AnonymBruker Skrevet 12. januar 2018 #41 Skrevet 12. januar 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Forskjell på psyken og kroppen Anonymkode: c634a...052 Ja..... det er det sannelig Anonymkode: 6e0ca...ad8
WubWub Skrevet 12. januar 2018 #42 Skrevet 12. januar 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, kanskje ikke. Anonymkode: 6e0ca...ad8 Det er ikke kanskje, det er et faktum. Fra reglementet ; "Diskusjon rundt dosering av medisiner og "medisintips" slettes. Kvinneguiden har ikke nødvendig kompetanse til å luke ut potensielt farlige råd og tips, og vi vil derfor ha en nulltoleranse på dette. Erfaringer knyttet til medisinbruk, som ikke går på diskusjon av dosering og "tipsing" kan ved noen tilfeller bli stående, dette blir vurdert av moderatorene fra gang til gang. Er man usikker på noe i forhold til medikamenter/dosering kan man konferere med felleskatalogen, eller aller best; ta kontakt med apotek eller lege."
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2018 #43 Skrevet 12. januar 2018 1 minutt siden, WubWub skrev: Det er ikke kanskje, det er et faktum. Fra reglementet ; "Diskusjon rundt dosering av medisiner og "medisintips" slettes. Kvinneguiden har ikke nødvendig kompetanse til å luke ut potensielt farlige råd og tips, og vi vil derfor ha en nulltoleranse på dette. Erfaringer knyttet til medisinbruk, som ikke går på diskusjon av dosering og "tipsing" kan ved noen tilfeller bli stående, dette blir vurdert av moderatorene fra gang til gang. Er man usikker på noe i forhold til medikamenter/dosering kan man konferere med felleskatalogen, eller aller best; ta kontakt med apotek eller lege." Ja... men tenk om jeg ikke hadde spurt her, da! Og fulgt legens råd om å ta ved behov. Huttetutt Anonymkode: 6e0ca...ad8
WubWub Skrevet 12. januar 2018 #44 Skrevet 12. januar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja... men tenk om jeg ikke hadde spurt her, da! Og fulgt legens råd om å ta ved behov. Huttetutt Anonymkode: 6e0ca...ad8 Du har allerede fått mange dårlige råd i tråden her. Som sagt bør du henvende deg til apotek, felleskatalogen , fastlegen din eller legevakten om du har spørsmål rundt dosering. KG er ikke den rette plassen til dette, i mange tilfeller har jeg sett at dette kan være direkte helseskadelig. 2
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2018 #45 Skrevet 12. januar 2018 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Forstår ikke hvorfor du fikk sobril mot høy puls og ikke for.eks lav dose selo-zok. Med mindre legen tenker det er noe psykisk. Anonymkode: 1f586...a68 Det må legen vurdere. Ikke vi her inne. Anonymkode: 74fab...155
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2018 #46 Skrevet 12. januar 2018 Solbriller er ekstremt avhengig skapende med kjipe bi virkninger på avvenning.hør om du kan få noe annet.. Anonymkode: c7c0a...55c
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2018 #47 Skrevet 12. januar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Solbriller Sobril er ekstremt avhengig skapende med kjipe bi virkninger på avvenning.hør om du kan få noe annet.. Anonymkode: c7c0a...55c Anonymkode: 1fd6e...411
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2018 #48 Skrevet 12. januar 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Solbriller er ekstremt avhengig skapende med kjipe bi virkninger på avvenning.hør om du kan få noe annet.. Anonymkode: c7c0a...55c Mener du at jeg må ringe legevakten i morgen og få noe annet enn sobril, at det ikke kan tas maks frem til mandag? Anonymkode: 6e0ca...ad8
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2018 #49 Skrevet 12. januar 2018 Jeg har brukt sobril i flere år, og har derfor spurt ganske mange i frykt for å bli avhengig altså leger, psykiatere, psykologer, farmasøyter osv (jada, jeg spør heller en gang for mye for å være sikker). Alle har svart at jeg først skal uroe meg om jeg tar det hver dag i 3 uker i strekk. Derfor sørger jeg alltid for "hvite uker" der jeg ikke tar noe i det hele tatt for å være sikker på å få det ut av kroppen. Nå bruker jeg det mot panikkanfall da, så har ikke tatt noen siden september nå, men før det tok jeg 4-10 ganger i måneden fra desember i fjor. Ikke hatt problem med avhengighet. Anonymkode: 5efbc...be7
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2018 #50 Skrevet 12. januar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Mener du at jeg må ringe legevakten i morgen og få noe annet enn sobril, at det ikke kan tas maks frem til mandag? Anonymkode: 6e0ca...ad8 Ikke meg du har sitert, men: Nei, du får uansett ikke lignende preparater utskrevet på legevakt. Om du tenker å ta det hver dag i mer enn 3 uker på rad bør du bestille en time hos fastlegen og drøfte saken. Anonymkode: 5efbc...be7 1
Blod Skrevet 13. januar 2018 #51 Skrevet 13. januar 2018 Kjære Ts Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege/apotek. Vennlig hilsen Blod, mod
Anbefalte innlegg