Gå til innhold

Hvilken parkett ville du valgt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi skal legge nye gulv, men er usikker på hvilken parkett vi skal gå for? Ønsker ikke en gul eikeparkett, men heller ikke en hvitpigmentert som går i rosa slik mange av de gjør. Har dere tips til fine gulv? Vi har sett på gulv fra Kahrs og Boen. Hva er ditt drømmegulv? 😊

Anonymkode: 274b4...14f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare pass på å velg et gulv som ikke har for ru overflate. Jeg syns ihvertfall ikke det er godt å gå på. Selv har jeg en 3 stavs matt grålakkert eik som jeg er veldig fornøyd med. Den er rolig i mønsteret, og veldig lun. Verken lys eller mørk, og ihvertfall ikke spor av gult. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der vi bodde før hadde vi parkett av ask. Ask er ganske hardt, så det ble lite merker selv om vi hadde hund. Jeg ønsket meg egentlig kirsebær-parkett, men det hadde blitt for mørkt i en sokkelleilighet. 

Anonymkode: 6f7be...474

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar 😊

 

Ser at de ofte har forskjellige bredder på enstavsparkett, ville dere valgt 13,8 cm eller 21,5 cm bredde i en leilighet?

Er ikke så store rom.

Anonymkode: 274b4...14f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er mitt drømmegulv. Utrolig irriterende at en av de få tingene som faktisk er oppgradert i boligen, som ellers stort sett måtte pusses opp overalt, er akkurat gulv i hovedplan. Temmelig ny kjedelig "gul" trestavsparkett i stue, kjøkken og mellomgangen. Litt kjipt å bytte det ut, når så mye annet er mer nødvendig, men det klør i fingrene. 

IMG_20180113_182343.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fiskebeinsparkett er lekkert, men det krever også en viss takhøyde. Akkurat som sjakkrutete fliser. Ellers blir det fort  "masete". 

Har selv lagt eikeparkett i de romnene jeg har pussset opp. Velger å følge opp husets orgibale stil også matcher det med listverk og andre smådetaljer.

 

Endret av Perle
Leifer
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler at den kjedelige parketten min maser mer @Perle "Bytt meg, vær så snill å bytt meg!" :ler:

Jeg bor i et trehus fra 1928, med store rutete vinduer. Jeg føler at hele huset skriker etter fiskebensparkett. :)

Så utrolig kjipt å være fornuftig nok til å vente. :P

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Trolltunge skrev:

Jeg føler at den kjedelige parketten min maser mer @Perle "Bytt meg, vær så snill å bytt meg!" :ler:

Jeg bor i et trehus fra 1928, med store rutete vinduer. Jeg føler at hele huset skriker etter fiskebensparkett. :)

Så utrolig kjipt å være fornuftig nok til å vente. :P

Dette kunne kanskje passet? ☺️

http://www.kahrs.com/nb-NO/forbruker/gulv/eik-palazzo-rovere

Anonymkode: 274b4...14f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det litt sånn at smalere bord passer bedre i mindre rom?

Anonymkode: 274b4...14f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...