Gå til innhold

Flytte til Hamarregionen?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei, 

Vi er en familie med tre barn på snart 4,7 og 9 år som funderer på å flytte fra Vestlandet til Hamarregionen. Grunnene er flere men den første er klima, den andre boligpriser, den tredje nærmere familie i Oslo og Sverige. 

Vi må ikke bo midt i Hamar, kan godt tenke oss litt lantlig miljø men vil at barna skal ha noe å drive med når de blir tenåringer. 

Hvilke områder er bra og hvilke er dårlige? Har sett mye på Finn og sett på bl.a Furnes, Ingeberg, Øvre Vang som steder utenfor. Ønsker bra skoler først og fremst og en plass der du er velkommen som innflytter.

Vi ønsker oss et stort hus på helst over 200 m2 med 4-5 soverom med garasje og stor tomt. Alt er mye billigere enn her, men har sett at prisene midt i Hamar sentrum er ganske høye også. 

Hva anbefaler dere som bor i regionen? Vi er glade i turer i skog og mark og jeg liker bading om sommeren (hvilket det ikke blir mye av på Vestlandet). 

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Ikke lokalkjent på Hamar, men kjenner flere som har flyttet dit fra Oslo, og alle stortrives. De vi kjenner bor i området fra Ankerskogen og retning Furuberget. Hyggelige områder:-) Skulle jeg flyttet ut av Oslo, ville jeg også valgt Hamar. Virker som et trivelig sted med hyggelige folk, det er utrolig fint langs Mjøsa, har inntrykk av at skolene generelt er bra og kulturtilbudet er bra til å være en såpass liten by.

Anonymkode: 03b1c...53d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...