AnonymBruker Skrevet 11. januar 2018 #1 Skrevet 11. januar 2018 Jeg drikker ikke brus. Det eneste jeg drikker er Vann, melk, te og noen ganger juice. Men så kjøper jeg Farris en sjelden gang. Men når jeg først begynner å få i meg farris, klarer jeg ikke å stoppe. Jeg bre må ha mer og mer. Jeg blir ikke sånn engang når jeg drikker brus (det ene gangen i året jeg får det i meg.) Er det liksom ikke sukker som er avhengighetsskapende eller er det BOBBLENE?? Kanskje teit spørsmål men jeg skjønner virkelig ikke hvordan det er mulig og ikke klare å stoppe å drikke farris. Det er til og med verre en sjokolade. Altså jeg ern sjokkoholic men hvis jeg virkelig anstrenger meg så klarer jeg å la være å ta en sjokko bit. Mens med farris så må jeg drikke så jeg nesten sprekker, da klarer jeg å slutte å drikke det. Ære det noen som opplever det samme? Jeg skal nok ikke kjøpe mer farris siden jeg blir så avhengig. Anonymkode: 27945...e7b
Gjest Tom Bäcker Skrevet 11. januar 2018 #2 Skrevet 11. januar 2018 Du kan trygt la være å drikke farris. Det er fortynnet sjøvann (brakkvann) og inneholder så mye natrium at folk med høyt blodtrykk frarådes å drikke det.
clyde Skrevet 11. januar 2018 #3 Skrevet 11. januar 2018 Jeg har opplevd det samme ja. Da jeg kuttet ut Coca Cola og annen brus så gikk jeg over til Farris, men ble veldig kjapt avhengig av det og. Ikkje bra
Gjest Tom Bäcker Skrevet 11. januar 2018 #4 Skrevet 11. januar 2018 Akkurat nå, clyde skrev: Jeg har opplevd det samme ja. Da jeg kuttet ut Coca Cola og annen brus så gikk jeg over til Farris, men ble veldig kjapt avhengig av det og. Ikkje bra Dere sier avhengig, men er det en kraftig tørst dere kjenner?
Freesia97 Skrevet 11. januar 2018 #5 Skrevet 11. januar 2018 Jeg er litt sånn også, når jeg drikker Farris så drikker jeg veldig mye. Vet ikke helt hva som er så godt med Farris, jeg kan lett drikke en stor flaske med Farris på et par dager. Vet det ikke er så bra for tennene. Men jeg har ikke drukket Farris på et par måneder nå, så jeg drikker kanskje ikke så mye.
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2018 #6 Skrevet 11. januar 2018 Kan godt hende du er avhengig, men da sitter det nok i hodet. At du synes det er så godt, at du bare må ha mer av det. Kanskje liker du den bruslignende følelsen, uten at det faktisk er brus? Eller er det bare selve smaken du liker? Anonymkode: 67c02...f75 1
clyde Skrevet 11. januar 2018 #7 Skrevet 11. januar 2018 1 minutt siden, Tom Bäcker skrev: Dere sier avhengig, men er det en kraftig tørst dere kjenner? Nesten "abstinenser" hvis jeg ikke fikk det. Milde abstinenser vel og merke, ikke noe som er skikkelig ille. Drakk Farris bare for å drikke det, trengte ikke være tørst. Har heldigvis sluttet med Farris nå.
Gjest Tom Bäcker Skrevet 11. januar 2018 #8 Skrevet 11. januar 2018 Kan være saltinnholdet. Farris er kjent som en saltversting. Dessverre.
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2018 #9 Skrevet 11. januar 2018 Drikker dere farris med eller uten smak? Anonymkode: 1c647...486
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2018 #10 Skrevet 14. januar 2018 Kan du ikke prøve en annen type brusevann uten salt? Olden og first price boblevann inneholder ikke salt. Bonaqua kan jeg ikke huske. Taffel fra rema har også veldig mye salt. Kanskje du da blir mindre "avhengig". Anonymkode: 0c620...806
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2018 #11 Skrevet 14. januar 2018 Du kan jo bli syk med for mye. Hvor mye drikker du pr dag? Anonymkode: ed641...280
Viktualia Skrevet 14. januar 2018 #12 Skrevet 14. januar 2018 Kanskje du trengte/trenger ekstra salt. Man skal ikke ha forvmye salt, men for lite er heller ikke bra.
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2018 #13 Skrevet 14. januar 2018 Det er riktig at man ikke skal ha for lite, men jeg tviler på at det er noen her i landet som ufrivillig får for lite salt. Det er jo tilsatt salt i nesten alt, også i ting som ikke er kjent for eller ment å være salte. Anonymkode: 0c620...806
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2018 #14 Skrevet 14. januar 2018 Er da ikke farlig å drikke farris. Lettbrus, farris osv er akkurat som saft, melk, kaffe (bare litt værre for tennene), men rent hesemessig er det ikke ille å noen måte. Jeg drikker kanskje 1 liter vann med kullsyre og smak om dagen, og resten vann, - sunnere enn melk (hormoner/morsmelk) og kaffe (koffein) liksom Anonymkode: baf82...65b 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2018 #15 Skrevet 14. januar 2018 Er Farris så surt at det er skadelig for tennene? Blå naturell Farris har pH 5,2 og er ikke akkurat sur. Anonymkode: 52ad3...eaa
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2018 #16 Skrevet 14. januar 2018 Er den med eller uten smak??? Den "smaken" som de tilsetter er MSG, og det er vanedannende/man vil ha mer av det. Det er derfor de putter det i ALT. Anonymkode: 1c647...486
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2018 #17 Skrevet 14. januar 2018 Her, naturlig aroma, det er MSG: https://kolonial.no/produkter/7999-ringnes-farris-lime-15l/ Anonymkode: 1c647...486
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2018 #18 Skrevet 14. januar 2018 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er Farris så surt at det er skadelig for tennene? Blå naturell Farris har pH 5,2 og er ikke akkurat sur. Anonymkode: 52ad3...eaa Det er vel kullsyren som tar tennene. Anonymkode: 487fc...eb5
Gjest N-Nøff Skrevet 15. januar 2018 #19 Skrevet 15. januar 2018 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er riktig at man ikke skal ha for lite, men jeg tviler på at det er noen her i landet som ufrivillig får for lite salt. Det er jo tilsatt salt i nesten alt, også i ting som ikke er kjent for eller ment å være salte. Anonymkode: 0c620...806 Selvsagt er det noen her i landet som ufrivillig får i seg for lite salt, det er mange som blir innlagt med forstyrrelser i saltnivået i kroppen. Det er en grunn til at folk som er dehydrerte ikke skal pøse på med vann!
Gjest N-Nøff Skrevet 15. januar 2018 #20 Skrevet 15. januar 2018 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er vel kullsyren som tar tennene. Anonymkode: 487fc...eb5 Ikke bare.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå