AnonymBruker Skrevet 11. januar 2018 #1 Del Skrevet 11. januar 2018 Hei, jeg har ikke snøring på bil men trenger en nå hvor jeg har flyttet og lurer på hva dere synest om denne. jeg sparer penger så vil være så økonomisk som mulig med bilen. skal kunn bruke den til og fra trening og matbutikk 3-4 ganger i uka ellers la den stå. sjekket med forsikring, det koster meg 422 kr mnd. jeg har ingen anelse på bensin bruk hva det koster på den bilen og jeg kjører aldri igjennom bompengeringen....noen som har peiling ? https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=110397288&ref=conversation&fks=110397288 Anonymkode: 6ba0d...fd2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjompen Skrevet 11. januar 2018 #2 Del Skrevet 11. januar 2018 Nei, en gammel Opel er ikke en god eller økonomisk bil mtp drift og vedlikehold. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2018 #3 Del Skrevet 11. januar 2018 1 minutt siden, Fjompen skrev: Nei, en gammel Opel er ikke en god eller økonomisk bil mtp drift og vedlikehold. hvilken bil er bra da ? jeg skal som sagt kun bruke den 3-4 ganger uka, hver vei er 10 km Anonymkode: 6ba0d...fd2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjompen Skrevet 11. januar 2018 #4 Del Skrevet 11. januar 2018 Liten japansk/koreansk, nyest mulig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 11. januar 2018 #5 Del Skrevet 11. januar 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei, jeg har ikke snøring på bil men trenger en nå hvor jeg har flyttet og lurer på hva dere synest om denne. jeg sparer penger så vil være så økonomisk som mulig med bilen. skal kunn bruke den til og fra trening og matbutikk 3-4 ganger i uka ellers la den stå. sjekket med forsikring, det koster meg 422 kr mnd. jeg har ingen anelse på bensin bruk hva det koster på den bilen og jeg kjører aldri igjennom bompengeringen....noen som har peiling ? https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=110397288&ref=conversation&fks=110397288 Anonymkode: 6ba0d...fd2 Jeg synes den ser veldig interessant ut for den prisen, men du må sikkert plusse på kostnader med eksosanlegg ganske fort. Regn med litt mer vedlikehold/reperasjonskostnader også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 11. januar 2018 #6 Del Skrevet 11. januar 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: hvilken bil er bra da ? jeg skal som sagt kun bruke den 3-4 ganger uka, hver vei er 10 km Anonymkode: 6ba0d...fd2 I den prisklassen du ser på må du glemme merker, og heller se på bilens tilstand, inkludert rust. Ta gjerne en som nylig har passert EU-kontroll. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2018 #7 Del Skrevet 11. januar 2018 1 minutt siden, I Grosny skrev: Jeg synes den ser veldig interessant ut for den prisen, men du må sikkert plusse på kostnader med eksosanlegg ganske fort. Regn med litt mer vedlikehold/reperasjonskostnader også. jeg kan se om jeg kan få sveiset eksosrøret, eller i værstefall bruke noe annet. for meg koster det 422 kr i ansvarsforsikring jeg kommer til å kjøre til trening og butikk 4 ganger uka sikkert som da blir 80 km i uka jeg kjører ikke gjennom bompegeringen. grunnen til at jeg skal være så økonomisk er fordi jeg sparer til hus. sparer 15 000 mnd med det budsjettet jeg har nå. tror du denne bilen kan holde litt før jeg må eventuellt reparer en ? Anonymkode: 6ba0d...fd2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T-Rex Skrevet 11. januar 2018 #8 Del Skrevet 11. januar 2018 (endret) Vrakpanten er 3000. Omregistrering er 1600. Dette betyr at du i realiteten betaler 2300 for denne bilen (altså det er det selger sitter igjen med). Hvor mye bil får man for 2300 i dag? Jeg har ikke svaret, men tror det er "mye rust". Endret 11. januar 2018 av T-Rex 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 11. januar 2018 #9 Del Skrevet 11. januar 2018 (endret) 2 timer siden, AnonymBruker skrev: jeg kan se om jeg kan få sveiset eksosrøret, eller i værstefall bruke noe annet. for meg koster det 422 kr i ansvarsforsikring jeg kommer til å kjøre til trening og butikk 4 ganger uka sikkert som da blir 80 km i uka jeg kjører ikke gjennom bompegeringen. grunnen til at jeg skal være så økonomisk er fordi jeg sparer til hus. sparer 15 000 mnd med det budsjettet jeg har nå. tror du denne bilen kan holde litt før jeg må eventuellt reparer en ? Anonymkode: 6ba0d...fd2 Jeg regner med at det går med ti,tjue tusen i reparasjoner pr år på gamle biler, men noen år koster det mindre enn 5000.At bilen er EU-godkjent, virker og ikke har gått mer en ca 140 000 høres veldig bra ut. Hadde det vært meg så hadde jeg fått med en av bilverkstedkameratene mine på tur , men jeg kunne ha tatt sjansen på å kjøpe den alene også : Lite beløp, lite risiko, minimale kapitalkostnader, minimalt prisfall. Endret 11. januar 2018 av I Grosny Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cookiemonster Skrevet 11. januar 2018 #10 Del Skrevet 11. januar 2018 bilen skal ha ny PKK (eu-kontroll) innen utgangen av September. Greit å ta en tilstandsjekk nå i så fall, og sjekke om den har mulighet til å bli godkjent Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2018 #11 Del Skrevet 11. januar 2018 Opel Astra er en skikkelig drittbil - styr unna! Se etter småbiler som Toyota Yaris, Starlet eller Corolla, kanskje Hyundai i10 og den slags (populære leiebiler som selges billig i grei stand). Anonymkode: e0965...710 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2018 #12 Del Skrevet 11. januar 2018 Du må uansett hvor mye/lite du kjører ha oljeskift minst en gang i året, + div reparasjoner som kommer på en så gammel bil. (batteri, bremser, hjullager, og andre slitedeler, også spørs det hvor mye rust som må sveises, og hvor lang tid den har igjen før du ikke kan sveise mer). Du bør regne minst 5000 i året på vedlikehold, med en såpass billig bil er det ikke vits å ta store reparasjoner. Husk også at du må ha sommer og vinterdekk i godkjent stand. dekkene bør være MAX 5 år, bør helst byttes hvert 3-4 år... Så som du ser koster en bil langt mer enn 400 kr i mnd i forsikring.. Hvor mye du bør regne i drivstoff kommer an på hvor mye du kjører, ser dette er en 1,6 bensin, så du kan regne med ca halvliteren på mila.. Anonymkode: 0d4f8...cb7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T-Rex Skrevet 11. januar 2018 #13 Del Skrevet 11. januar 2018 3 hours ago, Cookiemonster said: bilen skal ha ny PKK (eu-kontroll) innen utgangen av September. Greit å ta en tilstandsjekk nå i så fall, og sjekke om den har mulighet til å bli godkjent Med den prisen, er det en mulighet å kjøre den til utgangen av oktober, og så vrake den. Det vil uansett være veldig billig bilhold. Og bonus blir opparbeidet (tror jeg). Dette forutsetter naturligvis at bilen er fullt brukendes utenom rusten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2018 #14 Del Skrevet 11. januar 2018 Når den er så billig kan du regne med at EU-kontrollen kommer til å koste skjorta. Ta med deg noen som har greie på bil når du skal kjøpe, eller få en NAF-test på den. Du må iallefall vite hva EU-kontrollen kommer til å koste, og den må være kjørbar. Anonymkode: 09cf6...f8d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå