Gå til innhold

Usikker på min seksualitet

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og mannen har hatt lite sex lenge. Vi har ikke hatt sex på snart 3 måneder og før dette har vi hatt sex 1 gang i måneden på det meste. Alt ligger hos meg da jeg ikke nyter sex på samme måte som jeg har gjort.

Da jeg gjorde min seksuelle debut som 19-åring (jeg er nå 25) anså jeg meg selv som aseksuell, var ikke interessert i å ha sex i det hele tatt, men jeg kunne onanere fra tid til annen. Mannen jeg debuterte med er min nåværende kjæreste også. Han sliter mer med dette enn meg da han trenger mer sex. Han sliter med å forstå min seksualitet og ærlig talt, så sliter jeg også med den. Jeg kan onanere ennå, men sex vil jeg ikke ha i det hele tatt. Mannen blir såret av at jeg ikke ønsker å ha sex med han da han tror jeg ikke tenner på HAN, at HAN ikke er tiltrekkende for meg. Dette er ikke tilfelle, det er MEG det ligger hos.

Noen som har tips eller kan hjelpe meg med hvordan jeg kan forklare meg for kjæresten? Jeg føler jeg har sagt akkurat hva jeg skriver her, men at han trenger en "sjanger" eller "seksualitet" å sette på meg, og at det ville vært lettere for han å forstå. Aseksuell passer vel ikke da jeg har hatt perioder hvor jeg har vært interessert i sex og har ønsket mer, men de siste to årene har det bare gått nedover...

Anonymkode: 71a20...dfb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Aromatisk

Anonymkode: 8c778...aeb

AnonymBruker
Skrevet

Vanskelige ting dette...

Anonymkode: 4f1f5...326

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kunne ønsket meg dette av og til:

Avtale på forhånd at man kan kose med hverandre helt uten forventninger om samleie. Ev. avtale at man ikke skal ha samleie. Bare være gode med hverandre, puske og kose.

Kanskje kan det fremkalle gode følelser og lyster igjen.

Anonymkode: 78509...56a

Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Aromatisk

Anonymkode: 8c778...aeb

Jeg er nok ikke aromantisk (går ut i fra at dette skulle forslaget). Jeg blir forelsket og jeg har hatt perioder hvor jeg har likt å ha sex, men de siste årene har jeg ikke det.

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kunne ønsket meg dette av og til:

Avtale på forhånd at man kan kose med hverandre helt uten forventninger om samleie. Ev. avtale at man ikke skal ha samleie. Bare være gode med hverandre, puske og kose.

Kanskje kan det fremkalle gode følelser og lyster igjen.

Anonymkode: 78509...56a

Vi har forsøkt kos uten forventning til sex, men han har egentlig blitt lei av dette etter to år nå og det ikke fremkaller lystene mine :( jeg blir frustrert fordi jeg VIL han skal ha det bra med meg, men at han trenger sex som jeg ikke kan gi han (han vil ikke ha sex om det ikke er tydelig at jeg har lyst). Finnes ingen sexologer her jeg bor og jeg er dessuten for sjenert til å snakke om temaet.

Skrevet

Dette er vanskelig, men jeg synes du kanskje skal snu litt på det og heller tenke at det er du som må gjøre et bedre forsøk på å forstå han. Du tenner jo ikke på han, det er et faktum. Du tenner heller ikke på andre, men at du ikke tenner på han er fremdeles sant. Og det er helt naturlig at det er det han henger seg opp i. Jeg kunne ikke ha vært sammen med deg. Mange menn kunne ikke ha vært sammen med deg. Jeg har stor respekt for typen din, som greier å leve med dette. Og jeg har vanskelig for å se at du kan gjøre noe for at han skal leve bedre med det. 

Tror det er bedre å se på denne problemstillingen slik par tradisjonelt ser på den: Hva kan man gjøre for å øke sexlysten hos parten med lav sexlyst? 

Beklager å være djevelens advokat, men sånn ser det ut for meg.

Anonymkode: bfc0a...239

Skrevet

Dette høres ut som en vond situasjon for dere begge. Svaret er jo som alltid at dere må snakke sammen. Kan du finne informasjon online om aseksualitet? Så kan dere lese det, og så snakke om hva av dette som passer for deg. Det kan hende han ikke kan leve uten sex, jeg vet at jeg ikke hadde klart det. Resultatet kan jo bli at han går, men ved å snakke om det og forsøke å forstå hverandre, så er det i alle fall en sjanse for en slags løsning.

Gjest Coolaid
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og mannen har hatt lite sex lenge. Vi har ikke hatt sex på snart 3 måneder og før dette har vi hatt sex 1 gang i måneden på det meste. Alt ligger hos meg da jeg ikke nyter sex på samme måte som jeg har gjort.

Da jeg gjorde min seksuelle debut som 19-åring (jeg er nå 25) anså jeg meg selv som aseksuell, var ikke interessert i å ha sex i det hele tatt, men jeg kunne onanere fra tid til annen. Mannen jeg debuterte med er min nåværende kjæreste også. Han sliter mer med dette enn meg da han trenger mer sex. Han sliter med å forstå min seksualitet og ærlig talt, så sliter jeg også med den. Jeg kan onanere ennå, men sex vil jeg ikke ha i det hele tatt. Mannen blir såret av at jeg ikke ønsker å ha sex med han da han tror jeg ikke tenner på HAN, at HAN ikke er tiltrekkende for meg. Dette er ikke tilfelle, det er MEG det ligger hos.

Noen som har tips eller kan hjelpe meg med hvordan jeg kan forklare meg for kjæresten? Jeg føler jeg har sagt akkurat hva jeg skriver her, men at han trenger en "sjanger" eller "seksualitet" å sette på meg, og at det ville vært lettere for han å forstå. Aseksuell passer vel ikke da jeg har hatt perioder hvor jeg har vært interessert i sex og har ønsket mer, men de siste to årene har det bare gått nedover...

Dette er noe det kan bli en stor konflikt av. Det første jeg tenker er at dere går i samtale med en parterapeut eller sexolog og begynner å jobbe med hvordan dere kan best leve med "din tilstand". Finn ut om du faktisk har lyst å bli mer seksuell aktiv, samt finn ut hva han forventer. Snakk om det og få råd og hjelp.

Skrevet

Prøv de avtalene du tenker på først,gi det en sjanse og ta det derifra.god kommunikasjon er alfa omega her.

Hvor lenge har dere vært sammen.

Mulig du skrev det...

Skrevet

Et forhold er jo så mye mer en sex..

Skrevet

La gjerne han også ha en å snakke med 

Skrevet

Og vær nær og romantisk og gi han mye komplimenter 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er vanskelig, men jeg synes du kanskje skal snu litt på det og heller tenke at det er du som må gjøre et bedre forsøk på å forstå han. Du tenner jo ikke på han, det er et faktum. Du tenner heller ikke på andre, men at du ikke tenner på han er fremdeles sant. Og det er helt naturlig at det er det han henger seg opp i. Jeg kunne ikke ha vært sammen med deg. Mange menn kunne ikke ha vært sammen med deg. Jeg har stor respekt for typen din, som greier å leve med dette. Og jeg har vanskelig for å se at du kan gjøre noe for at han skal leve bedre med det. 

Tror det er bedre å se på denne problemstillingen slik par tradisjonelt ser på den: Hva kan man gjøre for å øke sexlysten hos parten med lav sexlyst? 

Beklager å være djevelens advokat, men sånn ser det ut for meg.

Anonymkode: bfc0a...239

Det er ikke et faktum. Jeg tenner på han, men jeg vil bare ikke ha sex med han. Vil ikke ha sex med noen andre heller for den saks skyld. Nå skjønner jeg ikke helt hvorfor du skriver at hverken du eller mange andre menn kunne vært sammen med meg. Det i seg selv er jo åpenbart, men som jeg sier så kom dette etter 5 år sammen og vi vil ikke at sexen skal være det som ødelegger forholdet vårt da vi ellers har et fint forhold sammen.

Nå er jeg forøvrig ikke ute etter at han er den eneste som skal jobbe med saken, jeg vil bare ha forståelse fra min side og jeg har prøvd å få fram at jeg vil jobbe med dette, men at det vil ta tid å få til. Jeg kan ikke bare ha sex fordi han har lyst, jeg vil gå med på sex fordi JEG har lyst.

Jeg setter pris på den andre problemstillingen du la inn der, det høres nok bedre ut enn måten jeg ordlegger meg på og forklarer meg på :)

2 timer siden, Jentadi skrev:

Dette høres ut som en vond situasjon for dere begge. Svaret er jo som alltid at dere må snakke sammen. Kan du finne informasjon online om aseksualitet? Så kan dere lese det, og så snakke om hva av dette som passer for deg. Det kan hende han ikke kan leve uten sex, jeg vet at jeg ikke hadde klart det. Resultatet kan jo bli at han går, men ved å snakke om det og forsøke å forstå hverandre, så er det i alle fall en sjanse for en slags løsning.

Takk for tilbakemelding. Vi har snakket om dette mange ganger og blir bestandig skyldbelagt, JEG gjør ikke nok, JEG tar ikke nok initiativ, JEG er... ett eller annet. Så ja, selv om mye av problemstillingen ligger hos meg, så er samboeren min like lite flink som meg på å invitere til sex og sier det på en klønete måte. Han sier selv at han TRENGER sex i et forhold, og det er jo et problem i seg selv fordi jeg ikke TRENGER det. Jeg er selvfølgelig villig på å finne ut av det, men jeg vet ikke hvordan. Jeg er så sjenert rundt temaet at å snakke ved bruk av stemme og at noen ser ansiktet mitt mens jeg snakker om sex, det klarer jeg ikke selv om jeg blir tryggere på meg selv for hver dag som går.

2 timer siden, Coolaid skrev:

Dette er noe det kan bli en stor konflikt av. Det første jeg tenker er at dere går i samtale med en parterapeut eller sexolog og begynner å jobbe med hvordan dere kan best leve med "din tilstand". Finn ut om du faktisk har lyst å bli mer seksuell aktiv, samt finn ut hva han forventer. Snakk om det og få råd og hjelp.

Det har allerede vært en del store konflikter rundt temaet. Mener jeg nevnte at det ikke er sexolog i området der jeg bor og at jeg ikke tør å snakke ut med andre om det. Jeg kan snakke med mannen om det, men det stopper der.

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Prøv de avtalene du tenker på først,gi det en sjanse og ta det derifra.god kommunikasjon er alfa omega her.

Hvor lenge har dere vært sammen.

Mulig du skrev det...

Kommunikasjon har vi, men det er et tema som er sårbart for begge. Vi vil det skal bli bedre, og alt ligger på meg. Jeg vil vite hva som er galt med meg... Vi har vært sammen i 7 år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...