Siljesilje Skrevet 10. januar 2018 #1 Skrevet 10. januar 2018 Har en gutt som har akkurat har blitt ett år. Planen var å være hjemme med han til høsten. 6 mnd ulønnet permisjon. Men tror ikke jeg fikser det. Synes året her har vært fint, men kjenner jeg er ekstremt klar for en normal hverdag igjen. Vi har mulighet til å få bhgplass fra februar. Tror jeg må slå til på den. Fikser ikke tanken på å være i 7-8 mnd til 😳 Alle synes jeg er heldig siden vi har mulighet til at jeg kan være hjemme. Er det noe galt med meg? 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #2 Skrevet 10. januar 2018 Nei. Forstår deg kjempe godt! Holdt på å få makk av permisjonstiden - hadde virkelig behov for voksenprat og interaksjon med andre mennesker som kunne si mer enn mamma/pappa og au. Man blir litt småsprø av å bare gå hjemme og sulle og dille og dalle med baby Gjør det du føler for! Barnet har absolutt ikke vondt av å være i barnehagen når han er over ett år. Kanskje du kan ta gradert permisjon hvis det passer din arbeidsgiver? At du kommer tilbake i jobb 50-60-70-80 % eller noe? Da kan barnet få en rolig barnehagestart med kanskje bare noen dager i uka eller kortere dager, samtidig som du får være sosial med voksne og snakke om andre ting en baby Anonymkode: 55a13...3f1 13
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #3 Skrevet 10. januar 2018 Hvorfor få barn når man føler det slik? Anonymkode: 696db...681 4
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #4 Skrevet 10. januar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor få barn når man føler det slik? Anonymkode: 696db...681 Man kan da være elske barnet og ha det fint med barnet selv om man trenger litt struktur og voksen kontakt etter ett år hjemme? Anonymkode: 55a13...3f1 25
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #5 Skrevet 10. januar 2018 Jeg synes ærlig talt at det er egoistisk, for en ettåring har absolutt ikke noe barnehagebehov, og har det best hjemme en god stund til. Upopulær mening kanskje, og jeg skjønner godt at noen absolutt ikke kan velge å være hjemme lenger - men har man muligheten burde man benytte seg av den, synes jeg. Er selv litt lei meg fordi jeg må velge mellom å sende mitt barn i barnehage når hun er halvannet år, eller risikere å måtte vente til hun er to og et halvt fordi det visstnok er svært vanskelig å få plass utenom hovedopptak her (skulle helst hatt henne hjemme ut den tiden man kan få kontantstøtte, dvs 2 år)... De som er mest negative til tidlig barnehagestart jeg kjenner er faktisk barnehageansatte. Anonymkode: 2e22d...64f 13
Gjest Ørnefaren Skrevet 10. januar 2018 #6 Skrevet 10. januar 2018 Er det mulig å gå delvis tilbake til jobb da? Færre/kortere dager i barnehagen?
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #7 Skrevet 10. januar 2018 Hva med at far tar den ekstra permisjonen, eller at dere deler den 50/50? Anonymkode: 35c30...3c8 6
Akuline Skrevet 10. januar 2018 #8 Skrevet 10. januar 2018 Skjønner deg utmerket godt, og det e veldig vanlig å føle det slik. Her kommer vi til å være evig takknemlige om vi får bhgplass når vanlig perm er over. Jeg skal ha 9 mnd perm, og lurer til tider på hvordan jeg skal holde ut selv det. Om vi ikke får nhgpkass før august, kommer vi til å jobbe 50% begge to fra permslutt til da. Det er ikke noe galt i å ha behov for mer stimuli enn man får ved å gå hjemme med en baby. 2
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #9 Skrevet 10. januar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes ærlig talt at det er egoistisk, for en ettåring har absolutt ikke noe barnehagebehov, og har det best hjemme en god stund til. Upopulær mening kanskje, og jeg skjønner godt at noen absolutt ikke kan velge å være hjemme lenger - men har man muligheten burde man benytte seg av den, synes jeg. Er selv litt lei meg fordi jeg må velge mellom å sende mitt barn i barnehage når hun er halvannet år, eller risikere å måtte vente til hun er to og et halvt fordi det visstnok er svært vanskelig å få plass utenom hovedopptak her (skulle helst hatt henne hjemme ut den tiden man kan få kontantstøtte, dvs 2 år)... De som er mest negative til tidlig barnehagestart jeg kjenner er faktisk barnehageansatte. Anonymkode: 2e22d...64f Snakk om å generalisere. Noen barn har kanskje best av å være hjemme, noen er veldig klare for barnehagen. Min begynte ved 13 mnd og var overklar! Han koser seg så masse, og har så innmari godt av det. Det er lek og læring og sosialisering på et helt annet nivå enn hva man klarer å få til hjemme. Er der ca 6 timer om dagen, inkl. soving på ca 2 timer. Helt strålende. Anonymkode: 69e23...068 15
Biloba Skrevet 10. januar 2018 #10 Skrevet 10. januar 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Snakk om å generalisere. Noen barn har kanskje best av å være hjemme, noen er veldig klare for barnehagen. Min begynte ved 13 mnd og var overklar! Han koser seg så masse, og har så innmari godt av det. Det er lek og læring og sosialisering på et helt annet nivå enn hva man klarer å få til hjemme. Er der ca 6 timer om dagen, inkl. soving på ca 2 timer. Helt strålende. Anonymkode: 69e23...068 Men for de fleste i 100% stilling er det gjerne snakk om mer enn våkne timer i barnehagen.
Biloba Skrevet 10. januar 2018 #11 Skrevet 10. januar 2018 41 minutter siden, Biloba skrev: Men for de fleste i 100% stilling er det gjerne snakk om mer enn 4 våkne timer i barnehagen.
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #12 Skrevet 10. januar 2018 Nei ikke noe galt med deg. Men du blir nok dømt av disse mammamartyrer ofre alt for sine barn og har ikke noe som helst liv bortsett fra barna. Jeg klarte ikke å være hjemme mer en 1 år med mine barn da jeg rett og slett klarte ikke dette noe mer og ønsket å komme tilbake på jobb. Et pluss var at de stortrivdes i barnehagen! Anonymkode: 28da6...9f4 6
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #13 Skrevet 10. januar 2018 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg synes ærlig talt at det er egoistisk, for en ettåring har absolutt ikke noe barnehagebehov, og har det best hjemme en god stund til. Upopulær mening kanskje, og jeg skjønner godt at noen absolutt ikke kan velge å være hjemme lenger - men har man muligheten burde man benytte seg av den, synes jeg. Er selv litt lei meg fordi jeg må velge mellom å sende mitt barn i barnehage når hun er halvannet år, eller risikere å måtte vente til hun er to og et halvt fordi det visstnok er svært vanskelig å få plass utenom hovedopptak her (skulle helst hatt henne hjemme ut den tiden man kan få kontantstøtte, dvs 2 år)... De som er mest negative til tidlig barnehagestart jeg kjenner er faktisk barnehageansatte. Anonymkode: 2e22d...64f Og du høres ut some en bedømmende kjerring. Kan ikke se at noen av deres barn har det godt å være hjemme med dere heller - bortskjemte, ustyrlig barn som klarer ikke å være sammen med andre barn når du endelig slipp tak i de. Anonymkode: 28da6...9f4 10
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #14 Skrevet 10. januar 2018 se..tok ikke langt tid for en med VIP abonnement i Mammamartyrklubben dukket opp. Anonymkode: 28da6...9f4 3
Gjest Datti Skrevet 10. januar 2018 #15 Skrevet 10. januar 2018 Vi får respektere at vi er ulike,enhver får gjøre som de føler for.dessuten er det meget bra barnehager idag
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #16 Skrevet 10. januar 2018 Synes det er en grusom holdning. Et barn trenger mammaen sin hjemme iallefall til det er 2 år gammelt. Kunne aldri i livet levert fra meg en 1 åring i barnehage frivillig. Hadde fint hatt min hjemme til h/n ble 3 år, men har ikke økonomi dessverre Anonymkode: e8b54...0a8 2
Gjest GoldenLioness Skrevet 10. januar 2018 #17 Skrevet 10. januar 2018 Barnet mitt elsker barnehagen. Det gjorde jeg også da jeg var liten. Er bare kjekt for ungen å være med andre barn enn å bare henge med mamma. Du kan jo starte med lavere stillingsprosent og så øke etterhvert når ungen er OK med full dag.
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #18 Skrevet 10. januar 2018 Helt normalt å føle det sånn! Med min første var jeg hjemme i 8mnd, syntes det var mer enn nok. Nå får vi januarbarn, dermed må jeg være hjemme i ett helt år - er veldig spent på hvordan det blir. Kanskje (mest sannsynlig) må vi forlenge med ulønnet perm også, og vi vurderer faktisk at mannen skal ta denne selv om han tjener mye bedre enn meg - rett og slett for at jeg synes det er så kjipt å gå hjemme. Anonymkode: 492b8...221 2
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #19 Skrevet 10. januar 2018 Jeg har vært hjemme i 1 år nå og trodde jeg kom til å kjede vettet av meg sånn som jeg gjorde med førstemann. Men her flyr dagene avgårde. Vi er med i en sosial barselgruppe, vi er med på babysang og treffer andre. Jeg skal være hjemme i tre mnd til før mannen tar over. Anonymkode: 0c6de...136
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #20 Skrevet 10. januar 2018 4 hours ago, AnonymBruker said: Synes det er en grusom holdning. Et barn trenger mammaen sin hjemme iallefall til det er 2 år gammelt. Kunne aldri i livet levert fra meg en 1 åring i barnehage frivillig. Hadde fint hatt min hjemme til h/n ble 3 år, men har ikke økonomi dessverre Anonymkode: e8b54...0a8 Heldigvis er det barn der ute som har flink foreldre som klarer å gi de omsorg, frihet og trygghet uten å kvele de med "hønemor" syndrom og holde de i fengsel i 2-3 år. Egentlig er du like ille da du også velger å jobbe og sende 2 åringen i barnehagen. Hva, er 2 år den magisk tall hvor det er plutselig greit å sende de i barnehagen? Anonymkode: 28da6...9f4 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå