Gå til innhold

Kan de tvinge meg til å snakke?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har et vedtak på tvungent psykisk helsevern uten døgnopphold, kan de da tvinge meg til å snakke med TUD ansvarlig eller andre innen psykiatrien? Ønsker ikke å ha noe med psykiatrien å gjøre lenger.

Anonymkode: 08176...ee6

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har et vedtak på tvungent psykisk helsevern uten døgnopphold, kan de da tvinge meg til å snakke med TUD ansvarlig eller andre innen psykiatrien? Ønsker ikke å ha noe med psykiatrien å gjøre lenger.

I hen kan jo tvinge deg til det, men da må du jo regne med at de holder deg  der  lenger ettersom de tenker du trenger behandling.

Anonymkode: 9844c...9dd

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

I hen kan jo tvinge deg til det, men da må du jo regne med at de holder deg  der  lenger ettersom de tenker du trenger behandling.

Anonymkode: 9844c...9dd

Mente du å skrive "ingen kan jo tvinge deg til det"? Jeg er ikke innlagt nå, er hjemme.

Skrevet

Jeg vil virkelig råde deg til å snakke med dem. Du kommer ingen veg ved å være stille, så bedre å vise at du er samarbeidsvillig, men ønsker å kutte kontakt. Først da kan de vurdere på en ordentlig måte om det er trygt eller utrygt å kutte kontakt

• Liker 3
Skrevet

Ingen kan tvinge deg til å snakke, tortur er ikke lov. 

Men du kommer mest sannsynlig ikke av tvangsparagrafen ved å ikke snakke. Vis at du samarbeider da går du sikkert over på frivillig etterhvert. 

Anonymkode: 6b48a...ccc

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...