ikke si det. Om du oppfører deg dumt, så må du på en måte være forberedt på å ta konsekvensene av det. Om du er svært utfordrende kledd, dritings og gir inntrykk av at du vil ha sex, dvs blir med mannen hjem, så må man ikke bli overrasket om det ender med "ufrivillig sex". Juridisk sett har man sitt på det tørre, dvs ingen skal verken bli slått ned eller ha sex mot sin vilje(eller i bevisstløs tilstand), men du opptrår ikke akkurat klokt. For meg er det omtrent som å løpe ut i en fotgjengerovergang foran en bil som kommer i stor fart. Bilføreren har skylden, men du burde kanskje forutsett konsekvensene av din handling på forhånd.
Gjest Virvar Skrevet 9. februar 2005 #25 Skrevet 9. februar 2005 Det er ikke sikkert at man vet helt hva man får og drikke, og hvilken effekt det har på kroppen. Plutselig kan det bare si pang, og alt man ønsker er så få sove i fred i sin egen seng. Med bedøvet og lite hjelpsom kropp, er det ikke så lett å kjempe. Klart man må drikke med måte, men som sagt, det er ikke sikkert man kjenner seg selv godt nok, eller hva som så uskyldig minner om saft i glasset. Et nei er et nei. Alkohol virker ulikt fra kropp til kropp. Det er heller ikke sikkert man kjenner sin egen kropp godt nok. Noen har full kontroll, men det kan også hende at man "bedøves", uten at man dermed har bedt om det, eller at man blir hatt sex med. Er det i tillegg ingen andre oppegående der som kan hjelpe, har man ikke så mye å stille opp med. Men man kan fortsatt si et NEI! Et nei er et nei. :veldigsur: Sorry avsporingen
Gjest Melk Skrevet 9. februar 2005 #26 Skrevet 9. februar 2005 Jeg har "litt" problemer med å få sympati for unge jenter som drikker seg fra sans og samling. Som gjerne går VELDIG utfordrende kledd og sovner med de få klærne de har på "halv tolv". Gutter og menn har en tendens til å reagere med ereksjon av sånt. I hvertfall de yngre, hvor junior står lettere enn på en eldre mann. Det er ikke rett av disse guttene å forgripe seg, men jenter: TENK LITT NESTE GANG DERE SKAL PÅ FEST! Så hvis en ung jente på 17 drikker seg dritings, blir voldtatt, så er det hennes egen feil? Eller hvis en kvinne har alkoholproblemer og drikker seg driting og blir voldtatt, så er det henens feil? Og hvis jeg er på byen og drikker for mange tequila, blir driting, får sove på sofaen til kameraten til min og jeg blir voldtatt, så er det min feil? *rister på hodet*
Annie Skrevet 10. februar 2005 #27 Skrevet 10. februar 2005 Om du har så dårlige kamerater at du risikerer å bli voldtatt en gang du er dritings, så burde du kanskje gå igjennom venneflokken og velge ut den personen. Og jeg sa heller ikke at det er greit å bli voldtatt. Kanskje ikke helt avsporing, men heller et sidespor.. Det jeg mente er: IKKE drikk så mye at man slokner, eller ta så mye narkotika at man slokner. Det er nemlig MYE lettere for en med lav moral, men høy ereksjon å komme til da, når de nesten ikke har klær på seg i utgangspunktet. Men som Mannen og jeg mener så er det lov å tenke lengre enn dit nesa rekker. Voldtekt er ikke greit! Men det er lov å bruke hodet!!
Gjest Bellatrix Skrevet 10. februar 2005 #28 Skrevet 10. februar 2005 Om du har så dårlige kamerater at du risikerer å bli voldtatt en gang du er dritings, så burde du kanskje gå igjennom venneflokken og velge ut den personen. Man vet vel ikke om man kommer til å bli voldtatt før det faktsisk skjer. Skal man spørre alle man kjenner: "Ville du voldtatt meg om jeg ble med deg hjem og sov på sofaen din?"
Annie Skrevet 10. februar 2005 #29 Skrevet 10. februar 2005 Kamerater VET man at ikke gjør slik Men det er klart at perifere venner kjenner man ikke så godt kanskje? På den annen side ville jeg ikke sovna på sofan til noen jeg ikke kjente VELDIG godt.
Gjest Bellatrix Skrevet 10. februar 2005 #30 Skrevet 10. februar 2005 Selvsagt budre man vite, men vi ser jo om igjen og om igjen at det ikke er tilfelle. Da mener jeg at det blir feil å si at h*n skulle ikke stolt på vennen sin.
Gjest Mannen Skrevet 10. februar 2005 #31 Skrevet 10. februar 2005 Så hvis en ung jente på 17 drikker seg dritings, blir voldtatt, så er det hennes egen feil? Eller hvis en kvinne har alkoholproblemer og drikker seg driting og blir voldtatt, så er det henens feil? Og hvis jeg er på byen og drikker for mange tequila, blir driting, får sove på sofaen til kameraten til min og jeg blir voldtatt, så er det min feil? *rister på hodet* Selvfølgelig er det ikke greit eller jentas skyld. Jeg setter likevel litt spørsmålstegn ved hva som egentlig skjer i de ulike tilfellene. Om jenta er dritings, er det som regel hennes egen skyld. Om hun da blir med en mann hjem, fremmed eller kjent, og mer eller mindre uttrykker samtykke til sex. Halveis i akten ombestemmer hun seg, eller oppfatter hva som skjer, men er så full at hun ikke klarer å gjøre motstand eller uttrykke at hun ikke ønsker dette. Er dette en voldtekt?
Gjest Anonymous Skrevet 10. februar 2005 #32 Skrevet 10. februar 2005 Halveis i akten ombestemmer hun seg, eller oppfatter hva som skjer, men er så full at hun ikke klarer å gjøre motstand eller uttrykke at hun ikke ønsker dette. Er dette en voldtekt?Selvsakt er det ikke det, dama har jo gitt signaler på at hun vil pule, og når hun da ikke gjør annet enn å tenke "nei", ja så er det fritt frem å knulle henne.
Gjest Rimfrost Skrevet 10. februar 2005 #33 Skrevet 10. februar 2005 Selvsakt er det ikke det, dama har jo gitt signaler på at hun vil pule, og når hun da ikke gjør annet enn å tenke "nei", ja så er det fritt frem å knulle henne. Hvorfor kommer alltid slike smarte komentarer fra gjester ?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå