AnonymBruker Skrevet 11. januar 2018 #1 Skrevet 11. januar 2018 Dere som flytter på barna deres en gang i uken. Hadde dere orket det selv? Og måtte flytte hver søndag? Aldri fått landet eller slått seg til ro skikkelig? Kanskje 10-15 år frem i tid? Så j...ig egoistiske dere er...... 50/50 er foreldrenes beste. Ikke barnas. 😔 Anonymkode: e45a1...006 6
Batteri Skrevet 11. januar 2018 #3 Skrevet 11. januar 2018 (endret) Hei og velkommen til trangsyngt-timen. Endret 11. januar 2018 av Batteri
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2018 #4 Skrevet 11. januar 2018 2 minutter siden, Batteri said: Hei og velkommen til trangsyngt-timen. Jeg er dette barnet det er snakk om..... Er jeg fremdeles trangsynt?????? Anonymkode: e45a1...006 4
Batteri Skrevet 11. januar 2018 #5 Skrevet 11. januar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg er dette barnet det er snakk om..... Er jeg fremdeles trangsynt?????? Anonymkode: e45a1...006 I høyeste grad. Fordi du tror at alle andres situasjon er lik din. ALLE foreldre som velger 50/50 er ikke egoistiske. 3
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2018 #6 Skrevet 11. januar 2018 Helt enig! Snakker av erfaring og jeg og andre som bodde 50/50 hadde ikke hjerte til å si ifra og å måtte velge mellom foreldrene våre. Anonymkode: c0feb...ca4 7
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2018 #7 Skrevet 11. januar 2018 De verste årene i mitt liv var 50/50 perioden. Heldigvis tok de(vi barna) til fornuft. Anonymkode: 8ccf8...07b 9
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2018 #8 Skrevet 11. januar 2018 Jeg får også vondt av disse ungene Anonymkode: 9b9b6...067 9
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2018 #9 Skrevet 11. januar 2018 Just now, AnonymBruker said: Helt enig! Snakker av erfaring og jeg og andre som bodde 50/50 hadde ikke hjerte til å si ifra og å måtte velge mellom foreldrene våre. Anonymkode: c0feb...ca4 Ja samme her. Jeg så også hvor hardt det var for mamma da jeg dro fra henne hver uke. Hva skulle jeg gjort? Sagt at jeg foretrekker å bo mest hos pappa??? Jeg hadde ønsket de kunne tatt det valget for meg. Anonymkode: e45a1...006 5
Gjest Dævendøtte Skrevet 11. januar 2018 #10 Skrevet 11. januar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er dette barnet det er snakk om..... Er jeg fremdeles trangsynt?????? Anonymkode: e45a1...006 Er mange som ikke synes dette er så fælt som deg, hvorfor sier du ikke i fra til mor eller far? Ungen min flytta fast til meg som 14 åring, nettopp fordi hun ville bo på et sted. Før det synes hun det var fint å bo annenhver uke. Du må jo gi beskjed om at du ikke orker dette, og håper inderlig det blir en ordning for deg som du liker. Men husk at ikke alle synes det er like slitsomt som deg. Trist at dere ikke tør å si i fra, foreldrene burde ta mer ansvar og spørre dere om dette er ok. Dårlig gjort av mor/far å spille på samvittigheten deres, de må tåle at ungene vil bo et sted om de ønsker det. Her i huset spør vi innimellom om ungene synes det er ok, så langt synes de ordningen er fin. Dessverre funker det ikke helt sånn på den andre siden, men jeg er bare bonusmor og kan/vil ikke blande meg for mye.
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2018 #11 Skrevet 11. januar 2018 Det er ikke en ideell situasjon selvsagt, men er det bedre å bare se en av foreldrene annen hver helg og ikke få et særlig godt forhold til den ene av foreldrene? Det alternativet som noen foreslår, med at det er foreldrene skal flytte ut og pendlre 50/50 funker ikke i lengden. Hva når de etterhvert stifter egne familier og får nye unger? Skal de da flytte vekk fra sin egen familie annen hver uke? Og barna fra det gamle forholdet skal aldri få bo med sine nye søsken? Eller skal hele familien pendle 50/50? Eneste gangen det kan funke er nå barna er gjerne såpass store at det er liten sannsynlighet for at foreldrene får unger på nytt.. Men da er nok og ungene store nok til å bestemme mer selv også? Anonymkode: e7873...8e3 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2018 #12 Skrevet 11. januar 2018 Akkurat nå, Dævendøtte skrev: Er mange som ikke synes dette er så fælt som deg, hvorfor sier du ikke i fra til mor eller far? Ungen min flytta fast til meg som 14 åring, nettopp fordi hun ville bo på et sted. Før det synes hun det var fint å bo annenhver uke. Du må jo gi beskjed om at du ikke orker dette, og håper inderlig det blir en ordning for deg som du liker. Men husk at ikke alle synes det er like slitsomt som deg. Trist at dere ikke tør å si i fra, foreldrene burde ta mer ansvar og spørre dere om dette er ok. Dårlig gjort av mor/far å spille på samvittigheten deres, de må tåle at ungene vil bo et sted om de ønsker det. Her i huset spør vi innimellom om ungene synes det er ok, så langt synes de ordningen er fin. Dessverre funker det ikke helt sånn på den andre siden, men jeg er bare bonusmor og kan/vil ikke blande meg for mye. Eksen min bodde 50/50 helt til vgs. Han tenkte det var bedre å bare slite seg igjennom det, enn å såre en av foreldrene. Å pålegge barna det ansvaret du nevner er drøyt! Jeg og min bror fikk hjelp av bestremødrene våre heldigvis. Anonymkode: 8ccf8...07b 9
Hedy Lamarr Skrevet 11. januar 2018 #13 Skrevet 11. januar 2018 "Barn som bor vekselvis hos mor og far etter samlivsbrudd har det nesten like bra som barn som bor med begge foreldrene. De har det betydelig bedre enn barn som bare treffer den andre av foreldrene iblant, viser svensk studie." Kilde: https://forskning.no/helse-forebyggende-helse-sovn-barn-og-ungdom/2017/01/skilsmissebarn-med-delt-bosted-har-det-best Skilsmissebarn som bor hos en av foreldrene føler seg oftere stresset enn de barna som bor vekselvis hos begge foreldre. Kilde: https://forskning.no/barn-og-ungdom-psykologi/2017/08/barn-med-delt-bosteder-mindre-stresset 1
Gjest Dævendøtte Skrevet 11. januar 2018 #14 Skrevet 11. januar 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Eksen min bodde 50/50 helt til vgs. Han tenkte det var bedre å bare slite seg igjennom det, enn å såre en av foreldrene. Å pålegge barna det ansvaret du nevner er drøyt! Jeg og min bror fikk hjelp av bestremødrene våre heldigvis. Anonymkode: 8ccf8...07b Når ungene er tenåringer bør de kunne si i fra om hvor de ønsker å bo. Ellers synes jeg de har en trist kommunikasjon med foreldrene sine.. Men det sier det meste om foreldrene hvis de tviholder på ungen sine og ikke lytter til ønskene deres.
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2018 #15 Skrevet 11. januar 2018 Akkurat nå, Amawhatsnot skrev: "Barn som bor vekselvis hos mor og far etter samlivsbrudd har det nesten like bra som barn som bor med begge foreldrene. De har det betydelig bedre enn barn som bare treffer den andre av foreldrene iblant, viser svensk studie." Kilde: https://forskning.no/helse-forebyggende-helse-sovn-barn-og-ungdom/2017/01/skilsmissebarn-med-delt-bosted-har-det-best Skilsmissebarn som bor hos en av foreldrene føler seg oftere stresset enn de barna som bor vekselvis hos begge foreldre. Kilde: https://forskning.no/barn-og-ungdom-psykologi/2017/08/barn-med-delt-bosteder-mindre-stresset Synd de fleste som har vokst opp med 50/50 mener noe annet. Barn føler en ekstrem lojalitet til goreldrene som de drar med seg langt ut i det voksne liv. Trenger ikke være rakettforsker for å forstå hvordan vi tenkte da vi var små. Anonymkode: 8ccf8...07b 6
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2018 #16 Skrevet 11. januar 2018 2 minutter siden, Dævendøtte skrev: Når ungene er tenåringer bør de kunne si i fra om hvor de ønsker å bo. Ellers synes jeg de har en trist kommunikasjon med foreldrene sine.. Men det sier det meste om foreldrene hvis de tviholder på ungen sine og ikke lytter til ønskene deres. Så at barnet ikke vil såre/ta et standpunkt er vanskelig for deg å forstå? Å gå inn på på kjøkket og si at til mor at du så og si flytter ut er ikke artig. Mulig jeg misforstår deg. Anonymkode: 8ccf8...07b 3
Gjest Dævendøtte Skrevet 11. januar 2018 #17 Skrevet 11. januar 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så at barnet ikke vil såre/ta et standpunkt er vanskelig for deg å forstå? Å gå inn på på kjøkket og si at til mor at du så og si flytter ut er ikke artig. Mulig jeg misforstår deg. Anonymkode: 8ccf8...07b Du misforstår meg, eller vil misforstå. Man kan sette seg ned med mor og/eller far og forklare at de synes det er stress å bo et sted, og at de veldig gjerne vil ha et sted å bo. Så er det opp til mor og far å finne en løsning som funker for barnet. Man kan skrive et brev om man synes det er vanskelig å snakke. Det er viktigere at barnet blir tatt hensyn til enn mor og far, såpass håper jeg de fleste foreldre forstår også!
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2018 #18 Skrevet 11. januar 2018 11 minutter siden, Dævendøtte skrev: Når ungene er tenåringer bør de kunne si i fra om hvor de ønsker å bo. Ellers synes jeg de har en trist kommunikasjon med foreldrene sine.. Men det sier det meste om foreldrene hvis de tviholder på ungen sine og ikke lytter til ønskene deres. Ja, for tenåringer som kommuniserer dårlig med foreldrene sine er skikkelig uvanlig! Barn er veldig lojale mot foreldrene sine og tør ikke si ifra i redsel for å såre noen. Foreldrene er heller ikke alltid i stand til å se forbi seg selv og sine behov. De har det jo så innmari koselig med ungen sin, så de kan ikke tenke seg at barnet heller ville vært et annet sted. Da er det lettere å skylde på at den andre forelderen er mer ettergivende, er slappere på regler, har bedre råd og kan finne på ting osv.... Anonymkode: bb157...d0f 2
Gjest Dævendøtte Skrevet 11. januar 2018 #19 Skrevet 11. januar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, for tenåringer som kommuniserer dårlig med foreldrene sine er skikkelig uvanlig! Barn er veldig lojale mot foreldrene sine og tør ikke si ifra i redsel for å såre noen. Foreldrene er heller ikke alltid i stand til å se forbi seg selv og sine behov. De har det jo så innmari koselig med ungen sin, så de kan ikke tenke seg at barnet heller ville vært et annet sted. Da er det lettere å skylde på at den andre forelderen er mer ettergivende, er slappere på regler, har bedre råd og kan finne på ting osv.... Anonymkode: bb157...d0f Vet at de fleste barn er lojale, men som tenåring må man da for svarte klare å si noen ord om sånt! Vet om tenåringer som kaller foreldrene sine alt mulig, slår i dørene, juger og kjefter., da må det kunne gå an å si andre ting også. vil man gjøre noe med livet sitt, så får man jaggu ta i et tak selv også.. Men ungene blir jo oppdratt som små dotter og behandlet som bomull nå, ikke rart de ikke klarer å stå opp for seg selv.
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2018 #20 Skrevet 11. januar 2018 Det er de færreste voksne som orker med en slik byrde, å flytte inn og ut fra felles hjem annen hver uke, derfor pålegger de heller barna det, og synes det er helt topp. Anonymkode: 2660b...873 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå