Gå til innhold

Pris på treningssenter, verdt det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I byen jeg studerer finnes samme treningssenterkjede som i byen der jeg kommer fra. Her koster det 400 kr per måned å trene, og dermed kan jeg trene både i studentbyen og hjembyen for den prisen (er hjemme omtrent 1-2 helger i måneden, og i ferier). 

Det er også en annen treningssenterkjede i studentbyen, som koster 300 kr per måned. Denne finnes ikke i hjembyen, og jeg må derfor finne en annen løsning (dags-/ukespass, klippekort etc.) når jeg er hjemme over flere dager og ønsker å trene. 

Trener i snitt 3-4 ganger per uke. Er det verdt det å betale 400 kr per måned for dette? Vet om flere som trener 5-6 ganger i uka, og skjønner ikke hvorfor jeg orker å betale så mye når jeg "bare" trener 3-4 ganger. Er student og har ikke så god råd, så må tenke økonomi og hva som lønner seg. Har som vane å kutte priser der det er mulig å kutte :P

Hva synes dere? Er veldig usikker, føler det er litt bortkastede penger (kunne potensielt spart en hundrelapp hver måned), men jeg liker også fordelen med å ha inkludert tilgang til senter når jeg er hjemme.

Anonymkode: b7bdd...311

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du sjekket hvor dyrt det blir med klippekort osv på hjemme-senteret ditt, da? Og hvor mange måneder tenker du å betale for trening på studiestedet ditt? Jeg antar du kanskje tenker å betale 10 mnd der? Da må du rett og slett regne på hva som blir dyrest. 

I helgene du er hjemme kan du jo trene utendørs, ta deg en løpetur i stedet for å trene på senter. Og i ferien kan du jo også gjerne finne alternative treningsmåter som ikke krever at du er på senter. 

Anonymkode: 330fb...174

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev: