Gå til innhold

For sent å gå til legen?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Siden tirsdag har jeg hatt rennende nese, tørrhoste, tannverk, øreverk, hodepine, verking i kroppen, knivblader i halsen og jeg fryser og svetter om hverandre.

Jeg har ikke sovet på to netter og jeg er alene med en 6-åring, så jeg må ut å gå morgen og kveld. Føler jeg aldri får slappe av og bli frisk. Og hver morgen hoster jeg så mye at jeg gråter. Idag rant tårene når jeg skulle kle på henne og jeg vil helst bare få litt fred og ro.

Jeg har veldig høy terskel for å gå til legen, for jeg tror alltid at ting går over. Jeg vet ikke om jeg har influensa eller halsbetennelse.. Men begge deler bør medisineres innen 48timer, ellers har det ingen nytte.

Hadde dere gått til legen? Tror det er for sent å komme inn til fastlegen idag, da hastetimer gies ut på morgenen.

Anonymkode: 84113...e7a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres mer ut som influensa enn halsbetennelse ut fra symptomene. Da er det ikke så mye man kan gjøre annet enn å vente mens man lindrer plagene best mulig. Ha nesespray og halstabletter i nærheten, og drikk nok. 

Skulle det være bakterielt, kan det jo kjøres på med noe antibiotika, men i og med at du allerede har vært syk i noen dager, vil trolig kroppen begynne å kvikne til selv innen du har fått tak i en resept og medisinen begynner å virke. Jeg er ingen doktor, så om du føler at det er lurt å gå til lege, så gjør du det. Bedre med en gang for mye enn en gang for lite. Uansett får du ha god bedring:)

Skrevet

Kjøp hostesaft og paracett, hvis du tåler dette

Anonymkode: 41a4a...952

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Siden tirsdag har jeg hatt rennende nese, tørrhoste, tannverk, øreverk, hodepine, verking i kroppen, knivblader i halsen og jeg fryser og svetter om hverandre.

Jeg har ikke sovet på to netter og jeg er alene med en 6-åring, så jeg må ut å gå morgen og kveld. Føler jeg aldri får slappe av og bli frisk. Og hver morgen hoster jeg så mye at jeg gråter. Idag rant tårene når jeg skulle kle på henne og jeg vil helst bare få litt fred og ro.

Jeg har veldig høy terskel for å gå til legen, for jeg tror alltid at ting går over. Jeg vet ikke om jeg har influensa eller halsbetennelse.. Men begge deler bør medisineres innen 48timer, ellers har det ingen nytte.

Hadde dere gått til legen? Tror det er for sent å komme inn til fastlegen idag, da hastetimer gies ut på morgenen.

Anonymkode: 84113...e7a

Hvor har du dette fra? Dersom det er streptokokker i halsen så har det visstnok nytte å få medisin for det, å gå ubehandlet med streptokokkinfeksjon er ikke bra. Siden du beskriver at du har knivblader i halsen og at du svetter og fryser om hverandre, så kan det godt være en infeksjon. Er vanskelig å avgjøre om sistnevnte kommer fra influensa eller ei, og om du har fått en halsinfeksjon opp på det i tillegg. Jeg ville gått til legen dersom halsen ikke blir bedre, for halsbetennelse med bakterie skal ikke gå ubehandlet! 

Skrevet

Man medisinerer ikke influensa, det er virus og må gå over av seg selv. Ta febernedsettende, drikk vann, kjøp hostesaft og vent på at det går over. 

Anonymkode: 88a7e...98a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...