Gå til innhold

Pris på treningssenter, verdt det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I byen jeg studerer finnes samme treningssenterkjede som i byen der jeg kommer fra. Her koster det 400 kr per måned å trene, og dermed kan jeg trene både i studentbyen og hjembyen for den prisen (er hjemme omtrent 1-2 helger i måneden, og i ferier). 

Det er også en annen treningssenterkjede i studentbyen, som koster 300 kr per måned. Denne finnes ikke i hjembyen, og jeg må derfor finne en annen løsning (dags-/ukespass, klippekort etc.) når jeg er hjemme over flere dager og ønsker å trene. 

Trener i snitt 3-4 ganger per uke. Er det verdt det å betale 400 kr per måned for dette? Vet om flere som trener 5-6 ganger i uka, og skjønner ikke hvorfor jeg orker å betale så mye når jeg "bare" trener 3-4 ganger. Er student og har ikke så god råd, så må tenke økonomi og hva som lønner seg. Har som vane å kutte priser der det er mulig å kutte :P

Hva synes dere? Er veldig usikker, føler det er litt bortkastede penger (kunne potensielt spart en hundrelapp hver måned), men jeg liker også fordelen med å ha inkludert tilgang til senter når jeg er hjemme.

Anonymkode: b7bdd...311

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du sjekket hvor dyrt det blir med klippekort osv på hjemme-senteret ditt, da? Og hvor mange måneder tenker du å betale for trening på studiestedet ditt? Jeg antar du kanskje tenker å betale 10 mnd der? Da må du rett og slett regne på hva som blir dyrest. 

I helgene du er hjemme kan du jo trene utendørs, ta deg en løpetur i stedet for å trene på senter. Og i ferien kan du jo også gjerne finne alternative treningsmåter som ikke krever at du er på senter. 

Anonymkode: 330fb...174

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du sjekket hvor dyrt det blir med klippekort osv på hjemme-senteret ditt, da? Og hvor mange måneder tenker du å betale for trening på studiestedet ditt? Jeg antar du kanskje tenker å betale 10 mnd der? Da må du rett og slett regne på hva som blir dyrest. 

I helgene du er hjemme kan du jo trene utendørs, ta deg en løpetur i stedet for å trene på senter. Og i ferien kan du jo også gjerne finne alternative treningsmåter som ikke krever at du er på senter. 

Anonymkode: 330fb...174

Har sjekket ut det med klippekort, ukespass osv., og det er veldig dyrt. Regnet ut at jeg kjøper ukespass for ferier, og dagspass én gang i måneden (for når jeg er hjemme ellers). Da blir det billigere å betale 400 kr fast per måned. 

Kan jo trene ute, men liker egentlig best å dra på gruppetimer. Kan ikke jogge noe særlig, grunnet skade. Kanskje dårlig unnskyldning, men skulle gjerne jogget mer hvis jeg bare kunne :(

Anonymkode: b7bdd...311

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ville jeg gått for 400 kr/mnd. Selv om det er dyrere får du mer ut av treningen, og kan trene så ofte du vil. 

Anonymkode: c5e3f...297

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes absolutt det er verdt det når man tenker på utbyttet man får av trening. Jeg betaler selv 579 kr per måned og går på AAP, så jeg har selv ganske dårlig råd, men prioriterer trening fremfor en del andre "luksusting". 

Anonymkode: ae758...a11

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går forresten kun to dager i uken, men skal begynne med tre dager.

Anonymkode: ae758...a11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trener seks dager i uka, dusjer så lenge jeg vil hver dag, har tilgang til badstue, barnepass og gratis kaffe for 500 i mnd.

Anonymkode: 591a8...876

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...