AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #1 Skrevet 10. januar 2018 Jeg er en jente på 21 år. Jeg har alltid vært litt "stor", ikke mye, men har hatt et par kilo ekstra. Dette har gjort meg usikker på meg selv helt siden jeg var 9 år gammel. Jeg har prøvd å gjort noe med det mange ganger, men fikk det aldri til. For to år siden ble jeg mer trygg på meg selv og innså at det er rett og slett bare sånn jeg er, og jeg aksepterte meg selv. Rundt dette tidspunktet fikk jeg en kjæreste som brukte å tulle mye om vekten min. Da vi var sammen brydde jeg meg ikke noe særlig om det, men når det ble slutt tenkte jeg med en gang at det måtte være på grunn av kroppen min (det var selvfølgelig ikke det). Et halvt år / år senere møtte jeg en ny som jeg til slutt ble veldig forelsket i. Det var først da disse kommentarene exen min hadde sagt gikk inn på meg. Jeg bestemte meg for at jeg måtte gå ned i vekt for at dette ikke skulle skje igjen, og jeg gikk ned 15 kg på under 2 mnd. (fra 75-60kg). Endelig var jeg fornøyd med kroppen min. Hele klesstilen min forandret seg, jeg følte meg mer sikker på meg selv, jeg var stolt og jeg elsket kroppen min. Jeg har fortsatt denne vekten. I dag fikk jeg høre noe som ødela slevtillitten min totalt. All stolthet jeg hadde etter vektnedgangen og den nye kroppen min forsvant. Jeg og venninnene mine studerer og pleier å være sammen med en vennegjeng når vi er ute på byen. Jeg og ene venninnen min har begge samme navn så de skillte oss ved å kalle oss "sore *" og "lille*". Jeg var da "lille *" siden venninnen min er veldig høy og jeg er ca. 170. Det jeg fikk vite var at de hele tiden egentlig hele tiden var "store *". Jeg vet dette kanskje er å overreagere. Men jeg ble virkelig helt dårlig, og føler de gjør narr av meg. Jeg har gått rundt å vært misfornøyd med kroppen min så og si hele barndommen og ungdomstiden, og når jeg endelig har klart å gjøre noe med det og virkelig er fornøyd får jeg høre at en hel gjeng mener jeg fortsatt er feit. Jeg blir også helt kvalm av å tenke på at hver gang de har salgt "lille *" og snakket til meg, har alt egentlig bare vært en intern spøk. Jeg føler meg like usikker og ekkel nå som jeg følte meg alle disse årene, og jeg får selvfølgelig lyst å gå mer ned i vekt. Ikke har jeg lyst å omgås disse menneskene lenger heller, men det blir veldig vanskelig da vi ikke kjenner så mange her, og mange i denne gjengen er gode venner med venninnen min som kjente de fra før. Jeg vet dette høres ut som en liten bagatell og at jeg ikke skal bry meg, men jeg klarer ikke å ikke bry meg. Jeg har alltid vært en usikker jente. Jeg trodde kanskje at jeg ble mer sikker etter jeg gikk ned disse kiloene, men det var jeg så absolutt ikke. Anonymkode: 4b03b...08b
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #2 Skrevet 10. januar 2018 Du skal jobbe med deg selv uansett, du skal gi en god F i hvordan andre mennesker tenker om deg, du skal slutte å gi fremmede slik ufortjent makt over degremmede , sett en grense, det er NOK. Det er du som skaper dine egne tanker, tren, driv med selvutvikling, gjør ting som gjør deg glad. Uansett hvor vi er livet, menneskene vi møter på "vår vei" hvem vi prøver og tilpasse oss" hele tiden, det er alltid noen som vil mene vi ikke er god nok, kalle oss "det ene og andre"..osv. skal vi gi de slik makt? det er jo bare tanker.. de er kanskje over etter 5 minutter og vi sitter igjen med dårlig selvbilde? NEI Det skal du nekte, vit din verdi, løft skuldrene og følg rådene mine. Anonymkode: 6a62d...685
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #3 Skrevet 10. januar 2018 Er du 170 høy og eier 60 kg??? Da må du iallefall ikke gå mere ned i vekt. Høyden din er helt normal og du skal veie mere enn en som er lavere enn deg. Jeg er 160 og veier 60 kg, det er innforbi normalvekt. Anonymkode: 23397...ed6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå