Gå til innhold

Å leve med C-PTSD

Fremhevede innlegg

Skrevet

En ting er selve diagnosen med alt det innebærer , men det som er mest sårt er at jeg ikke fungerer i arbeidslivet.  I samarbeid med Nav blir det nå søkt om uføretrygd og jeg føler det som et stort nederlag. 

Alt dette er som følge av noe som ble gjort mot meg som barn. Noe jeg aldri hadde kontroll over eller visste var galt.

Hvordan unngå å bli bitter? Hvordan akseptere at jeg ble så ødelagt at jeg må stå utenfor arbeidslivet? 

Noen i lignende situasjon som har et godt råd eller to? 

Takker på forhånd for svar.

Anonymkode: d967b...fee

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du ingen å prate med da? En psykolog? Psykiater? Jeg går ukentlig til psykolog, hadde jeg ikke gjort det hadde jeg ikke klart å ha hodet over vann! Nå har jeg en fysisk sykdom i tillegg til ptsden, så den gir meg en del utfordringer som gjør at arbeidslivet er vanskelig for min del. Hva med å finne på noe å gjøre i hverdagen da? Frivillighetsarbeid er jo arbeid også😊 jeg er frivillig og det er grådig kjekt! 

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, Live88 skrev:

Har du ingen å prate med da? En psykolog? Psykiater? Jeg går ukentlig til psykolog, hadde jeg ikke gjort det hadde jeg ikke klart å ha hodet over vann! Nå har jeg en fysisk sykdom i tillegg til ptsden, så den gir meg en del utfordringer som gjør at arbeidslivet er vanskelig for min del. Hva med å finne på noe å gjøre i hverdagen da? Frivillighetsarbeid er jo arbeid også😊 jeg er frivillig og det er grådig kjekt! 

Har hatt psykologer men synes ikke det hjelper meg noe.  Har også vært frivillig innlagt på et traumesenter. Ble litt bedre etter oppholdet. 

Nå går jeg turer med hunder når eierne ikke har tid eller mulighet. 

Anonymkode: d967b...fee

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...