Gå til innhold

Sobril

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Forstår ikke hvorfor du fikk sobril mot høy puls og ikke for.eks lav dose selo-zok. Med mindre legen tenker det er noe psykisk. 

Anonymkode: 1f586...a68

Det er fordi det er, eller skal være, forbigående. Fordi det er en bivirkning. Det er akutt. 

Anonymkode: 6e0ca...ad8

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er fordi det er, eller skal være, forbigående. Fordi det er en bivirkning. Det er akutt. 

Dessuten snakka han om betablokkere, men hadde veldig lite lyst til å starte slik medisinering på bakgrunn av denne episoden. Og fordi jeg er ung.

Skrevet

Det skal stå på pakken din når og hvor ofte du bør ta de. Legen bør også ha informert deg om dette samt litt generell informasjon rundt dette medikamentet. 

Jeg har brukt sobril i mange år og på pakken min står det tydelig og klart ; "Sterke beroligende tabletter. 1-2 tabletter i uken ved behov". Før var det 1-2 tabletter om dagen ved behov , men jeg driver å trapper ned.

Det kan være det står noe annet på din pakke og da må du holde deg til det som er foreskrevet. 

Skrevet

Håper du ikke liker de pillene litt for godt.. fort gjort.

Anonymkode: c634a...052

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg går på allergimedisin hele året og har vært gjennom stort sett hele rekka med medisiner. Trøtt? Neh.. så de virker ikke sånn på meg. 

I nyere allergimedisin, de som vanligvis foreskrives mot allergi i dag, er trøtthet og døsighet ikke en like framtredende bivirkning. Det var et større problem i tidligere allergimedisiner, og noen av disse brukes som sovemedisin i dag.

Anonymkode: 4ec55...2e5

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, WubWub skrev:

Det skal stå på pakken din når og hvor ofte du bør ta de. Legen bør også ha informert deg om dette samt litt generell informasjon rundt dette medikamentet. 

Jeg har brukt sobril i mange år og på pakken min står det tydelig og klart ; "Sterke beroligende tabletter. 1-2 tabletter i uken ved behov". Før var det 1-2 tabletter om dagen ved behov , men jeg driver å trapper ned.

Det kan være det står noe annet på din pakke og da må du holde deg til det som er foreskrevet. 

Det jeg tenkte, var at det var dumt. For det står: "1-2 tabletter ved behov". Hva hvis jeg føler jeg har et behov for 2 tabletter 5 ganger om dagen? Da følger jeg legene anvisning.. Heldigvis klarer jeg å tenke litt sjøl, så tenkte det var bedre å spørre her. 

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Håper du ikke liker de pillene litt for godt.. fort gjort.

Spørsmålet er hvor fort gjort, og det ser ut til at 14 dager er det som må til

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I nyere allergimedisin, de som vanligvis foreskrives mot allergi i dag, er trøtthet og døsighet ikke en like framtredende bivirkning. Det var et større problem i tidligere allergimedisiner, og noen av disse brukes som sovemedisin i dag.

Anonymkode: 4ec55...2e5

Jeg vet det :) fint for dem det hjelper på. 

Skrevet

Det jeg tenkte, var at det var dumt. For det står: "1-2 tabletter ved behov". Hva hvis jeg føler jeg har et behov for 2 tabletter 5 ganger om dagen? Da følger jeg legene anvisning.. Heldigvis klarer jeg å tenke litt sjøl, så tenkte det var bedre å spørre her. 

Ja nei, 2 tabletter 5 ganger om dagen var de nok ikke ment som. Men jeg syntes du bør ringe legevakten eller besøket et apotek å høre. Bedre det enn å spørre på KG. 

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her har legen feilet. Det skal stå tydelig på etiketten om det er 1-2 tabletter pr døgn ved behov, eller pr uke om det var det han mente.

Anonymkode: 1fd6e...411

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, WubWub skrev:

Ja nei, 2 tabletter 5 ganger om dagen var de nok ikke ment som. Men jeg syntes du bør ringe legevakten eller besøket et apotek å høre. Bedre det enn å spørre på KG. 

Kan spørre på apotek ja. Det var lurt

• Liker 1
Skrevet

Her har legen feilet. Det skal stå tydelig på etiketten om det er 1-2 tabletter pr døgn ved behov, eller pr uke om det var det han mente.

Anonymkode: 1fd6e...411

Farmasøyten reagerte ikke på det. 

Skrevet

Kan spørre på apotek ja. Det var lurt

Jau, diskusjon rundt dosering av tunge medikamenter som dette er nemlig ikke tillatt på KG.

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror det må være greit med hver dag, for i uken stemmer ikke overens med hvorfor jeg fikk dem. Kanskje han regna med at det skulle gå over før jeg rekker å bli avhengig? Mtp at det er en bivirkning som er årsaken til at jeg må ta dem.. 

Skrevet
Akkurat nå, WubWub skrev:

Jau, diskusjon rundt dosering av tunge medikamenter som dette er nemlig ikke tillatt på KG.

Tunge og tunge. 10 mg er lavest dose og man blir ikke akkurat kraftig rusa. Selv om jeg skal innrømme at jeg føler meg litt brisen 

• Liker 2
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spørsmålet er hvor fort gjort, og det ser ut til at 14 dager er det som må til

Forskjell på psyken og kroppen

Skrevet

Tunge og tunge. 10 mg er lavest dose og man blir ikke akkurat kraftig rusa. Selv om jeg skal innrømme at jeg føler meg litt brisen 

Det er fremdeles ikke lov uavhengig av hvor tunge eller lette du personlig anser medisinen for å være. Men benzodiazepiner er ikke til å spøke med 

• Liker 1
Skrevet

Farmasøyten reagerte ikke på det. 

Det er nok 1-2 per døgn, antagelig ment som engangsdose før du legger deg siden det er på natta du plages mest.

Anonymkode: 1d82a...e1b

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er nok 1-2 per døgn, antagelig ment som engangsdose før du legger deg siden det er på natta du plages mest.

Anonymkode: 1d82a...e1b

Ja.. Aner ikke. Litt sløvt ja, men spør på apotek i morgen eller noe.

Skrevet
5 minutter siden, WubWub skrev:

Det er fremdeles ikke lov uavhengig av hvor tunge eller lette du personlig anser medisinen for å være. Men benzodiazepiner er ikke til å spøke med 

Nei, kanskje ikke. 

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...