Gå til innhold

Hvor mange barn har #metoo kampanjen kostet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Norsk media er helt ekstreme når det kommer til pratet om seksuell trakassering og voldtekt. Det blir skrevet om det hele tiden og det gjør garantert hundretusener av menn usikre. I flere år har de holdt et hard kjør på pratet om det her og med #metoo kampanjen har det fått en ny ekstremitet. 

Slike saker som dette gjør menn usikre. Hva om de feiltolker signaler, hva om de kysser ei jente som egentlig ikke vil det? Denne usikkerheten er ikke tiltrekkende for kvinner. Så her får vi to effekter: 1. Menn tør gjerne ikke i like stor grad å uttrykke sine følelser ovenfor kvinner. 2. Kvinnene finner forsiktigheten til mennene lite attraktivt.

Dette resulterer garantert i mange flere ulykkelige mennesker som aldri er i parforhold. Hvor mange barn har egentlig #metoo kampanjen kostet?

Skulle ønske folk bare kunne sluttet å lese Aftenposten, VG og Dagbladet. Og slutte å se på NRK. 

Anonymkode: 77c8d...b6f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De fleste menn blir ikke usikre. Blir du selv usikker og samtidig usikker på noen andre menns vegne? Det er ikke noen ekstremitet, chill.

Anonymkode: 2ead5...247

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, snakk om krisemaksimering av MeToo kampanjen. Vanlige, oppegående mannfolk har ikke mistet selvtilliten av dette her i det hele tatt. Som det har blitt sagt nå flere ganger i forbindelse med disse klagepostene om menn som føler seg usikre etter MeToo: Kanskje det er dags for å tenke over hvordan du sjekker damer, hvis du føler deg truffet? 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn blir ikke usikre i den forstand at vi tror alle kvinner er hysteriske. Men! Vi blir usikre fordi vi er redd for å møte på de få damene som hevder seg rammet av #meetoo i settingene som ikke er #meetoo. Bare se hvordan Matt Damon blir behandlet etter at han støttet #meetoo men presiserte at det er forskjell på overfallsvoldtekt med fysiske skader i ettertid og et slibrig blikk fra en mann. Det er DISSE vi er redde for. Skulle ønske flere kvinner stod frem for å gi er mer nyansert bilde av saken. 

Anonymkode: c1caa...e2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Menn blir ikke usikre i den forstand at vi tror alle kvinner er hysteriske. Men! Vi blir usikre fordi vi er redd for å møte på de få damene som hevder seg rammet av #meetoo i settingene som ikke er #meetoo. Bare se hvordan Matt Damon blir behandlet etter at han støttet #meetoo men presiserte at det er forskjell på overfallsvoldtekt med fysiske skader i ettertid og et slibrig blikk fra en mann. Det er DISSE vi er redde for. Skulle ønske flere kvinner stod frem for å gi er mer nyansert bilde av saken. 

Anonymkode: c1caa...e2e

Det har kvinner gjort overalt, gitt et nyansert bilde altså. Hvorfor må norske kvinner stå frem og mot Matt Damon-saken, offentlig, som en gruppe? Det er en hysterisk sak fra AMERIKA. Ser ikke noe som har vært like jævlige her hjemme.

Anonymkode: 2ead5...247

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker said:

Norsk media er helt ekstreme når det kommer til pratet om seksuell trakassering og voldtekt. Det blir skrevet om det hele tiden og det gjør garantert hundretusener av menn usikre. I flere år har de holdt et hard kjør på pratet om det her og med #metoo kampanjen har det fått en ny ekstremitet. 

Slike saker som dette gjør menn usikre. Hva om de feiltolker signaler, hva om de kysser ei jente som egentlig ikke vil det? Denne usikkerheten er ikke tiltrekkende for kvinner. Så her får vi to effekter: 1. Menn tør gjerne ikke i like stor grad å uttrykke sine følelser ovenfor kvinner. 2. Kvinnene finner forsiktigheten til mennene lite attraktivt.

Dette resulterer garantert i mange flere ulykkelige mennesker som aldri er i parforhold. Hvor mange barn har egentlig #metoo kampanjen kostet?

Skulle ønske folk bare kunne sluttet å lese Aftenposten, VG og Dagbladet. Og slutte å se på NRK. 

Anonymkode: 77c8d...b6f

#metoo kampanjen ble vel startet mot slutten av oktober, så jeg vil tippe 0 barn.

Anonymkode: 90c02...b08

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lurer på om det bryter ut en global krig mellom kvinner og menn i fremtiden.

Anonymkode: e817b...3c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer på om det bryter ut en global krig mellom kvinner og menn i fremtiden.

Anonymkode: e817b...3c5

Hva vil partenes mål da være?

Anonymkode: 2ead5...247

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva vil partenes mål da være?

Anonymkode: 2ead5...247

Å utslette hverandre.

Anonymkode: e817b...3c5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer på om det bryter ut en global krig mellom kvinner og menn i fremtiden.

Anonymkode: e817b...3c5

Garantert ikke, det er bare her i vesten det er så mye kjønnsprat. Fordi noen velger å stemme på partier som arbeider utelukkende for kvinner og støtter opp et media som er helt bak mål. Alle andre steder går det mye bedre, fordi de luker ut de onde mediene og partiene.

Anonymkode: 77c8d...b6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Det har kvinner gjort overalt, gitt et nyansert bilde altså. Hvorfor må norske kvinner stå frem og mot Matt Damon-saken, offentlig, som en gruppe? Det er en hysterisk sak fra AMERIKA. Ser ikke noe som har vært like jævlige her hjemme.

Anonymkode: 2ead5...247

Hvis du mener at media i Norge har gitt en nyansert bilde så får det være din mening. Jeg er dypt uenig. Menn har veldig mye skyld i #metoo, det stemmer. Men det er utrolig mange menn som har null skyld også, og en del kvinner er medskyldige. 

Anonymkode: c1caa...e2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, slapp helt av.  Det er ingen grunn til å bli hysterisk.  Jeg skjønner at det er lett å hisse seg opp og la seg rive med, men jeg skal hjelpe deg litt med perspektivene: 

Som alle andre mediehyper vil denne også gå over.  Snart er det noe annet som skal hypes. 

Etterpå sitter vi igjen med et samfunn som har blitt litt bedre for trakasseringsofre. Det blir vanskeligere å komme unna med trakassering, men den vanlige kontakten mellom vanlige menn og kvinner kommer til å fortsette akkurat som før. 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du mener at media i Norge har gitt en nyansert bilde så får det være din mening. Jeg er dypt uenig. Menn har veldig mye skyld i #metoo, det stemmer. Men det er utrolig mange menn som har null skyld også, og en del kvinner er medskyldige. 

Anonymkode: c1caa...e2e

Mediene er mange. Morgenbladet, klassekampen, aftenposten etc. Og vi har diskusjonene på facebook, der mye foregår.

Jeg vil si summen begynner å bli ganske nyansert.

Anonymkode: 2ead5...247

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kalevala skrev:

Hehe, slapp helt av.  Det er ingen grunn til å bli hysterisk.  Jeg skjønner at det er lett å hisse seg opp og la seg rive med, men jeg skal hjelpe deg litt med perspektivene: 

Som alle andre mediehyper vil denne også gå over.  Snart er det noe annet som skal hypes. 

Etterpå sitter vi igjen med et samfunn som har blitt litt bedre for trakasseringsofre. Det blir vanskeligere å komme unna med trakassering, men den vanlige kontakten mellom vanlige menn og kvinner kommer til å fortsette akkurat som før. 

 

Det er liten tvil om at alt pratet om trakassering og voldtekter gjør menn mer usikre og forsiktige med kvinner. Noe som skaper færre parforhold og barn. Så at samfunnet vil fortsette som før er bare tull. De har gjort skade.

Anonymkode: 77c8d...b6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orker ikke p lese alle svar etc, men ja, metoo-greiene er TEIT. Menn flest er ikke perverse griser som prøver å voldta damer. Selv om feministene vil at det skal være sånn.

Anonymkode: b6585...24f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg håper at metoo fører til at min datter, min niese og alle unge kvinner som vokser opp nå blir mer bevisst på å si ifra om det som ikke føles greit. At de der og da, når noe skjer, vet at de har lov til å si ifra, der min generasjon tiet og tålte. Og jeg håper at metoo hjelper mine sønner å bli bevisst på hva som ikke er ok, og at ufin oppførsel får konsekvenser. At det får dem til å tenke seg litt om. Men uten å være redd, for oppfører de seg ok er det ingenting å være redd for. Jeg håper også at metoo gjør dem bevisst på andres oppførsel, og at de sier ifra dersom andre presser grenser. 

90% av menn klarer fint å oppføre seg, så metoo er bevisstgjøring, og det er bra for både menn og kvinner. Menn som blir vettskremt av metoo har enten grunn til å være skremt, ut fra hvordan de har oppført seg, eller de hadde vært skremt uansett. Noen menn synes kvinner er skumle og vanskelige. Det har ingenting med metoo å gjøre. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Trolltunge skrev:

Jeg håper at metoo fører til at min datter, min niese og alle unge kvinner som vokser opp nå blir mer bevisst på å si ifra om det som ikke føles greit. At de der og da, når noe skjer, vet at de har lov til å si ifra, der min generasjon tiet og tålte. Og jeg håper at metoo hjelper mine sønner å bli bevisst på hva som ikke er ok, og at ufin oppførsel får konsekvenser. At det får dem til å tenke seg litt om. Men uten å være redd, for oppfører de seg ok er det ingenting å være redd for. Jeg håper også at metoo gjør dem bevisst på andres oppførsel, og at de sier ifra dersom andre presser grenser. 

90% av menn klarer fint å oppføre seg, så metoo er bevisstgjøring, og det er bra for både menn og kvinner. Menn som blir vettskremt av metoo har enten grunn til å være skremt, ut fra hvordan de har oppført seg, eller de hadde vært skremt uansett. Noen menn synes kvinner er skumle og vanskelige. Det har ingenting med metoo å gjøre. 

Godt oppsummert. Jeg tror mange som blir nervøse av metoo allerede har et noe anstrengt forhold til kvinner.

Anonymkode: 2ead5...247

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Godt oppsummert. Jeg tror mange som blir nervøse av metoo allerede har et noe anstrengt forhold til kvinner.

Anonymkode: 2ead5...247

Jeg synes også det var ganske godt innlegg, men vil bare legge til dette:

Jeg tror de fleste som blir nervøse blir det fordi de vet hvor jævlige mennesker kan være. Ikke kvinner spesifikt, men mennesker. Menn, kvinner, og alle andre kjønnsformer man identifiserer seg med. Folk er pyton. Og så er det mange flotte folk og, heldigvis. Jeg har vært i datingverden lenge, og jeg har sett mange syke reaksjoner hos både venner, elskere, bekjente. Noen av dem var så klart berettiget, andre ikke. 

Mitt håp er at de kvinnene som har nedlatende holdninger til menn som er redde får et mer nyansert bilde av saken. Det finnes douchebagmenn som er redde fordi de er skyldige. Det finnes også menn som er redde fordi de er uskyldige og vet hvor jævlige folk kan være.

Anonymkode: c1caa...e2e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle mennene og kvinnene i tråden om hun jenta som gikk toppløs på festival og ble klådd på, som mente hun bare burde tatt det som en spøk og ledd det bort, er beviset på hvorfor det er på høy tid med en holdningskampanje. Jeg er drittlei av å bli stemplet som hysterisk hvis jeg sier i fra om det jeg opplever som ugrei eller støtende oppførel. Ingen skal være nødt til å "le bort" at noen trer over ens intime grenser. 

Anonymkode: 90c02...b08

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...