AnonymBruker Skrevet 12. januar 2018 #1 Skrevet 12. januar 2018 Hva menes med ‘hjemmelaget’ mat når alt kommer fra en fabrikk? Hvordan er noe mat mer hjemmelaget enn annet? Noras hjemmelagde syltetøy f.eks, blir det laget i de tusen hjem og sendt ut i butikkene? Anonymkode: d9441...5ff
Elaine Marley Skrevet 12. januar 2018 #2 Skrevet 12. januar 2018 Du skjønner vel at det er et salgstriks de bruker. Det skaper vel en følelse av at dette er et produkt produsenten har lagt tid og omsorg i, og selv om man ikke gidder å koke selv så har produsenten gjort det like bra som om det skulle vært hjemmelaget. Eller noe sånt
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2018 #3 Skrevet 12. januar 2018 Synes ikke det kan kalles hjemmelaget da. Kaller det selv, «industrielt, masseprodusert, oversprøytet møkk» Anonymkode: d9159...7f2 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2018 #4 Skrevet 12. januar 2018 Det meste av hjemmelaget saft og syltetøy er slik at man merker det er hjemmelaget, og første gangen jeg smakte "Noras hjemmelagde syltetøy" som barn, så synes jeg faktisk det var annerledes enn de andre. Det hadde litt preget av å være "hjemmelaget" på smaken, litt mer som rørte bær. Men nå smaker det jo nøyaktig det samme som alt annet av industrisyltetøy. Så det der kan de bare ta bort igjen. Samme med mye annet. Grandiosa hjemmelaget? Hva er det som er hjemmelaget med den? En tykkere, kompakt hvetebunn, i firkantet fasong, og da er den "hjemmelaget" fordi en hjemmelaget pizza typisk også har firkantet bunn? Jeg lurer litt på hva mattilsynet, forbrukerrådet eller andre relevante instanser ville sagt om det. Anonymkode: 3e1cb...052
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2018 #5 Skrevet 12. januar 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det meste av hjemmelaget saft og syltetøy er slik at man merker det er hjemmelaget, og første gangen jeg smakte "Noras hjemmelagde syltetøy" som barn, så synes jeg faktisk det var annerledes enn de andre. Det hadde litt preget av å være "hjemmelaget" på smaken, litt mer som rørte bær. Men nå smaker det jo nøyaktig det samme som alt annet av industrisyltetøy. Så det der kan de bare ta bort igjen. Samme med mye annet. Grandiosa hjemmelaget? Hva er det som er hjemmelaget med den? En tykkere, kompakt hvetebunn, i firkantet fasong, og da er den "hjemmelaget" fordi en hjemmelaget pizza typisk også har firkantet bunn? Jeg lurer litt på hva mattilsynet, forbrukerrådet eller andre relevante instanser ville sagt om det. Anonymkode: 3e1cb...052 Det tror jeg de driter i. Anonymkode: d9159...7f2
Gjest N-Nøff Skrevet 15. januar 2018 #6 Skrevet 15. januar 2018 På 12.1.2018 den 17.23, AnonymBruker skrev: Synes ikke det kan kalles hjemmelaget da. Kaller det selv, «industrielt, masseprodusert, oversprøytet møkk» Anonymkode: d9159...7f2 "Møkk" var vel å ta i litt. Det er ganske stor forskjell på e-coli-bakterier på en hestepære og "hjemmelaget" syltetøy.
Gjest N-Nøff Skrevet 15. januar 2018 #7 Skrevet 15. januar 2018 På 12.1.2018 den 17.38, AnonymBruker skrev: Det meste av hjemmelaget saft og syltetøy er slik at man merker det er hjemmelaget, og første gangen jeg smakte "Noras hjemmelagde syltetøy" som barn, så synes jeg faktisk det var annerledes enn de andre. Det hadde litt preget av å være "hjemmelaget" på smaken, litt mer som rørte bær. Men nå smaker det jo nøyaktig det samme som alt annet av industrisyltetøy. Så det der kan de bare ta bort igjen. Samme med mye annet. Grandiosa hjemmelaget? Hva er det som er hjemmelaget med den? En tykkere, kompakt hvetebunn, i firkantet fasong, og da er den "hjemmelaget" fordi en hjemmelaget pizza typisk også har firkantet bunn? Jeg lurer litt på hva mattilsynet, forbrukerrådet eller andre relevante instanser ville sagt om det. Anonymkode: 3e1cb...052 Mattilsynet liker veldig godt å ikke gjøre noenting, og ikke si noenting, om alt og med alt. De vil helst være i fred, kan det virke som.
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2018 #8 Skrevet 15. januar 2018 Er det ikke en del som har fått pålegg om å endre det til "som hjemmelaget"? De mener at det smaker like godt som om det var hjemmelaget, men jeg synes det er utrolig søkt. Det er ikke hjemmelaget, dermed basta, og da kan de la være å kalle det det. Anonymkode: 2d3de...b43 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå