Gå til innhold

Babydrømmen - vi venter på nr to!

Kaiaermeg

Anbefalte innlegg

Kjedelig med dårlig søvn! Jeg har hatt det i perioder selv, og har bare stått opp og så prøvd å legge meg igjen etter noen timer. Kanskje kroppen forbereder deg til nattevåk med baby? Håper du får sove litt på dagen i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 31.1.2019 den 6.29, Pupsilure skrev:

Kjedelig med dårlig søvn! Jeg har hatt det i perioder selv, og har bare stått opp og så prøvd å legge meg igjen etter noen timer. Kanskje kroppen forbereder deg til nattevåk med baby? Håper du får sove litt på dagen i dag :)

Ja, det tærer virkelig på 😔 natt til torsdag ble det 2-3 timer til sammen, bare... Men natt til idag gikk det litt bedre, sikkert fordi jeg var helt utmattet 🙂

Får vanligvis til å ta meg en liten halvtime ila dagen, men det virker som at med en gang kroppen registrerer at den holder på å sovne, da kvepper den til og blir lys våken. Godt mulig det er kroppens måte å forberede seg på nattevåk ja... Må vell bare bli vandt med det 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36+4

Nå er det få dager igjen til mini ikke regnes som prematur lenger, måtte du holde deg inni magen til den tid, i hvert fall 🙂 

I natt var en litt spennende natt... Jeg sov overraskende mye, men våknet en lang periode pga vondter. Jeg var halvveis i ørska så jeg husker ikke alt, men det var så sykt stikk og smerter i underlivet og i korsryggen, at jeg følte meg helt paralysert av smertene. Men så gikk det plutselig over og jeg klarte å sovne igjen etter hvert. Har følt meg vond i korsryggen i hele morges, men det hjelper å få litt varme på og å bevege seg litt, så det er godt. Er vel bare modning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
13 timer siden, Tyah skrev:

Hvordan går det med deg? :hjerte:

Hei! ❤️ Jo, det går greit! Har blitt litt småsyk, så er vanvittig tappet for energi. Ellers går jeg bare rundt og kjenner på diverse, venter på at ting skal begynne å skje 😂 kjenner at det er helt greit om det begynner å skje noe nå snart. Samtidig er det greit om vi må vente til termin 1. Mars 👍 mange spør om jeg er utålmodig, men jeg er ikke det kjenner jeg. Og jeg har heller ikke vokst så mye de siste ukene, så jeg føler meg ikke svær heller... 

Ellers har jeg komt meg litt oppå mentalt, så det er godt. Kjenner meg mer som meg selv igjen 🙂 vi skal faktisk til samtale med jordmor og ei fra "familieteamet" til kommunen i morgen, det tror jeg blir bra. Greit å ha et system på plass både før og etter fødsel, for å sørge for at alle blir ivaretatt ❤️

Enn med deg?? 🙂💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.2.2019 den 14.33, Kaiaermeg skrev:

Hei! ❤️ Jo, det går greit! Har blitt litt småsyk, så er vanvittig tappet for energi. Ellers går jeg bare rundt og kjenner på diverse, venter på at ting skal begynne å skje 😂 kjenner at det er helt greit om det begynner å skje noe nå snart. Samtidig er det greit om vi må vente til termin 1. Mars 👍 mange spør om jeg er utålmodig, men jeg er ikke det kjenner jeg. Og jeg har heller ikke vokst så mye de siste ukene, så jeg føler meg ikke svær heller... 

Ellers har jeg komt meg litt oppå mentalt, så det er godt. Kjenner meg mer som meg selv igjen 🙂 vi skal faktisk til samtale med jordmor og ei fra "familieteamet" til kommunen i morgen, det tror jeg blir bra. Greit å ha et system på plass både før og etter fødsel, for å sørge for at alle blir ivaretatt ❤️

Enn med deg?? 🙂💕

Så godt å høre at det går fint med deg, og at du har kommet deg ovenpå psykisk igjen. Det er jo fantastisk. Så deilig å kjenne at det er greit å gå frem til termin, og at du ikke er noe utålmodig. Masse lykke til de siste ukene ❤️ spennende tider for oss begge. 

Med meg går det helt greit, har oppdatert dagboken min, så du kan lese der om du vil. Vil ikke ta over dagboken din 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

46 minutter siden, Tyah skrev:

Så godt å høre at det går fint med deg, og at du har kommet deg ovenpå psykisk igjen. Det er jo fantastisk. Så deilig å kjenne at det er greit å gå frem til termin, og at du ikke er noe utålmodig. Masse lykke til de siste ukene ❤️ spennende tider for oss begge. 

Med meg går det helt greit, har oppdatert dagboken min, så du kan lese der om du vil. Vil ikke ta over dagboken din 😅

Ja, det føles veldig godt å være mer i balanse ❤️ Tusen takk, og likeså! Ja, det er det virkelig 😁

Haha, skal gå inn å sjekke 😘

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant denne! Her kommer status 😁

Termin: 01.03.19

På vei: 39+1

Igjen til termin: 9 dager

Kjønn: jente 

Utålmodig?: Nei, faktisk ikke. Tenker at hun kommer når hun er klar 🙂 gleder meg selvsagt mye til å treffe henne, og er veldig spent! 

Aktivitet i magen: Mye romstering daglig 😊

Navn: vi venter til vi ser henne, men har noen alternativer på lur. 

Vektøkning: Ca 12 kg, men er ganske sikker på at de siste to kg er vann, siden de kom omtrent over natta. 

Vann i kroppen: yep, men ikke slik at jeg plages. 

Kynnere: yep! Men ikke noe vonde. Hyppigere for hver dag som går. 

Humør: overraskende stabil 😂 rastløs og sliten til tider. 

Barnerom: har ikke gjort spesielt mye der, bare plassert sprinkelseng og ammestol. 

Utstyr: føler at vi har alt vi trenger, så finner vi ut hva som mangler etter hvert. 

Strekkmerker: kun rett over navlen, huden har strekt seg en del der. Ellers ingenting 🙂

Melk i brystene: ikke som jeg har merket. 

Fødsel: er veldig spent, og gleder meg til å komme i gang, selv om jeg gruer meg til smertene. 

Plager: ingen som jeg kommer på... Tung i kroppen? Trøtt? Tisser ofte? Føler meg heldig 🙂

Oppegående: stort sett som normalt, men med litt mindre energi. 

Sulten: helt normal... Spiser ikke særlig mye mer enn vanlig... Kanskje mindre? Føler ikke at der er plass til så mye. 

Spesielle matlyster: nope 🙂

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39+5

Spennende tider! I går i 18-tiden startet regelmessige kynnere som også kjentes godt i ryggen. Typ veldig sterke menssmerter i ryggen, i tillegg til at de begynte å ta godt tak fremme nederst på magen. Det var vondt, men mindre vondt enn jeg trodde det kom til å være med feks rier, så jeg ringte føden bare for å sjekke... Hun sa at det hørtes ut alm modningsrier, og at jeg bare måtte se an hvordan det gikk og ikke nøle med å ringe tilbake. Kunne også komme inn om jeg følte for det, bare for å sjekke tilstand. Modningriene pågikk helt til langt ut på natten, frem til jeg la meg var det tre minutter i mellom og de varte i ett minutt, men etter jeg la meg gikk de etter hvert over til fem minutter i mellom. Jeg følte at de ble sterkere utover kvelden og natta, men ville prøve å sove frem til det virkelig satte i gang... Men så gjorde det aldri det 😂 har sovet ekstremt dårlig og vært mye våken pga smertene, men det ga seg på et tidspunkt. Har vært våken i noen timer nå, og kjenner at samme modningsrier, men med nye lenger tid i mellom. 

Spent på hvor lenge jeg må gå med dette 😮

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende! Nå nærmer du deg slutten, og får snart møte babyen din ❤ Jeg hadde modningsrier i to døgn, men kjente dem i livmorhalsen. Mine stoppet også plutselig opp, men startet igjen etter noen timer, og gikk over til vanlige rier. Men det er så forskjellig hos folk, har jeg skjønt. Det er så fantastisk å få møte babyen sin, som man har ventet sånn på. Jeg ligger her med verdens nydeligste jente på 6 dager, og lurer på hvordan det er mulig å være så vakker og perfekt. Og at denne lå inni magen min for en uke siden er helt utrolig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pupsilure skrev:

Så spennende! Nå nærmer du deg slutten, og får snart møte babyen din ❤ Jeg hadde modningsrier i to døgn, men kjente dem i livmorhalsen. Mine stoppet også plutselig opp, men startet igjen etter noen timer, og gikk over til vanlige rier. Men det er så forskjellig hos folk, har jeg skjønt. Det er så fantastisk å få møte babyen sin, som man har ventet sånn på. Jeg ligger her med verdens nydeligste jente på 6 dager, og lurer på hvordan det er mulig å være så vakker og perfekt. Og at denne lå inni magen min for en uke siden er helt utrolig! 

Håper virkelig at vi får møte henne snart 💕

Etter å ha lest litt mistenker jeg at modningsriene kun kom pga sex, og ikke fordi kroppen modnes :( vi får se hvordan de kommende dagene blir...

Åh, så koselig å lese 💕 høres helt fantastisk ut! Og rart! Er veldig spent på hvordan det vil føles å ha henne på utsiden... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta vår kom 25. februar ❤️

Modningsriene var visst starten på noe likevel 😂 

Kommer til å dele fødselshistorien her etter hvert, men det føles alt for nært enda. Jeg har virkelig ingenting positivt å si om fødselen, og følte jordmødrene var helt feil match. Virkelig en traumatisk fødsel for meg, og jeg er overbevist om at vesla blir enebarn - i hvert fall til jeg har fortrengt fødselen..... 

Det positive er at hun er helt perfekt ❤️ ammer, bæsjer og sover som en proff, og har virkelig smeltet hjertene våre. Jeg fikk påvist brystbetennelse fem dager etter fødsel, så ammingen har vært svært vond, men vi har komt oss gjennom det. Antibiotikaen fungerte allerede etter et døgn, heldigvis 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med den lille! Endelig er hun her :hjerte:

Trist å høre at du hadde en så dårlig fødselsopplevelse... Vet ikke om jeg tørr å lese fødselshistorien din før jeg har født selv... 🙄

Håper tiden fremover med baby blir fin og at du kommer deg fra fødselen :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så mye med jenta di 💖😍 Trist å høre at du hadde en dårlig opplevelse :( Fødsel er virkelig tøffe greier! Håper det går bra med deg nå, og at du får bearbeidet opplevelsen. Kos deg masse med lille snuppa di ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer! :hjerte: 

Leit at fødselen ble så fæl, men godt å lese at det ellers står bra til med dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fantastisk!!! Gratulerer så mye. Synd du hadde en vond opplevelse, men godt at lille jenta smelter deres hjerter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse med lillejenta. 

Kjipt det ble en fæl opplevelse,som å høre min første gang det... tok 13 år før jeg gjorde det igjen...hadde jeg visst det ble så mye bedre 2.gang hadde jeg nok hadd litt tettere mellom barna😉

Håper du kommer deg fort i kroppen da,og får en fin barseltid med nurket. ⚘

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...