Gå til innhold

Jubileumsdrakten for Oslo (dame)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Pen drakt. Liker den bedre enn den såkalte oslobunaden. 

Anonymkode: 1e6d9...e2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eva Lie lager disse fine draktne, og jeg vil gjerne ha en av dem. Selve Jubileumsdrakten for Oslo vet jeg ikke helt om da men. 

 

De er dyre om man skal ha søljer til osv.

Og jeg gikk for en annen festdrakt siden jeg har små barn, den drakten tåler mere og jeg er ikke like redd for den som jeg ville vært om det gjaldt Oslodrakten:ninuskapus:

 

eva_lie1_141315ret.jpg

eva_lie1_141348ret.jpg

eva_lie1_141251ret.jpg

 

 

Oslobunaden koster ca 10 000 kr mere en drakten du nevner i startinlegget ditt.

Endret av Wonders
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei,

Hva synes dere om jubileumsdrakten for Oslo? Og er det noen her som vet hvor mye en slik koster?

 

Bilder finner dere her:

http://www.jubileumsdrakten.no/damedrakten/

 

Anonymkode: bbf7c...ab1

Koster vel omtrent det samme som en bunad. Jeg hadde aldri betalt penger for en drakt som den på bildene, da hadde jeg valgt bunad, og bunad ikke drakt. 

Anonymkode: 49579...6d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å huske jeg betalte rundt 30 000 for drakta med jakke og skjorte. Sko, søljer, beltespenne, evt. øredobber og sjal kommer i tillegg. 

Jeg tror faktisk denne kommer til å bli anerkjent som Oslobunad om en del år. Utbredelsen av jubileumsdrakten er blitt såpass stor og «Steen & Strøm»-bunaden er så trist.

Anonymkode: 2e85d...56f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Mener å huske jeg betalte rundt 30 000 for drakta med jakke og skjorte. Sko, søljer, beltespenne, evt. øredobber og sjal kommer i tillegg. 

Jeg tror faktisk denne kommer til å bli anerkjent som Oslobunad om en del år. Utbredelsen av jubileumsdrakten er blitt såpass stor og «Steen & Strøm»-bunaden er så trist.

Anonymkode: 2e85d...56f

Å bli annerkjent som bunad kommer Oslo drakten aldri til å bli. Det fyller den ikke kravene til, slik den er utofrmet. 

Anonymkode: 49579...6d0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 10.1.2018 den 13.50, AnonymBruker skrev:

Å bli annerkjent som bunad kommer Oslo drakten aldri til å bli. Det fyller den ikke kravene til, slik den er utofrmet. 

Anonymkode: 49579...6d0

Hva mener du med det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes forøvrig at jubileumsdrakten er finere enn andre bunader.  Hadde jeg ikke hatt bunad selv, ville jeg gått for den. 

Den kommer nok på ca 30000 ja. Så omtrent samme pris som noen bunader. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker snittet og detaljene, men jeg synes den er litt dyster i fargene. Kunne vært fint med noe vinrødt eller sjøgrønt blomstertrykk eller noe sånt. Kvaliteten ser god ut. Veldig lekkert! 

Endret av Unika
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er pen, men jeg er ingen tilhenger av konseptet «fantasibunader» for voksne. 

Anonymkode: bcf34...7f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler billig-festdrakten er blitt stueren.

:strix: Jeg bruker søljene til bunaden min på festdrakten og få mye komplimenter. Hyggelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uhumskheter

De eva lie draktene er så fine. Blir alltid misunnelig når jeg ser folk som har de. Jeg har bunad og hadde det ikke vært for at den er arvegods så hadde jeg solgt den for en Eva Lie-drakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Uhumskheter skrev:

De eva lie draktene er så fine. Blir alltid misunnelig når jeg ser folk som har de. Jeg har bunad og hadde det ikke vært for at den er arvegods så hadde jeg solgt den for en Eva Lie-drakt.

Så du ville bytta vekk historie, nitidig håndsøm, folkesjel og tilhørighet for en nymoderne wannabe bunad? Da fortjener du ikke å ha en bunad. Hilsen  bunadstilvirker. 

Anonymkode: d3010...749

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så du ville bytta vekk historie, nitidig håndsøm, folkesjel og tilhørighet for en nymoderne wannabe bunad? Da fortjener du ikke å ha en bunad. Hilsen  bunadstilvirker. 

Anonymkode: d3010...749

Hvorfor en slik nedlatende holdning til andre menneskers meninger? Bunad er da ikke noe man må fortjene utenom å ha penger nok til å kjøpe en (eller velge å bruke pengene sine på noe annet). Bunad er et produkt, og noen velger å kjøpe et annet produkt enn ditt. Av ulike grunner. 

Anonymkode: c4ce5...1e1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.1.2018 den 13.50, AnonymBruker skrev:

Å bli annerkjent som bunad kommer Oslo drakten aldri til å bli. Det fyller den ikke kravene til, slik den er utofrmet. 

Anonymkode: 49579...6d0

Og det gjør Oslobunaden Steen & Strøm utformet i 1947? Jeg ser ærlig talt ikke den store forskjellen på at et kjøpesenter og Oslo kommune får laget en drakt til et jubileum altså.

Anonymkode: 2e85d...56f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Uhumskheter
10 hours ago, AnonymBruker said:

Så du ville bytta vekk historie, nitidig håndsøm, folkesjel og tilhørighet for en nymoderne wannabe bunad? Da fortjener du ikke å ha en bunad. Hilsen  bunadstilvirker. 

Anonymkode: d3010...749

Huff ja. fæl er jeg  :heks:

:icon_lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...