Gå til innhold

"Barnets beste" - Sølje Bergmann

Fremhevede innlegg

Skrevet

100% enig med hele damen. Klok dame.

Nå må ikke kvinner få enda et press. Om ikke magen skal være like flat 30 min etter fødsel, så skal baby kastes i fanget på faren og moren dra seg på jobb 3 timer etter fødsel. Nei stopp en halv! Moren skal føde ut morkake; sy noen sting, få melken i gang hvis hun vil amme selvsagt. Og kropp og hormoner er da ikke seg selv før 1 år ca etter nedkomst.

Jeg blir helt satt ut av slike kvinner som tror de er så flinke å løper på jobben 3 timer etter fødsel. Nei du er ikke flink, du er dum. Babyen fikk en dum mor som heller prioriterer jobben og penger enn å knytte seg til den lille. Babyen har ligget lunt i livmoren i 9 mnd og hørt hjertelyden til moren. Vips må babyen klare seg selv. Pappa er grei nok, men ikke bra nok. Mamma får faktisk betalt for å være hjemme fra jobben i minst 9 mnd. Ingen takker moren på dødsleiet at hun var så dugende flink på jobben. Folk huskes som varme, nære, snille, omsorgsfulle, effektive ect. Ingen står på graven og sier Ja hun der va driftig dere, fødte et barn og dro rett på jobb etter fødsel. Nei og nei. Barna trenger moren sin i mange år. Karrierekvinner jobb så myyyyye dere vil, men ikke fød barn. Et barn krever din TID. Det er ikke barnehagen, skolen og sfo som skal ta seg av karrierekvinners barn!

Anonymkode: 3fe25...7d1

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Gjest Geirfuglen
Skrevet
36 minutter siden, Unika skrev:

Enig med henne. Et barn under 2 år har nok mer glede av å være hjemme med omsorgspersonene sine. Tenker at det er jo ikke biologisk naturlig å skilles fra en ettåring... Når det er sagt forstår jeg svært godt de som må jobbe. Det er samfunnet som er lagt opp lite barnevennlig. 

I vaksinesaken er jeg selvfølgelig uenig - der virker hun helt blåst. Håper hun holder seg på Nesøya sammen med alle de andre vaksinemotstanderene, så kan de på meslinger og alt annet rask i fred og ro der ute.. 

Jeg vil si at det også kommer helt an på barnet. Mitt barn elsker barnehagen, og han blomstret etter at han begynte der. Det er så stas med alt som skjer der. Men vi brukte én måned på tilvenning i stedet for tre dager, og vi sørger for at han får kortest mulig dager. 

Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mamma får faktisk betalt for å være hjemme fra jobben i minst 9 mnd. 

Etter fødsel er det bare 6 uker som er forbeholdt mamma. Resten er fellesperiode og kan fordeles mellom foreldrene slik det passer dem best. Og dessuten er pappa like bra og like mye forelder som mamma.

Anonymkode: bd970...9c1

• Liker 4
Skrevet
2 timer siden, Unika skrev:

Enig med henne. Et barn under 2 år har nok mer glede av å være hjemme med omsorgspersonene sine. Tenker at det er jo ikke biologisk naturlig å skilles fra en ettåring... Når det er sagt forstår jeg svært godt de som må jobbe. Det er samfunnet som er lagt opp lite barnevennlig. 

I vaksinesaken er jeg selvfølgelig uenig - der virker hun helt blåst. Håper hun holder seg på Nesøya sammen med alle de andre vaksinemotstanderene, så kan de på meslinger og alt annet rask i fred og ro der ute.. 

Nesoden, ikke Nesøya. Det er meget stor forskjell mellom disse stedene, men sølje med fam bor vel på Grunerløkka. 

Anonymkode: 1ee91...5bf

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå må ikke kvinner få enda et press. Om ikke magen skal være like flat 30 min etter fødsel, så skal baby kastes i fanget på faren og moren dra seg på jobb 3 timer etter fødsel. Nei stopp en halv! Moren skal føde ut morkake; sy noen sting, få melken i gang hvis hun vil amme selvsagt. Og kropp og hormoner er da ikke seg selv før 1 år ca etter nedkomst.

Jeg blir helt satt ut av slike kvinner som tror de er så flinke å løper på jobben 3 timer etter fødsel. Nei du er ikke flink, du er dum. Babyen fikk en dum mor som heller prioriterer jobben og penger enn å knytte seg til den lille. Babyen har ligget lunt i livmoren i 9 mnd og hørt hjertelyden til moren. Vips må babyen klare seg selv. Pappa er grei nok, men ikke bra nok. Mamma får faktisk betalt for å være hjemme fra jobben i minst 9 mnd. Ingen takker moren på dødsleiet at hun var så dugende flink på jobben. Folk huskes som varme, nære, snille, omsorgsfulle, effektive ect. Ingen står på graven og sier Ja hun der va driftig dere, fødte et barn og dro rett på jobb etter fødsel. Nei og nei. Barna trenger moren sin i mange år. Karrierekvinner jobb så myyyyye dere vil, men ikke fød barn. Et barn krever din TID. Det er ikke barnehagen, skolen og sfo som skal ta seg av karrierekvinners barn!

Men du, hva med karrieremenn?

Tygg litt på årsaken til at det ikke er et ord. 

Det tilfører ikke diskusjonen noe positivt å sette ting på spissen på den måten du gjør her. Vet du om noen som gikk på jobb tre timer etter fødsel? Irrelevant. 

Anonymkode: fcfb2...b99

• Liker 1
Skrevet

En ting er nå hva denne dama mener om dette og hint. At hun får spy ut fordømmelser om hvordan andre velger å organisere familielivet sitt, er en annen ting. Dette med vaksinering er hårreisende, og jeg er enig i at det bør være pålagt. Folk er gale. Men det aller verste er, at folk faktisk hører på henne når det gjelder vaksinering. Folk driter i hva leger og vitenskap sier, de overser dødelige sykdommer, de hører på Sølje Bergmann og hennes vrangforestillinger.
Så hvilke foreldre er mest sprengt i huet?

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men du, hva med karrieremenn?

Tygg litt på årsaken til at det ikke er et ord. 

Det tilfører ikke diskusjonen noe positivt å sette ting på spissen på den måten du gjør her. Vet du om noen som gikk på jobb tre timer etter fødsel? Irrelevant. 

Menn har ikke et levende menneske inni  seg i nær 10 mnd. De blir ikke 12 kg tyngre, får melk i brystene og trang til å presse ut en 3 kg baby. Så sammenligne menn og kvinner går aldri. Den dagen menn får livmor og føder barn så kan karrieremenn være med i debatten. Såfremt er det fortsatt i 2018 kvinner som føder barn, og noen må ta seg av dette barnet. Fedre kan gå ned i stilling de og fpr å være litt mer hjemme ja, men uansett ammer mor og da bør hun være mest hjemme den første tiden. 

Er begge så ihuga karrieremennesker med 80 timers uker så bør de ikke få barn. Da velger de masse jobb og penger. Barn har krav på tid, omsorg, bli tatt vare på. Er nok maaaaange karrierefolk som ikke burde hatt barn ja. Som aldri ser barna sine og har nannys 24/7

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Menn har ikke et levende menneske inni  seg i nær 10 mnd. De blir ikke 12 kg tyngre, får melk i brystene og trang til å presse ut en 3 kg baby. Så sammenligne menn og kvinner går aldri. Den dagen menn får livmor og føder barn så kan karrieremenn være med i debatten. Såfremt er det fortsatt i 2018 kvinner som føder barn, og noen må ta seg av dette barnet. Fedre kan gå ned i stilling de og fpr å være litt mer hjemme ja, men uansett ammer mor og da bør hun være mest hjemme den første tiden. 

Er begge så ihuga karrieremennesker med 80 timers uker så bør de ikke få barn. Da velger de masse jobb og penger. Barn har krav på tid, omsorg, bli tatt vare på. Er nok maaaaange karrierefolk som ikke burde hatt barn ja. Som aldri ser barna sine og har nannys 24/7

Men det gjelder ikke bare i barnets første leveår, hvor jeg er helt enig i at mor vanskelig kan erstattes av far, men også senere. Kvinner får tyn for å jobbe for mye - ikke menn. Karrierekvinne er et negativt ladet ord. Karrieremann er det ingen som snakker noe om. 

Men jeg er helt enig i at hvis begge foreldrene tenker å jobbe 80 timer i uka og basere seg på innleid hjelp, burde man droppe å få barn. Dette er nok likevel de færreste. Det vanligste er at mannen jobber som før (eller enda mer), mens kvinnen går ned i stilling - også når barna er så store at det er ingen biologisk grunn til at mor foretrekkes framfor far. Da handler det ikke om biologi, men om kjønnsroller, og hvordan kvinner fremdeles blir systematisk diskriminert i samfunnet - også av kvinner.

• Liker 1
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå skulle denne moren jobbe både redusert, ha hjemmekontor og amme (pumpe) etter hva jeg har lest. Grunnen til at hun er tilbake i jobb er fordi hun er toppadvokat i en stilling hvor kundene krever vedlikehold hvis ikke er levebrødet borte. Hadde hun hatt en hvilken som helst jobb det var mulig å permittere seg fra, så hadde hun nok gjort det gladelig. Se på selvstendig næringsdrivende. Når de tar permisjon kan hele levebrødet falle i dass. Skal vi hate dem også? Se på alderen på denne kvinnen. Det er ganske tydelig at de har ventet noen år med å få barn. Til slutt må man bare smi mens jernet er varmt. Skal ikke hardtjobbende kvinner få lov til å bli mødre? Er far en dårligere rollemodell hjemme?

Anonymkode: d182a...b67

• Liker 1
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så da skal ikke barna gå på skolen? Og hvordan skal man i Norge klare seg på en inntekt med flere barn? 

Anonymkode: 18ecb...0a6

Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvem skal finansiere det at begge går ned i stilling? 

Anonymkode: 18ecb...0a6

Skrevet
13 timer siden, Geirfuglen skrev:

Jeg vil si at det også kommer helt an på barnet. Mitt barn elsker barnehagen, og han blomstret etter at han begynte der. Det er så stas med alt som skjer der. Men vi brukte én måned på tilvenning i stedet for tre dager, og vi sørger for at han får kortest mulig dager. 

Absolutt. Sikkert mange barn som takler det helt fint, og har glede av det. Men jeg tror muligens flertallet hadde hatt godt av å være litt lenger hjemme enn 10-12 måneder. Sikkert lurt med lenger tilvenning og korte dager :-) 

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nesoden, ikke Nesøya. Det er meget stor forskjell mellom disse stedene, men sølje med fam bor vel på Grunerløkka. 

Anonymkode: 1ee91...5bf

Mente Nesodden, gikk litt fort.

Håper de flytter dit da.. He he. Greit at de uvaksinerte holder seg isolert og samlet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...