Gå til innhold

Sylvi Listhaug forhandler med tidligere krigsforbryter

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva synes dere om dette? Hun forhandler med en krigsforbryter for å stoppe Flyktninge/ migrasjonsstrømmen til Europa. Jeg så ikke at de nevnte navnet noe sted, men iom at det er i Sudan, tenker jeg at det veldig sannsynlig er snakk om Al- Bashir. Men hun får altså kritikk fra Amnesty International. Det jeg synes er litt merkelig er at Al- Bashir og Sudans regime står for mye av den samme konservative tolkningen av islam som hatpredikanten hun ville nekte innreise. De har jo til og med fordrevet kristne og animister i sør. Og jeg tror i tillegg at samtlige regime har huset Osama bin Laden en gang i tiden, om ikke hukommelsen svikter helt. Sikkert spennede å dra til kontinentet for å stoppe migrasjonsstrømmen, men kunne man ikke isåfall ha valgt en liten annen samarbeidspartner? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
17 timer siden, Mari Y skrev:

Hva synes dere om dette? Hun forhandler med en krigsforbryter for å stoppe Flyktninge/ migrasjonsstrømmen til Europa. Jeg så ikke at de nevnte navnet noe sted, men iom at det er i Sudan, tenker jeg at det veldig sannsynlig er snakk om Al- Bashir. Men hun får altså kritikk fra Amnesty International. Det jeg synes er litt merkelig er at Al- Bashir og Sudans regime står for mye av den samme konservative tolkningen av islam som hatpredikanten hun ville nekte innreise. De har jo til og med fordrevet kristne og animister i sør. Og jeg tror i tillegg at samtlige regime har huset Osama bin Laden en gang i tiden, om ikke hukommelsen svikter helt. Sikkert spennede å dra til kontinentet for å stoppe migrasjonsstrømmen, men kunne man ikke isåfall ha valgt en liten annen samarbeidspartner? 

Fantastisk at noen gjør et et forsøk, og spar meg krigsforbryter tullet. Nesten alle top politiskere i dag er krigsforbrytere direkte og indirekte iform av støtte eller ignorere alliertes krigshandlinger inklusiv Jens med humanitær booming i Libya.

Ryddet for brukerdebatt. Edie, mod.

Endret av Edie
  • Liker 1
Skrevet

Og hele regjeringen AP er lands forrædere som har latt kriminelle strømme inn uhindret fordi vet at eneste måten de noen ganger kommer helt til toppen igjen er å få flere stemmer fra de multikulturelle.   

Anonymkode: 29993...1a8

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og hele regjeringen AP er lands forrædere som har latt kriminelle strømme inn uhindret fordi vet at eneste måten de noen ganger kommer helt til toppen igjen er å få flere stemmer fra de multikulturelle.   

Og derfor er Sylvi Listhaug til å stole på? 

Skrevet
4 minutter siden, Mari Y skrev:

Hva er det vi ikke kan stole på Sylvi for?

Anonymkode: dcf08...7bf

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg liker heller ikke Ap, men å komme med sånne konspirasjonsteorier blir for teit.

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det vi ikke kan stole på Sylvi for?

Si det, men det er ikke slik at hun er mer troverdig kun fordi AP er mindre troverdige 

Skrevet
4 minutter siden, Nicathv skrev:

Jeg liker heller ikke Ap, men å komme med sånne konspirasjonsteorier blir for teit.

Det tror jeg også man kan si. 

Skrevet
Akkurat nå, Mari Y skrev:

Si det, men det er ikke slik at hun er mer troverdig kun fordi AP er mindre troverdige 

Sylvi og Norge gjør bare det som er bestemt av EU: Det er EU som har startet arbeidet med bistand og migrasjonsspørsmål med regimet: https://www.bistandsaktuelt.no/nyheter/2017/sudan-blir-stuerent---hjelper-eu-med-migrasjonskontroll/

• Liker 1
Skrevet

Hvilke islamsle ledere er det som ikke bryter menneskerettighetene? Veldig vanskelig å finne noen land styrt av islamske lover som opprettholder menneskerettighetene...

Skrevet
13 minutter siden, Mari Y said:

Hello...JA! I hvert fall bryr hun og partiet seg om Norge.  Sier du at den immigrasjon du har sett over de siste 10 år har fungert for Europa?  Sier du virkelig det? 

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hello...JA! I hvert fall bryr hun og partiet seg om Norge.  Sier du at den immigrasjon du har sett over de siste 10 år har fungert for Europa?  Sier du virkelig det? 

Gjør hun? Og nei, jeg mener ikke at all immigrasjon er bra, men man alt handler ikke bare om innvandringspolitikk. Så er du ikke litt bombesikker i alle fall? 

Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sylvi og Norge gjør bare det som er bestemt av EU: Det er EU som har startet arbeidet med bistand og migrasjonsspørsmål med regimet: https://www.bistandsaktuelt.no/nyheter/2017/sudan-blir-stuerent---hjelper-eu-med-migrasjonskontroll/

Dette handler om bistand via EU. Jeg tror jeg ikke helt ser sammenhengen her. 

Skrevet
12 minutter siden, Mari Y skrev:

Det handler om bistand OG MIGRASJON. Akkurat det Listhaug gjør, som hun også får kritikk for av amnesty-en organisasjon som lever av å øke migrasjonen- (min påstand)

https://www.nrk.no/urix/advarer-listhaug-mot-a-forhandle-med-mistenkt-krigsforbryter-1.13856587

"Det er EU som tok initiativet til et samarbeid om bistand og migrasjonskontroll med regimet i Khartoum. Den viktigste veien mot Middelhavet for østafrikanske migranter går gjennom Sudan. I tillegg har flere hundre tusen syrere valgt denne veien mot Europa"

Skrevet
18 minutter siden, Mari Y skrev:

EU-kommisjonen har på sin side innledet et samarbeid om bistand og migrasjonskontroll. EUs nye samarbeidslinje overfor regimet i Khartoum skyldes blant annet at folk fra Afrikas Horn utgjør en stor del av strømmen av migranter over Middelhavet. Sudan har de siste årene vært en mellomstasjon for mange migranter på vei til Europa, blant annet fra Etiopia og Eritrea.

https://www.bistandsaktuelt.no/nyheter/2017/sudan-blir-stuerent---hjelper-eu-med-migrasjonskontroll/

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

EU-kommisjonen har på sin side innledet et samarbeid om bistand og migrasjonskontroll. EUs nye samarbeidslinje overfor regimet i Khartoum skyldes blant annet at folk fra Afrikas Horn utgjør en stor del av strømmen av migranter over Middelhavet. Sudan har de siste årene vært en mellomstasjon for mange migranter på vei til Europa, blant annet fra Etiopia og Eritrea.

https://www.bistandsaktuelt.no/nyheter/2017/sudan-blir-stuerent---hjelper-eu-med-migrasjonskontroll/

Det kan jo til en viss grad forklare, men jeg synes likevel man bør ta sikte på AI sin kritikk også og hva den beror seg på. 

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det handler om bistand OG MIGRASJON. Akkurat det Listhaug gjør, som hun også får kritikk for av amnesty-en organisasjon som lever av å øke migrasjonen- (min påstand)

https://www.nrk.no/urix/advarer-listhaug-mot-a-forhandle-med-mistenkt-krigsforbryter-1.13856587

"Det er EU som tok initiativet til et samarbeid om bistand og migrasjonskontroll med regimet i Khartoum. Den viktigste veien mot Middelhavet for østafrikanske migranter går gjennom Sudan. I tillegg har flere hundre tusen syrere valgt denne veien mot Europa"

Da vet vi det, men er altså slik at dette hadde noe med Listhaugs besøk å gjøre? 

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjempebra av deg å stille spørsmål. Muslimer bør lære og kritisere og stille spørsmål om sin religion.

http://www.utrop.no/Nyheter/28397

Muslimske teologer trenger å møte kritikk. Akkurat som en bestemt hudfarge ikke er overlegen en annen, er ikke en religiøs gruppe overlegen andre grupper. Når muslimske ledere og teologer bastant sier at Koranen ikke har noen feil, og at profeten Mohammed var et "perfekt" menneske, da får vi ingen reell intellektuell debatt og dermed ikke et avslappet forhold til religion, sier Shakeel Rehman, samfunndebattant og humanist.

De fleste muslimer tolker religionen moderat, mener Rehman. Men forestillingen om overlegenhet står i veien for en ærlig debatt om religionens innhold, som av og til kan være diskriminerende.

– Denne troen på overlegenhet skaper hos enkelte også forståelse for terror, slik som vi så under angrepet på Charlie Hebdo.

Det er jo greit, det, men man bør kanskje likevel høre på den kritikken hun får også, får å se hva det går ut på. Ta f eks Sudan: Det er blant de verst tankelige islamske regimer man kan komme på. Ikke bare har regimet drept og fordrevet kristne og animister, som artikkelen riktignok hevder, de har i tillegg en ganske ultrakonservativ måte å praktisere islam på, ikke veldig annerledes enn f eks Islamnet. De driver akkurat den typen islam som man ser fra grupper som IS og Taliban. Faktisk var det to saker for noen år siden som kunne avdekke at to kvinner ble dømt til døden ved steining. Dette sier mye om hvilke sharialover landet fører. Deres tolkning av det er det samme som Saudi Arabia og IS sin måte å tolke sharia på. Det jeg også synes er merkelig er at hadde dette vært noen på Venstresiden, så hadde reaksjonene her inne vært helt annerledes. Det er ganske sikkert at det hadde gjort. 

Skrevet
8 timer siden, Mari Y skrev:

Jeg synes det er helt fantastisk at hun prøver å minske den økonomiske migrasjonen til Europa. Færre som drukner i Middelhavet, færre som dør på veien, færre som får drømmene sine knust ved ankomst, færre som blir utsatt for kriminelle handlinger (både lokalt og blant de nyankomne). Dessuten så er hun helt på samme bølge som de fleste europeiske lederne som har begynt å snakke om bl.a. å opprette leire i Afrika som EU betaler for hvor migrantene får være og eventuelt søke opphold derfra.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...