Gå til innhold

Regulelring av vannbåren varme.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvordan man regulerer temperaturen på dette anlegget? Det finnes ingen regulerings-mekanismer utenfor dette skapet. 

Jeg har et bad i 2 etg som er veldig varmt, selv på vinteren. 

IMG_2879.JPG

Anonymkode: 69289...bf3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen som vet hvordan man regulerer temperaturen på dette anlegget? Det finnes ingen regulerings-mekanismer utenfor dette skapet. 

Jeg har et bad i 2 etg som er veldig varmt, selv på vinteren. 

IMG_2879.JPG

Anonymkode: 69289...bf3

Har du ikke termostat på badet?

Anonymkode: aeb7f...5d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest steinbukk79

Flowmeteret ( den hvite tingen med rødt inni )  på tur siden ( øverste samlestokk) står fullt åpen, altså full gjennom strømning av vann, dersom du struper ned slik det det røde feltet blir mindre på denne, å mindre vann går gjennom, evt skift batteri i termostat på badet dersom du har trådløst, det må du gjøre før du vurderer å strupe ned, termostat er programmert med master ( den hvite tingen i skapet) når du skrur opp termostaten går et lys på, på denne, og på termostaten 

Endret av steinbukk79
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da mener du det flowmeteret som befinner seg øverst til høyre i bildet, som peker oppover? Den viser nå 3, og 6 er det meste og er nederst på skalaen. Så om det røde feltet skal bli mindre, vil den da stå på 6. Er dette riktig?

Det finnes ingen ekstern termostat på dette anlegget. Det eneste som kan justeres er det som befinner seg inne i skapet (på bildet). Hvor skrur jeg for å justere? Den røde store bryteren på høyre side??

Hva vil det si at termostat er justert med master? Kan du se dette på bildet?

 

Takk for hjelp :) TS

Anonymkode: 69289...bf3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Har du ikke termostat på badet?

Anonymkode: aeb7f...5d4

Nei, er ikke det skjønner du. Merkelig opplegg. Det er kun mulig å regulere ting på anlegget fra dette skapet (det på bildet)

Anonymkode: 69289...bf3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest steinbukk79
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ok, da mener du det flowmeteret som befinner seg øverst til høyre i bildet, som peker oppover? Den viser nå 3, og 6 er det meste og er nederst på skalaen. Så om det røde feltet skal bli mindre, vil den da stå på 6. Er dette riktig?

Det finnes ingen ekstern termostat på dette anlegget. Det eneste som kan justeres er det som befinner seg inne i skapet (på bildet). Hvor skrur jeg for å justere? Den røde store bryteren på høyre side??

Hva vil det si at termostat er justert med master? Kan du se dette på bildet?

 

Takk for hjelp :) TS

Anonymkode: 69289...bf3

Du har et tråløst anlegg tror jeg, å termostat burde du hatt i og med du har det andre som er på bilde, tror du bør ringe en rørlegger 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 hours ago, steinbukk79 said:

Du har et tråløst anlegg tror jeg, å termostat burde du hatt i og med du har det andre som er på bilde, tror du bør ringe en rørlegger 

Takk for svar! Ja jeg har en termostat. Jeg sjekker ut dette for en far som ikke skjønner noen ting, ha ha. Han sa det ikke var det, men jeg fant termostaten i dag. 

Anonymkode: 69289...bf3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, steinbukk79 said:

Ble det ordnings ?

Nei, jeg må få kjøpt nytt batteri til termostaten først (som forsåvidt sto i stuen), og jeg forstod desverre ikke helt hva du mente med det du skrev. Jeg vet ikke hva jeg skal skru på og hva tallene på skjermen betyr, eller hva master betyr. Men jeg skal innom en rørlegger i dag og få en gjennomgang slik at jeg forstår hva jeg gjør! Tør ikke skru på noe før jeg vet sikkert hva det er jeg gjør, og det tar vel litt tid før temperaturen senkes i rommet, så leit om jeg gjør noe feil. 

TS

Anonymkode: 69289...bf3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest steinbukk79
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg må få kjøpt nytt batteri til termostaten først (som forsåvidt sto i stuen), og jeg forstod desverre ikke helt hva du mente med det du skrev. Jeg vet ikke hva jeg skal skru på og hva tallene på skjermen betyr, eller hva master betyr. Men jeg skal innom en rørlegger i dag og få en gjennomgang slik at jeg forstår hva jeg gjør! Tør ikke skru på noe før jeg vet sikkert hva det er jeg gjør, og det tar vel litt tid før temperaturen senkes i rommet, så leit om jeg gjør noe feil. 

TS

Anonymkode: 69289...bf3

Helt enig der, batterier først så fikser du det andre etterhvert 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...