Gå til innhold

"Barnets beste" - Sølje Bergmann

Anbefalte innlegg

Skrevet

Denne dama her altså. Jeg blir helt matt. Her sitter en åpenbart privilegert mamma, som har råd til å være hjemme i 3 år med barna sine, og kritiserer andres valg og prioriteringer. 

"ett år hjemme bør være minimum" (og det MÅ være mamma) 

"mme er ikke like bra" (hyggelig sagt for alle som gir MME av forskjellige årsaker. Det er så godt som like bra)

Men å vaksinere barna våre mot potensielt dødelige sykdommer, DET vil vi ikke. 

https://www.tv2.no/nyheter/9601240/

Hva tenker dere andre?

• Liker 16
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånne folk bare ignorerer jeg. Det går ikke an å diskutere fornuft med dem. 

Anonymkode: 73118...ffb

• Liker 13
Skrevet

Jeg tenkte det samme som deg, ts. Hun er en antivakser som selv kritiserer andre hun mener ikke tenker på barnas beste.

Anonymkode: dfa69...815

• Liker 9
Gjest ClickB4it
Skrevet

Hvis en mor virkelig mener at hun er den eneste som kan dekke barnas behov, så har hun valgt å få barn med feil mann, tenker jeg.

Skrevet

Jeg er enig med henne i denne saken, kvinner som ikke er interessert i å være hjemme med sine små barn, egner seg ikke som mødre.

I vaksinesaken er jeg uenig med henne.

Anonymkode: a0ff9...5d3

• Liker 4
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg er enig med henne i denne saken, kvinner som ikke er interessert i å være hjemme med sine små barn, egner seg ikke som mødre.

Heller ikke enig med henne om mme, det er så og si like godt som morsmelk.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener at vi i 2018 bør ha kommet såpass langt at vi innser at det er mange måter å løse familiekabalen på, og det ene er ikke nødvendigvis bedre enn det andre. Jeg ville ikke valgt å gå tilbake på jobb 3 dager etter fødselen selv (fatter egentlig ikke at det går an ;) ), men hun har tydeligvis en oppegående mann (menn kan være like fintfølende for barnets behov som kvinner, så lenge de er innstilt på det) som stiller opp 110 %. Barnet blir også ammet, og mor er jo ikke på jobb hele døgnet. 

Vi bør holde oss for gode til å konstatere at andre ikke bør være mødre, selv om de ikke er sammen med barnet sitt døgnet rundt. 

• Liker 15
Skrevet

Tenker at det aldri kommer til å skje at jeg hører på vaksinemotstandere sine råd om barnehold siden det de setter både egne og andres barn i fare bare der. Jeg er i det hele tatt i mot at foreldre skal kunne unnskylde omsorgssvikt med religion eller annen personlig overbevisning. Veldig rart at vaksinemotstandere holder barna sine i Norge der flokkimuniteten er relativt god enn så lenge, i stedet for å ta med til Romania eller noe for å bygge opp imunforsvaret deres. 

Anonymkode: 8439b...f18

• Liker 7
Skrevet

Barn som slipper barnehage er heldig. Jeg er glad jeg slapp. Det knytter barna sammen med sine foreldre og man slipper å "stuet" bort. Ti minutters kvalitetstid med far eller mor daglig er ikke godt nok. 

Anonymkode: 536c9...f6f

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg antar du da også mener at menn som ikke er interessert i å være hjemme med sine små barn, ikke egner seg som fedre...?

Og om både mor og far vil være hjemme med barnet, må man dele på hvem som får være hjemme når. Her hadde pappaen også veldig lyst til å være hjemme med småen, så vi delte permen nesten 50/50. 

Anonymkode: 73118...ffb

• Liker 4
Skrevet

Hun er jo fullstendig blåst. Skjønner ikke at C-kjendiser som henne får slippe til i media. 

Anonymkode: fcfb2...b99

• Liker 7
Skrevet (endret)

Jeg tenker at verden er full av idioter og hun er en av dem. 

Hun klarer ikke å shame meg for bruk av mme, dele permisjon med far, reise på jobbreiser med far hjemme med de små.

Og hun klarer faktisk å gjøre meg umåtelig stolt for hver en tåre forbundet med vaksiner som barna mine har felt. 

Endret av Zoey
  • Liker 6
Skrevet

Jeg syns også barn bør være hjemme helst to år. Men jeg skjønner jo at det for mange er en umulighet og kunne ikke falt meg inn å dømme noen fordi det ikke går. 

Syns også far gjerne burde være hjemme et helt år eller to han og med barnet, ideelt sett så burde man utvide permisjonen og i tillegg legge til rette slik at flere kunne dele den, for eksempel en uke eller 2+3 dager hver. 

Mme er ikke like godt som mm, men det er så nært at det blir tåpelig å snakke om den forskjellen som er. Det er vidunderlig at barn som av ulike grunner ikke kan die kan få en tilnærmet fullverdig erstatning. 

Antivaksing, dont get me started ... 

Ellers virker det for meg som hun har tatt noenlunde greie holdninger og fanatisert dem. Hun skiller seg således ikke fra andre fanatikere. De er ikke verdt å bruke tid på og burde egentlig ties ihjel. 

• Liker 6
Skrevet

Jeg klarer ikke å ta henne seriøs. 

Hun dømmer folk, uten å sette seg inn i deres situasjon. De fleste vil vel være hjemme med barna sine lengst mulig, men har ikke økonomi til det. Selv er jeg så heldig å kunne amme og være hjemme med barnet mitt lenge, men jeg dømmer ikke de som gir mme eller må jobbe. 

Tenk hvis barna hennes blir syke, og sykepleieren eller legen de møter på sykehuset er en som måtte jobbe og pleie barna hennes istedenfor å bli hjemme med sitt barn. 

Sølje burde ikke være den som gir andre mødre råd, hun som ikke vaksinerer barna sine. Utrolig egoistisk. 

Anonymkode: 1ee91...5bf

• Liker 1
Skrevet

Ser frem til at det å ikke vaksinere regnes som omsorgssvikt, og utløser automatisk melding til barnevernet.

Anonymkode: 5f19a...b8f

• Liker 8
Skrevet

Synes vaksiner burde vert tvang, med mindre man er allergisk.

Når det kommer til de andre synspunktene er jeg enig med henne..

Anonymkode: a4e40...5db

• Liker 2
Gjest AnonGangerTo
Skrevet

Vanskelig å ta på alvor et slikt nek og husk at man aldri vinner et argument med idioter som henne. Best å le og overse! 

Skrevet

Enig med henne. Et barn under 2 år har nok mer glede av å være hjemme med omsorgspersonene sine. Tenker at det er jo ikke biologisk naturlig å skilles fra en ettåring... Når det er sagt forstår jeg svært godt de som må jobbe. Det er samfunnet som er lagt opp lite barnevennlig. 

I vaksinesaken er jeg selvfølgelig uenig - der virker hun helt blåst. Håper hun holder seg på Nesøya sammen med alle de andre vaksinemotstanderene, så kan de på meslinger og alt annet rask i fred og ro der ute.. 

• Liker 3
Skrevet

Priviligerte mennesker som ikke har fått mye livserfaring i hvordan det er å stå i vanskelige situasjoner, er som regel de som er mest fordomsfull med sine sterke meninger hvor deres syn selvfølgelig er det eneste rette. 

Anonymkode: 6edb4...485

• Liker 2
Skrevet

Best å bare overse ja. Hun lever i sin egen lille boble. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...