Gjest Lilleprinsesse Skrevet 10. januar 2018 #1 Skrevet 10. januar 2018 Måling av blodsukker: I starten skal jeg måle hver time, 2 timer etter måltid. Og det har jeg gjort. Men det som jeg ikke skjønner er at blodsukkeret svinger ekstremt. Plutselig er jeg på 3,5 - 3,6 og plutselig 4,1. Men nå har den vært på under 4 de siste timene, selvom jeg har spist. Men nå svetter jeg så sinnsykt i hender og merker skikkelig uro inni meg. Har jeg virkelig føling? Jeg kan ikke tro mine egne øyne :O
Silverferret Skrevet 10. januar 2018 #2 Skrevet 10. januar 2018 Skjønner ikke helt hva du spør om... Har du diabetes? Isåfall er det helt vanlige følingssymptomer å svette, få prikkefølelse i hender/føtter/ansikt, føle seg slapp, søvnig osv. At blodsukkeret "svinger" fra 3,6 - 4,1 er absolutt ingen stor svingning. Det kommer også an på hvilket måleapparat du bruker. Bruker du f.eks Accu Check Mobile er den mindre nøyaktig enn noen andre, og man vil derfor oppleve at den viser større svingninger.
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #3 Skrevet 10. januar 2018 3.5 og 4.1 er ikke store svingniger. Anonymkode: 3f279...2f8 1
Gjest Lilleprinsesse Skrevet 10. januar 2018 #4 Skrevet 10. januar 2018 3 minutter siden, Silverferret skrev: Skjønner ikke helt hva du spør om... Har du diabetes? Isåfall er det helt vanlige følingssymptomer å svette, få prikkefølelse i hender/føtter/ansikt, føle seg slapp, søvnig osv. At blodsukkeret "svinger" fra 3,6 - 4,1 er absolutt ingen stor svingning. Det kommer også an på hvilket måleapparat du bruker. Bruker du f.eks Accu Check Mobile er den mindre nøyaktig enn noen andre, og man vil derfor oppleve at den viser større svingninger. Nei, eller legen min prøver og finne ut av om jeg kan ha det eller ikke. Har Stort sett alle symptomer. Men blodsukkeret bare synker enda mer nedover. Nå er den på 3,2. Jeg bare skjønner ikke hvorfor den synker så innmari...
Gjest Lilleprinsesse Skrevet 10. januar 2018 #5 Skrevet 10. januar 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: 3.5 og 4.1 er ikke store svingniger. Anonymkode: 3f279...2f8 For meg føles det som store svingninger når jeg tidligere i dag lå på 7,1. Bare skjønner ingenting nå...
Silverferret Skrevet 10. januar 2018 #6 Skrevet 10. januar 2018 Da må du nesten spørre legen din. Ofte finner man ut om man har diabetes ut fra blodsukkerverdier ca 2 timer etter måltid, og 4 timer etter. Da ser man om kroppen klarer å håndtere om du får i deg karbohydrater. Men om du ligger på 3-4 i blodsukker etter måltid, så virker det ikke som du har diabetes.
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #7 Skrevet 10. januar 2018 15 minutter siden, Lilleprinsesse skrev: Måling av blodsukker: I starten skal jeg måle hver time, 2 timer etter måltid. Og det har jeg gjort. Men det som jeg ikke skjønner er at blodsukkeret svinger ekstremt. Plutselig er jeg på 3,5 - 3,6 og plutselig 4,1. Men nå har den vært på under 4 de siste timene, selvom jeg har spist. Men nå svetter jeg så sinnsykt i hender og merker skikkelig uro inni meg. Har jeg virkelig føling? Jeg kan ikke tro mine egne øyne :O Ring lege/legevakt. Dette skal du ikke sitte og vente på svar på fra folk på nettet. Anonymkode: c6459...e05
Gjest Lilleprinsesse Skrevet 10. januar 2018 #8 Skrevet 10. januar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ring lege/legevakt. Dette skal du ikke sitte og vente på svar på fra folk på nettet. Anonymkode: c6459...e05 Jeg har ringt de. De ba meg ringe inn om det ble lavere enn 3. Skal måle igjen om 20 min.
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #9 Skrevet 10. januar 2018 Det er da vel ikke mulig å få føling uten at man har tatt insulin? Anonymkode: 2232f...328 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #10 Skrevet 10. januar 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er da vel ikke mulig å få føling uten at man har tatt insulin? Anonymkode: 2232f...328 Jo Anonymkode: f0f65...854
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #11 Skrevet 10. januar 2018 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo Anonymkode: f0f65...854 Hvordan? Anonymkode: 2232f...328
reiseglad Skrevet 10. januar 2018 #12 Skrevet 10. januar 2018 4 timer siden, Lilleprinsesse skrev: Nei, eller legen min prøver og finne ut av om jeg kan ha det eller ikke. Har Stort sett alle symptomer. Men blodsukkeret bare synker enda mer nedover. Nå er den på 3,2. Jeg bare skjønner ikke hvorfor den synker så innmari... Når du har blodsukker på 3,2, så spiser du! Uavhengig av om du har diabetes eller ikke! Spesielt hvis du svetter og skjelver og er urolig i kroppen. Du trenger ikke å skjønne så mye mer enn akkurat det, akkurat nå! 2
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #13 Skrevet 10. januar 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan? Anonymkode: 2232f...328 "Kroppen forsvarer seg mot det lave blodsukkeret ved å lage hormoner (glukagon) som får blodsukkeret til å stige. Følingssymptomene skyldes en kombinasjon av effekten på hjernens funksjon og effekten av de hormonene som lages." - www.diabetes.no Anonymkode: f0f65...854
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #14 Skrevet 10. januar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: "Kroppen forsvarer seg mot det lave blodsukkeret ved å lage hormoner (glukagon) som får blodsukkeret til å stige. Følingssymptomene skyldes en kombinasjon av effekten på hjernens funksjon og effekten av de hormonene som lages." 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Årsaker:Føling kan skyldes at man har• Tatt for mye insulin eller tabletter• Spist for lite• Gjort for store fysiske anstrengelser• Vært utsatt for kraftig stress• Drukket mye alkohol Anonymkode: f0f65...854 Anonymkode: f0f65...854 1
ulven298 Skrevet 10. januar 2018 #15 Skrevet 10. januar 2018 Var ikke det veldig lavt? Jeg er jo ikke ekspert men jeg har en vennine med diabetes typ 1. Husker jeg rett så har hun sagt det er vanlig at hun har rundt 6 eller 7.
Gjest Lilleprinsesse Skrevet 10. januar 2018 #16 Skrevet 10. januar 2018 1 time siden, ulven298 skrev: Var ikke det veldig lavt? Jeg er jo ikke ekspert men jeg har en vennine med diabetes typ 1. Husker jeg rett så har hun sagt det er vanlig at hun har rundt 6 eller 7. Jo. Det lå på 2,1 i stad. Selvom jeg spiser så får jeg lavt blodsukker, drikker jeg så må jeg tisse innen 15 min. Satt og spiste sjokoladerull i stad, likevel bare sank blodsukkeret mitt. Har hatt kontakt med legevakta på tlf 3 ganger i dag. De ba meg spise mye sukker og måle, jeg skal også gjøre det hver time i natt, også ringe legekontoret i morgen tidlig. Jeg vet ikke hvorfor de ikke vil ha meg inn dit, men de ba meg bare følge med. Humøret er så opp og ned og jeg er veldig bekymret for helsen min.
Gjest Lilleprinsesse Skrevet 10. januar 2018 #17 Skrevet 10. januar 2018 Blodsukkeret mitt har liggi på under 2,5 i hele kveld... Uansett hvor mye jeg stapper i meg!
sweety pie Skrevet 10. januar 2018 #18 Skrevet 10. januar 2018 4 minutter siden, Lilleprinsesse skrev: Blodsukkeret mitt har liggi på under 2,5 i hele kveld... Uansett hvor mye jeg stapper i meg! Dra til legevakten.
Gjest Lilleprinsesse Skrevet 10. januar 2018 #19 Skrevet 10. januar 2018 5 minutter siden, sweety pie skrev: Dra til legevakten. Jeg har jo ringt dit? Da var blodsukkeret på 2,1. Jeg sa at jeg bar bekymret, men han sa at jeg bare skulle kontrollere det selv hjemme. Så klart, går det under 1,9 så må jeg vel bare få komme inn, men det tar et stykke for meg å kjøre dit. De sier jo selv at det ikke er kritisk. - Ts
missmcbeal Skrevet 11. januar 2018 #20 Skrevet 11. januar 2018 Har du sagt at du har symptomer i tillegg og at det ikke hjelper å spise? Jeg har ikke noe særlig peiling på blodsukker altså, men jeg synest det høres veldig rart ut at det bare synker selv om du spiser, og når du har symptom i tillegg. Høres ubehagelig ut.
Fremhevede innlegg