Gå til innhold

Egoistiske foreldre

Fremhevede innlegg

Skrevet

For meg funket 50/50 helt supert! 😊

Anonymkode: c468d...389

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er selvsagt ingen ideell situasjon, men man gjør det beste man kan når mor og far ikke kan bo sammen lenger. Heller 50/50 og gjøre det beste ut av situasjonen, enn to foreldre som krangler om hvem som skal ha mest samvær. 

Jeg tror at så lenge foreldrene er fleksible og samarbeider bra, så vil barnet ha det bra også. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke en ideell situasjon selvsagt, men er det bedre å bare se en av foreldrene annen hver helg og ikke få et særlig godt forhold til den ene av foreldrene? Det alternativet som noen foreslår, med at det er foreldrene skal flytte ut og pendlre 50/50 funker ikke i lengden. Hva når de etterhvert stifter egne familier og får nye unger? Skal de da flytte vekk fra sin egen familie annen hver uke? Og barna fra det gamle forholdet skal aldri få bo med sine nye søsken? Eller skal hele familien pendle 50/50? Eneste gangen det kan funke er nå barna er gjerne såpass store at det er liten sannsynlighet for at foreldrene får unger på nytt.. Men da er nok og ungene store nok til å bestemme mer selv også?

Anonymkode: e7873...8e3

Jeg synes faktisk det er rimelig ego å starte kull nummer to også jeg da. At foreldrene ikke får ting til å funke bør ikke gå utover barna. Foreldrene bør ta på seg pendlinga, ja. 

Anonymkode: b73b2...8e4

• Liker 4
Skrevet
2 timer siden, Dævendøtte skrev:

Du misforstår meg, eller vil misforstå. Man kan sette seg ned med mor og/eller far og forklare at de synes det er stress å bo et sted, og at de veldig gjerne vil ha et sted å bo. Så er det opp til mor og far å finne en løsning som funker for barnet. Man kan skrive et brev om man synes det er vanskelig å snakke. Det er viktigere at barnet blir tatt hensyn til enn mor og far, såpass håper jeg de fleste foreldre forstår også! 

Jeg misforstod. VILLE det ikke. Helt med på det du sier nå.

Anonymkode: 8ccf8...07b

• Liker 1
Gjest Dævendøtte
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg misforstod. VILLE det ikke. Helt med på det du sier nå.

Anonymkode: 8ccf8...07b

Bra, jeg mente heller ikke å være ufin eller frekk. Ikke alltid ordene kommer ut skriftlig som jeg tror muntlig i hodet mitt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...