Gå til innhold

Han har nattevakter. Et minus for meg :(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tja. Jurister, teknologier, finansfolk etc...Flere yrkesgrupper som ikke har noen form for turnus, men kontinuerlig veldig stort arbeidspress...og da bruker man nettene til hjelp. Så nei, jeg syntes ikke det er ille hvis man jobber 20-03 annenhver uke, slik som TS beskriver det.

Anonymkode: cdd1e...f61

Nei du. Det er nok ikke så mange (ingen) som jobber 18 timer om dagen, hver eneste dag. Det blir 6 timer til reisetid, matlaging, husstell, søvn og sosialt liv.

Anonymkode: a7f7c...b5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har selv samboer. Tenk om han skulle begynt å sutre fordi jeg må jobbe natt. Arbeidsmarkedet er beinhardt, får man som vekter tilbud om fast stilling så takker man ikke nei.

Er du veldig ung, ts?

 

 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sykepleier og jobber 3 delt turnus. Ingen av de jeg har hatt forhold med har klart å følge med om når jeg har kveldsvakt, nattevakt osv. Sånn er livet, noen må ha disse jobbene. Å jobbe den turnusen han har er jo veldig lett å planlegge etter. Jeg vet med meg selv at når jeg er alene finner jeg på mye i fritiden min. Kan jo hende han roer ned på friuken sin, når det blir seriøst mellom dere. Han virker som en oppegående ressurs sterk mann! Og de er verdt å holde på 😊👍

Anonymkode: 7778e...6dc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så annenhver uke jobber han 20-03, og har fri den andre uka, men får betalt for den uka han har fri også? Det høres ganske luksus ut spør du meg, men allikevel klager du. 

Dette burde ikke være et problem. Altså, javel, så må han på jobb klokka 20, men det er vel litt tid før han må på jobb hvor dere kan være sammen? Og den uka han har fri er det vel massevis av tid? 

Det som teller uansett arbeidstid er om man faktisk setter av tid til hverandre. En mann med normal arbeidstid trenger ikke å ha mer tid til deg nødvendigvis, hvis han er av den egoistiske typen, men jeg synes det er urimelig å forvente at man skal være sammen hele tiden. Flere av de timene han er på jobb, så sover vel du uansett? 

Endret av Elaine Marley
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei du. Det er nok ikke så mange (ingen) som jobber 18 timer om dagen, hver eneste dag. Det blir 6 timer til reisetid, matlaging, husstell, søvn og sosialt liv.

Anonymkode: a7f7c...b5d

Ikke nødvendigvis 18 timer hver eneste dag, men opptil. Og joda, det er en del ansatte i disse gruppene som har enormt arbeidspress. Kort forklart mange med individuelle arbeidsoppgaver (der man ikke har skiftordning og ingen som "tar over" når man er ferdig for dagen). Sånn sett har man jo mye mindre tid til sosialt liv og forhold i mange slike jobber. En som jobber 20-03 annenhver uke vil typisk ha mer tid til rådighet. 

Anonymkode: cdd1e...f61

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har blitt kjent med en interessant fyr på 29 år. Alt virker bra forhold til hva det er jeg ser etter i en partner, men han har veldig merkelige arbeidstider. Han jobber mobilt som vekter og annenhver uke jobber han nattevakter fra kl 20 på kvelden til 03 på morningen. Men han får uansett betalt for den andre uken i tillegg. Den andre uken (hvor han egentlig har fri) bruker han tiden på å gå på møter ifm utleie av bolig ect. 

Det er de ukene hvor han jobber sene nattevakter som bekymrer meg :( Fordi et av de viktigste faktorene for meg er at begge har litt "normale" arbeidstider. Det verste jeg vet er når man gifter seg med en og største issue blir mangel på kvalitetstid sammen. Jeg ønsker ikke at "ikke nok tid til hverandre" skal bli et problem. Hvis dere skjønner. På lang sikt å måtte være alene på kveldene i en hel uke er jo kjipt. Det er i allefall min mening. 

Tror dere han er villig til å gjøre noe med arbeidstidene dersom vi blir noe seriøst..? Han jobbet i det firmaet i nesten 10 år, jeg synes da han burde få de beste vakttidene på dagen da men.. 

Anonymkode: 7268d...a18

Du virker kravstor, needy og overfladisk. Et forhold er ikke noe man plukker opp på en shoppingrunde. Om du er så heldig å ha møtt noen som du matcher med personlig og han føler det samme er det svært merkelig at du fokuserer på hans jobbvakter på denne måten. Det er urimelig å gå inn i noe forhold med en forventning om at partneren skal forandre jobben sin for deg.  

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

«At det går an å være så needy» bla bla bla. Hør på enkelte av dere norske poteter da... SÅÅÅÅ normalt med sene nattevakter... ddt er AKKURAT needy jeg IKKE er da idioter 😂... og JO. Jeg skal tenke såppass langt. Om 7 måneder har han i mislykket forlovelse i forrige forhold. Så jo jeg har all rett i å tenke såppass langt. Og ja. Jeg liker å ha mannen hjemme til vanlig tid. Er slett ikke kontrollerende men om jobben tillater motsatt vil han jo snu om døgneytmen totalt når han kommer hjem igjen..

Anonymkode: ca786...9cc

:nocomment:

Anonymkode: b469e...d61

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har blitt kjent med en interessant fyr på 29 år. Alt virker bra forhold til hva det er jeg ser etter i en partner, men han har veldig merkelige arbeidstider. Han jobber mobilt som vekter og annenhver uke jobber han nattevakter fra kl 20 på kvelden til 03 på morningen. Men han får uansett betalt for den andre uken i tillegg. Den andre uken (hvor han egentlig har fri) bruker han tiden på å gå på møter ifm utleie av bolig ect. 

Det er de ukene hvor han jobber sene nattevakter som bekymrer meg :( Fordi et av de viktigste faktorene for meg er at begge har litt "normale" arbeidstider. Det verste jeg vet er når man gifter seg med en og største issue blir mangel på kvalitetstid sammen. Jeg ønsker ikke at "ikke nok tid til hverandre" skal bli et problem. Hvis dere skjønner. På lang sikt å måtte være alene på kveldene i en hel uke er jo kjipt. Det er i allefall min mening. 

Tror dere han er villig til å gjøre noe med arbeidstidene dersom vi blir noe seriøst..? Han jobbet i det firmaet i nesten 10 år, jeg synes da han burde få de beste vakttidene på dagen da men.. 

Anonymkode: 7268d...a18

syns han burde få? kanskje det er av fri vilje han tar andre vakter. netter er bedre betalt. jeg jobber selv turnus og styrer unna " normale" arbeidstider. det er ikke noe for meg og jeg er 37

Anonymkode: f4b92...f27

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Frøkensina skrev:

Du virker kravstor, needy og overfladisk. Et forhold er ikke noe man plukker opp på en shoppingrunde. Om du er så heldig å ha møtt noen som du matcher med personlig og han føler det samme er det svært merkelig at du fokuserer på hans jobbvakter på denne måten. Det er urimelig å gå inn i noe forhold med en forventning om at partneren skal forandre jobben sin for deg.  

overfladisk? ja nå har jeg hørt det og

Anonymkode: f4b92...f27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Slutter han 03 annenhver uke, så bør det jo ikke være noe problem, særlig ikke dersom han faktisk har fri ukene etter? Til sammenligning er det mange yrkesgrupper som jobber 0900-0300 hver enestee dag. 

Med hans turnus vil dere ha nok av tid sammen. 

Anonymkode: cdd1e...f61

eh., det er ikke så mange yrkesgrupper som jobber fra 09:00 til 03:00. det finnes regler mot slikt og ikek mange yrkesgrupper har særegne regler selv om noen har det. det finnes regler for hviletid imellom vakter., du kan heller ikke jobbe så mye overtid du vil. leger er feks fritatt regler i perioder men dette gjelder langt ifra MANGE yrkesgrupper

Anonymkode: f4b92...f27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tja. Jurister, teknologier, finansfolk etc...Flere yrkesgrupper som ikke har noen form for turnus, men kontinuerlig veldig stort arbeidspress...og da bruker man nettene til hjelp. Så nei, jeg syntes ikke det er ille hvis man jobber 20-03 annenhver uke, slik som TS beskriver det.

Anonymkode: cdd1e...f61

teknologier er ikke et yrke...

Anonymkode: f4b92...f27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke nødvendigvis 18 timer hver eneste dag, men opptil. Og joda, det er en del ansatte i disse gruppene som har enormt arbeidspress. Kort forklart mange med individuelle arbeidsoppgaver (der man ikke har skiftordning og ingen som "tar over" når man er ferdig for dagen). Sånn sett har man jo mye mindre tid til sosialt liv og forhold i mange slike jobber. En som jobber 20-03 annenhver uke vil typisk ha mer tid til rådighet. 

Anonymkode: cdd1e...f61

om de jobber turnus eller ei så er faktisk ikke jurister fritatt arbeidsmiljøloven

Anonymkode: f4b92...f27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis "normale arbeidstider" er ditt viktigste krav, så må du jo dumpe ham. Men husk på at ting sjelden er perfekt. Hvor mange andre viktige krav har du? Det er ikke noe du trenger å svare på, men noe som kan være verdt å tenke over. Er dette en ting som er veldig viktig for deg, men du er villig til å fire på mye annet - eller vil du at forholdet skal være perfekt? 

Personlig hadde jeg ikke brydd meg så mye om mannen jobbet natt. Min jobber mye kveld, så det er jo ikke så mye bedre. Det er slett ikke hver uke vi har en hel kveld sammen, men det gjør jo at vi setter mer pris på tiden vi faktisk har da.

 

 

Anonymkode: 0cd23...20a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

eh., det er ikke så mange yrkesgrupper som jobber fra 09:00 til 03:00. det finnes regler mot slikt og ikek mange yrkesgrupper har særegne regler selv om noen har det. det finnes regler for hviletid imellom vakter., du kan heller ikke jobbe så mye overtid du vil. leger er feks fritatt regler i perioder men dette gjelder langt ifra MANGE yrkesgrupper

Anonymkode: f4b92...f27

10-15% av arbeidsstyrken, så jeg vil si det er relativt utbredt. 

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

teknologier er ikke et yrke...

Anonymkode: f4b92...f27

Jada, det var en skrivefeil: "teknologer" skulle det selvfølgelig være. Men det tror jeg du utmerket forstod selv. 

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

om de jobber turnus eller ei så er faktisk ikke jurister fritatt arbeidsmiljøloven

Anonymkode: f4b92...f27

Google "særlig uavhengig stilling" så får du svaret du søker etter :)

Når man har en særlig uavhengig stilling, så unntas man store deler av AML; dette med arbeidstid. Da jobber man så mye som kreves, uansett hvor lenge man jobber. 

Anonymkode: cdd1e...f61

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...